Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess art quality
Assess vineyard quality
Estimate clothing quality
Evaluate art quality
Evaluate clothing quality
Evaluate garment quality
Evaluate quality of vineyard
Evaluate vineyard quality
Evaluation
Evaluation method
Evaluation techniques
Inspect garment quality
Product quality
Quality assessment
Quality control circle
Quality evaluation
Quality evaluation test
Quality improvement group
Quality label
Quality mark
Standards certificate
Vineyard quality assessing

Vertaling van "Quality evaluation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


assess vineyard quality | vineyard quality assessing | evaluate quality of vineyard | evaluate vineyard quality

kwaliteit van wijngaarden beoordelen | kwaliteit van wijngaarden evalueren


evaluate clothing quality | inspect garment quality | estimate clothing quality | evaluate garment quality

kwaliteit van kledingstukken evalueren


assess art quality | evaluate quality of art objects, artefacts, photographs and documents | assess quality level of art objects, artefacts, photographs and documents | evaluate art quality

kunstkwaliteit beoordelen | kunstkwaliteit evalueren


quality assessment | quality evaluation

kwaliteitsbeoordeling


quality assessment | quality evaluation

kwaliteitswaardering


quality label [ quality mark | standards certificate | Product quality(STW) ]

kwaliteitsmerk


evaluation method [ evaluation | Evaluation techniques(AGROVOC) | Evaluation(ECLAS) | Evaluation techniques(ECLAS) ]

evaluatiemethode [ evaluatie ]


This attribute is used to specify the type of inherent quality, function, disposition or process characteristic that is being observed or measured. Its values are abstract types of quality (length, odor, concentration) or abstract types of process ch

heeft kenmerk


quality control circle [ quality improvement group ]

kwaliteitskring
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- The quality of the evaluation process is recognised, with 91% of the evaluators stating that the quality of the evaluation process was similar to or better than national evaluations in which they participated.

- De kwaliteit van de beoordelingsprocedure wordt erkend: 91% van de beoordelaars verklaarde dat de kwaliteit van het beoordelingsproces leek op of beter was dan nationale beoordelingen waaraan zij deelnamen.


For this purpose, the findings of this report will be combined with the results of evaluations of the European Qualifications Framework and the European Quality Assurance in Vocational Education and Training (VET) and of the Progress Report on Quality Assurance in Higher Education.

Ten behoeve hiervan worden de bevindingen in dit verslag gekoppeld aan de resultaten van de evaluaties van het Europees kwalificatiekader en het Europees referentiekader voor kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en ‑opleiding en die van het voortgangsverslag over kwaliteitsborging in het hoger onderwijs.


Awareness of the quality standards varies between countries and constituencies, but considerable experience with their application has been gained: thousands of people (university staff, experts, students, representatives of business and society) have participated in self-evaluation procedures, served on evaluation panels or been interviewed during evaluation visits.

De bekendheid van de kwaliteitsstandaarden verschilt per land en gebied, maar er is al behoorlijk veel ervaring opgedaan met de toepassing ervan: duizenden mensen (universiteitsdocenten, deskundigen, studenten, vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties) hebben aan de zelfbeoordelingsprocedures deelgenomen, hebben zitting gehad in een evaluatiepanel of zijn tijdens evaluatiebezoeken geïnterviewd.


Opening up opportunities for quality assurance agencies to offer cross-border quality assurance through the European Quality Assurance Register for higher education (EQAR), while complying with national requirements, should help to stimulate a European dimension in quality assurance and to facilitate cross-border evaluation and simpler procedures for joint programmes.

Kansen creëren voor kwaliteitsborgingsinstanties om grensoverschrijdende kwaliteitsborging te verstrekken door middel van het Europees register voor kwaliteitsborging in het hoger onderwijs (EQAR), met inachtneming van de nationale voorschriften, moet bijdragen tot een Europese dimensie op het gebied van kwaliteitsborging en tot het faciliteren van grensoverschrijdende beoordeling, alsook tot eenvoudigere procedures voor gezamenlijke programma's.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Some countries have specific quality assurance or evaluation agencies, e.g. in the Flemish Community of Belgium, the Agency for quality assurance in education and training covers the whole education and training except higher education, the Danish evaluation institute – covering the whole of the education system, and the Spanish National Institute for evaluation of education and training.

Sommige landen beschikken over specifieke diensten voor kwaliteitsborging of evaluatie. In de Vlaamse gemeenschap in België bijvoorbeeld houdt het Agentschap voor Kwaliteitszorg in Onderwijs en Vorming zich bezig met het volledige onderwijs met uitzondering van het hoger onderwijs. De Deense inspectiedienst bestrijkt het volledige Deense onderwijsstelsel en in Spanje bestaat het nationaal instituut voor de evaluatie van onderwijs en opleiding.


(3e) Quality evaluation and school self-evaluation in particular are tools well suited to the aim of combating the number of young people who drop out of the school system early and social exclusion in general.

(3 sexies) Kwaliteitsevaluatie en zelfevaluatie van scholen in het bijzonder zijn bijzonder geschikte instrumenten om het voortijdig verlaten van scholen door jongeren en sociale uitsluiting in het algemeen te bestrijden.


Quality evaluation is one of them and is a valuable contribution to securing and developing the quality of education within schools including, where appropriate, vocational education.

Kwaliteitsevaluatie is één ervan en vormt een waardevolle bijdrage tot het garanderen en ontwikkelen van de kwaliteit van het onderwijs in scholen, en in voorkomend geval ook in de beroepsopleiding.


The quality evaluation of education must seek to assess the capacity of schools to take account of the use of the new information technologies which are becoming more widespread.

De evaluatie van de kwaliteit van het onderwijs moet uitgaan van het vermogen van de onderwijsinstellingen om rekening te houden met het steeds algemenere gebruik van nieuwe informatietechnologieën.


Quality evaluation is a method of monitoring and creating learning and improving schools, which are capable of transmitting knowledge and equipping students in the Community with the appropriate skills, qualifications and attitudes which are essential to meet future challenges .

Kwaliteitsevaluatie is een methode om lerende en zichzelf verbeterende scholen te begeleiden en te doen ontstaan, die kennis kunnen overdragen en leerlingen in de Gemeenschap de nodige vaardigheden, kwalificaties en attitudes bijbrengen die van wezenlijk belang zijn voor het aangaan van toekomstige uitdagingen.


(3b) Consensus has emerged in favour of the introduction of effective, acceptable methods of evaluating quality, based on European cooperation and transnational exchanges of experience.

(3 ter) Er is een consensus ontstaan ten aanzien van doeltreffende en acceptabele methodes voor kwaliteitsbeoordeling, welke uitgaan van de Europese samenwerking en de grensoverschrijdende uitwisseling van ervaringen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Quality evaluation' ->

Date index: 2023-12-27
w