Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASKE
Insurance Companies Supervisory Board
Public company Supervisory Board
Representative Assembly for Social Control

Traduction de «Public company Supervisory Board » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
public company Supervisory Board | Representative Assembly for Social Control | ASKE [Abbr.]

Representatieve Vergadering voor sociale controle


Insurance Companies Supervisory Board

Raad van Toezicht op het Schadeverzekeringsbedrijf
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Taking the EU average, women make up only 18.6% of the membership of company supervisory boards: that being the case, it is essential to press ahead with the negotiations on the directive on women in management positions (COM(2012)0614, 2012/0299(COD)) and then take the next step by applying it at board level.

Verder zitten er in de EU gemiddeld slechts 18,6% vrouwen in de raden van toezicht, zodat het van het grootste belang is om vaart te zetten achter de onderhandelingen over de richtlijn betreffende vrouwen in leidinggevende functies (COM(2012) 614 final, 2012/0299(COD)) en deze als volgende stap ook uit te breiden tot raden van bestuur.


Having worked as a management consultant at KPMG (Estonia and London) between 1993-1995, he became chairman of the board of the IT company Meediamaa Ltd (1995-1998) and chairman of the supervisory board of Netexpress Ltd (1998-1999) before becoming member of the board and head of the multimedia department of Levicom Ltd. He was also an advisor to the prime minister of Estonia (1999-2001).

Having worked as a management consultant at KPMG (Estonia and London) between 1993-1995 he became chairman of the board of the IT company Meediamaa Ltd (1995-1998) and chairman of the supervisory board of Netexpress Ltd (1998-1999) before becoming member of the board of directors and head of the Multimedia Department of Levicom Ltd. He was also an advisor to the prime minister of Estonia (1999-2001).


3. Regrets the Green Paper's focus on the unitary system and disregard for the dual system, which is equally widely represented in Europe; stresses that the Commission's review of the EU corporate governance framework must take account of the rights and duties conferred on the various company bodies under national law, and in particular the differences between unitary and dual systems; hereinafter essentially uses the term ‘board of directors’ to refer to the supervisory role of directors, ...[+++]

3. betreurt dat het Groenboek zich voornamelijk richt op het monistische bestuursmodel en onvoldoende aandacht besteedt aan het dualistische bestuursmodel, dat in Europa eveneens op grote schaal voorkomt; benadrukt dat de Commissie bij de herziening van het EU-kader inzake corporate governance rekening moet houden met de bevoegdheden en verantwoordelijkheden van vennootschapsorganen krachtens de nationale rechtsstelsels, en in het bijzonder met de verschillen tussen het monistische en het dualistische stelsel; verstaat hierna onder „raad van bestuur” hoofdzakelijk de toezichthoudende rol van bestuurders, die in een dualistisch stelsel ...[+++]


For instance, if a company governed by Spanish law merges with a company governed by Dutch law and the new company is registered in the Netherlands and fulfils the conditions for employee participation (capital of at least €16 million and at least 100 workers), the workers in Spain of the newly formed company would not enjoy participation rights in the supervisory board, but their colleagues working in the Netherlands would.

Wanneer bijvoorbeeld een onder het Spaanse recht vallende vennootschap met een onder het Nederlandse recht vallende vennootschap fuseert, de nieuwe vennootschap haar statutaire zetel in Nederland heeft en voldoet aan de voorwaarden voor werknemersmedezeggenschap (een kapitaal van ten minste 16 miljoen euro en ten minste honderd werknemers), genieten de werknemers van de nieuwe vennootschap in Spanje geen medezeggenschapsrechten voor de raad van commissarissen, maar hun collega's in Nederland wel.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(10) In order to ensure the independence of the credit rating process from the business interest of the credit rating agency as a company, the credit rating agencies should ensure that the administrative or supervisory board shall include at least three nonexecutive members, who should be independent along the lines of point 13 in Section III of Commission Recommendation 2005/162/EC on the role of non-executive or supervisory directors of listed companies and on the committees of the (supervis ...[+++]

(10) Om te waarborgen dat het ratingproces onafhankelijk blijft van het bedrijfsbelang van het ratingbureau als onderneming, moeten ratingbureaus ervoor zorgen dat het bestuurs- of toezichthoudend orgaan ten minste drie niet bij het dagelijks bestuur betrokken leden bevat die onafhankelijk dienen te zijn in de zin van afdeling III, punt 13, van Aanbeveling 2005/162/EG van de Commissie betreffende de taak van niet bij het dagelijks bestuur betrokken bestuurders of commissarissen van beursgenoteerde ondernemingen en betreffende de comités van de raad van bestuur of van de raad van commissarissen.


In the case of Member States’ company law where the board (and/or supervisory board) of the offeree company still has discretional power (an alternative option for the “one size fits all” approach of the Commission) the offeror and the shareholders of the offeree company should have adequate access to such procedures; in the case of Member States’ company law where the general meeting of shareholders must give prior authorisation (the preferred option of the Commission’s proposal) the board ...[+++]

Wanneer het vennootschapsrecht van een lidstaat het leidinggevend of het bestuursorgaan (en/of de raad van bestuur) van de doelvennootschap nog discretionaire bevoegdheid toekent (als alternatief voor de "eenheidsworst" die de Commissie voorstaat) dienen de bieder en de aandeelhouders van de doelvennootschap voldoende toegang te hebben tot dergelijke procedures. Wanneer het vennootschapsrecht van een lidstaat bepaalt dat de algemene aandeelhoudersvergadering voorafgaande machtiging moet verlenen (waar de voorkeur van de Commissie naar uitgaat) moeten het leidinggevend of het bestuursorgaan van de doelvennootschap alsook de werknemersvert ...[+++]


at the latest from the time when, by whatever means, the existence of a bid becomes known and at all events after receiving the information referred to in Article 6(1), first sentence, concerning the bid and until the result of the bid is made public or the bid lapses, the board of the offeree company shall abstain from completing any action other than seeking alternative bids which may result in the frustration of the offer, and notably from the issuing of shares which may result in a lasting impediment to the offeror to obtain contr ...[+++]

het leidinggevend of het bestuursorgaan van de doelvennootschap uiterlijk zodra het op enigerlei wijze kennis heeft van het bestaan van een bod en in ieder geval na ontvangst van de in artikel 6, lid 1, eerste zin, bedoelde inlichtingen betreffende het bod en totdat het resultaat van het bod openbaar is gemaakt of het bod vervalt, afziet van alle handelingen, - behalve het zoeken naar alternatieve aanbiedingen -, die het bod kunnen dwarsbomen, inzonderheid van het uitgeven van aandelen die voor de bieder een blijvende belemmering kunnen vormen om de controle over de doelvennootschap te verwerven, tenzij de algemene vergadering van aandee ...[+++]


The largest percentage point increases were recorded in Italy (up by 4.9 percentage points to reach 11%), which recently adopted a quota law that requires listed and state-owned companies to appoint 1/3 women to their management and supervisory boards by 2015.

Italië meldde de sterkste toename (nieuwe percentage 11%, ofwel een stijging van 4,9 procentpunt). Het land verplichtte beursgenoteerde bedrijven en staatsondernemingen er onlangs toe om ervoor te zorgen dat hun raden van commissarissen en bestuur tegen 2015 voor een derde uit vrouwen bestaan.


If a publicly listed company in Europe does not have 40 per cent of women on its supervisory board, the new law will require them to introduce a new selection procedure for board members which gives priority to the qualified female candidates.

Als de raad van commissarissen van een beursgenoteerde onderneming in Europa niet voor 40% uit vrouwen bestaat, dient er een nieuwe selectieprocedure te worden gehouden waarbij de voorkeur uitgaat aan naar vrouwelijke kandidaten met de nodige kwalificaties.


The law only applies to the supervisory boards or non-executive directors of publicly listed companies, due to their economic importance and high visibility.

De richtlijn geldt alleen voor commissarissen en niet-uitvoerende bestuurders van beursgenoteerde ondernemingen, vanwege hun economisch belang en grote zichtbaarheid.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Public company Supervisory Board' ->

Date index: 2022-06-25
w