Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Full carrier single-sideband emission
Reduced carrier single-sideband emission
Suppressed carrier single-sideband emission

Traduction de «Reduced carrier single-sideband emission » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
reduced carrier single-sideband emission

enkelzijbanduitzending met gereduceerd draaggolfvermogen


suppressed carrier single-sideband emission

enkelzijbanduitzending met onderdrukte draaggolf


full carrier single-sideband emission

enkelzijbandzending met volle draaggolf
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In order to take into account the limited amount of products offered by some applicants and resulting limited scope for distribution of the effort to reduce average specific CO2 emissions over the fleet, the applicants should be allowed to choose between a single yearly specific emission target for the period of derogation or different yearly targets, resulting in a reduction from the 2010 baseline at the end of the derogation period.

Om rekening te houden met de beperkte hoeveelheid door bepaalde aanvragers aangeboden producten en met de daaruit voortvloeiende beperkte mogelijkheden voor de verdeling van de inspanningen ter reductie van de gemiddelde specifieke CO2-emissies over de vloot, moet de aanvragers de keuze worden gelaten tussen een vaste jaarlijkse specifieke emissiedoelstelling voor de hele afwijkingsperiode of verschillende jaarlijkse doelstellingen, die aan het einde van de afwijkingsperiode leiden tot een reductie ten opzichte van het referentieniveau van 2010.


Under the Single European Sky legislation, national air traffic control organisations should work together in nine regional airspace blocks (Functional Airspace Blocks) to gain efficiency, cut costs and reduce emissions.

In de wetgeving over het gemeenschappelijk Europees luchtruim is bepaald dat de nationale luchtverkeersleidingsorganisaties moeten samenwerken in negen regionale luchtruimblokken (functionele luchtruimblokken), zodat de efficiëntie stijgt en de kosten en de emissies dalen.


The Single European Sky will improve safety and reduce delays, costs and emissions.

Het gemeenschappelijk Europees luchtruim zal de veiligheid verbeteren en de vertragingen, de kosten en de uitstoot terugdringen.


The "Roadmap to a Single European Transport Area - Towards a competitive and resource efficient transport system" sets the overall EU target to reduce transport related greenhouse gas emissions by 60% until 2050, while at the same time accommodating the expected increasing demand for mobility.

In het "Stappenplan voor een interne Europese vervoersruimte – werken aan een concurrerend en zuinig vervoerssysteem" is de doelstelling geformuleerd om in de EU de vervoersgerelateerde broeikasgasemissies tegen 2050 met 60 % terug te dringen en tegelijkertijd tegemoet te komen aan de toenemende vraag naar mobiliteit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The report concluded that Regulation (EC) No 1107/2006 has brought advantages to disabled persons and persons with reduced mobility (PRM); in particular a single framework of protection, a clear division of tasks between airports and air carriers, and the establishment of a network of National Enforcement Bodies (NEB) in all EU countries.

Er is namelijk één enkel beschermingskader tot stand gebracht, de taken van de luchthavens en de luchtvaartmaatschappijen zijn duidelijk verdeeld en er is een netwerk van nationale handhavingsorganen in alle EU-landen opgericht.


The new package places environmental issues at the core of the Single European Sky and improved air traffic management aims at reducing greenhouse gas emissions from aviation.

Dit nieuwe pakket plaatst milieukwesties centraal in het gemeenschappelijk Europees luchtruim.


The new package places environmental issues at the core of the Single European Sky and improved air traffic management should realise its potential to reduce greenhouse gas emissions from aviation. Prospective improvements are up to 10% per flight, which amounts to 16 million tons of CO savings per year and a reduction of annual costs by €2.4 billion.

Door dit nieuwe pakket krijgt het milieu een centrale plaats in het gemeenschappelijk Europees luchtruim; dankzij de verbetering van het luchtverkeersbeheer moet het mogelijk zijn de broeikasgasemissies van de luchtvaart met naar verwachting 10% per vlucht te doen afnemen, wat neerkomt op een emissiebesparing van 16 miljoen ton CO per jaar en een jaarlijkse kostenbesparing van 2,4 miljard euro.


However, the concept of emissions charges has been contentious at international level and the extent to which such charges can be applied by States to foreign carriers was the single most disputed issue at ICAO’s 35th Assembly in October 2004.

Het concept van emissieheffingen op internationaal niveau vormt evenwel een twistpunt en de mate waarin dergelijke heffingen door de staten aan buitenlandse luchtvaartmaatschappijen kunnen worden opgelegd was het heetste hangijzer op de 35ste vergadering van de ICAO in oktober 2004.


The Council took note of the progress of the Commission's preparation of a proposal to reduce emissions of fluorinated gases that contribute to the greenhouse effect, and of the concerns of the UK delegation should that proposal take the form of an amendment to Regulation 2037/2000 on substances that deplete the ozone layer, the effect of which would be to implement two international treaties by means of a single legal act.

De Raad nam nota van de stand van zaken m.b.t. een voorstel dat bij de Commissie in voorbereiding is over de verlaging van de emissie van fluorgassen met broeikaseffect, en van de zorgpunten van de Britse delegatie mocht dit voorstel de vorm aannemen van een wijziging van Verordening nr. 2037/2000 betreffende de ozonlaag afbrekende stoffen, hetgeen ertoe zou leiden dat twee internationale verdragen op grond van slechts één rechtsbesluit in werking zouden treden.


The report concluded that Regulation (EC) No 1107/2006 has brought advantages to disabled persons and persons with reduced mobility (PRM); in particular a single framework of protection, a clear division of tasks between airports and air carriers, and the establishment of a network of National Enforcement Bodies (NEB) in all EU countries.

Er is namelijk één enkel beschermingskader tot stand gebracht, de taken van de luchthavens en de luchtvaartmaatschappijen zijn duidelijk verdeeld en er is een netwerk van nationale handhavingsorganen in alle EU-landen opgericht.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Reduced carrier single-sideband emission' ->

Date index: 2022-02-23
w