Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educator in primary education
Headmaster of primary school
Headteacher of primary school
Music teacher primary school
Primary education headteacher
Primary education teacher
Primary school SEN teacher
Primary school head teacher
Primary school pupil-teacher ratio
Primary school special needs teacher
Primary school teacher
Pupil-teacher ratio
Special educational needs teacher primary school
Student-teacher ratio

Traduction de «Primary school pupil-teacher ratio » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
primary school pupil-teacher ratio

leerling/leerkrachtverhouding in het primair onderwijs


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


headteacher of primary school | primary education headteacher | headmaster of primary school | primary school head teacher

directrice basisonderwijs | schooldirectrice | directeur basisonderwijs | hoofdonderwijzeres


pupil-teacher ratio | student-teacher ratio

leerlingenschaal


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In most countries at least half of all primary school pupils now learn a foreign language.[21]However, as the Commission has previously[22] made clear, the advantages of the early learning of languages only accrue where teachers are trained specifically to teach languages to very young children, where class sizes are small enough, where appropriate training materials are available, and where enough curriculum time is devoted to languages.

In de meeste landen leert minstens de helft van alle leerlingen in het basisonderwijs een vreemde taal[21]. De Commissie heeft eerder echter al duidelijk gemaakt[22] dat talen leren op jonge leeftijd alleen voordelen oplevert als de leraren specifiek zijn opgeleid om zeer jonge kinderen talen te leren, de klassen klein genoeg zijn, geschikte leermiddelen beschikbaar zijn en het leerplan in voldoende tijd voor taalonderwijs voorziet.


The percentage of primary school pupils learning a foreign language is increasing.[9]However, the average number of foreign languages taught in secondary schools is still some way from the target set in Barcelona.

Het percentage leerlingen in het basisonderwijs dat een vreemde taal leert, stijgt[9]. Het gemiddeld aantal vreemde talen dat in middelbare scholen wordt onderwezen, ligt echter nog steeds onder het streefcijfer van Barcelona.


M. whereas quality in refugee education programming tends to be low, with pupil-teacher ratio averages at 70:1 and a high proportion of unqualified teachers;

M. overwegende dat de kwaliteit van de onderwijsprogramma's ten behoeve van vluchtelingen over het algemeen slecht is, dat er soms slechts één leerkracht beschikbaar is per 70 leerlingen en dat veel leerkrachten niet over de juiste kwalificaties beschikken;


If Member States decide to apply this Directive to school pupils, they are encouraged to ensure that the national admission procedure for teachers exclusively accompanying pupils within the framework of a pupil exchange scheme or an educational project is coherent with the procedure for school pupils provided for in this Directive.

Indien lidstaten besluiten deze richtlijn op scholieren toe te passen, worden zij aangemoedigd ervoor te zorgen dat de nationale toelatingsprocedure voor leerkrachten die uitsluitend scholieren in het kader van een scholierenuitwisseling of een educatief project begeleiden, overeenstemt met de in deze richtlijn voorziene procedure voor scholieren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Another recommendation is for schools to work towards improving pupil-teacher ratios, particularly when it comes to pupils of a lower educational ability.

Een andere aanbeveling is scholen te laten streven naar een gunstigere leerling-docent-ratio, vooral wanneer het minder begaafde leerlingen betreft.


Throughout Europe, Roma children suffer from the greatest educational disadvantages: almost a quarter of Roma primary school pupils are in segregated classes, while the majority of pupils who are unnecessarily forced into special schools are of Roma origin.

In heel Europa worden Roma-kinderen het zwaarst getroffen door onderwijsachterstand: bijna een vierde van de Roma-kinderen op de basisschool krijgt les in aparte klassen, terwijl de meerderheid van de leerlingen die grotendeels zonder reden in het speciaal onderwijs terecht zijn gekomen van Roma-afkomst is.


Throughout Europe, Roma children suffer from the greatest educational disadvantages: almost a quarter of Roma primary school pupils are in segregated classes, while the majority of pupils who are unnecessarily forced into special schools are of Roma origin.

In heel Europa worden Roma-kinderen het zwaarst getroffen door onderwijsachterstand: bijna een vierde van de Roma-kinderen op de basisschool krijgt les in aparte klassen, terwijl de meerderheid van de leerlingen die grotendeels zonder reden in het speciaal onderwijs terecht zijn gekomen van Roma-afkomst is.


In particular, in order to increase primary school attainment, Member States should enhance enrolment in early childhood education and care, the training of teachers and mediators, and the inclusion of Roma pupils in mainstream schools.

Om te zorgen dat meer kinderen de basisschool afmaken, moeten de lidstaten werken aan de inschrijving van kinderen voor kinderopvang en kleuteronderwijs, de opleiding van onderwijzers en bemiddelaars en de integratie van Roma-scholieren in het reguliere onderwijs.


It is difficult to see why the EU in particular should regulate in detail the number of hours of physical education at school, not only for primary school pupils but also for secondary school pupils.

Het is moeilijk in te zien waarom in het bijzonder de EU in detail regels dient te geven over het aantal uren dat lichamelijke opvoedingop school moet worden gegeven, niet alleen voor leerlingen op lagere scholenmaar ook voor leerlingen in het voortgezet onderwijs.


school pupils who are nationals of a third country listed in Annex I and who reside in a Member State applying Council Decision 94/795/JHA of 30 November 1994 on a joint action adopted by the Council on the basis of Article K.3.2.b of the Treaty on European Union concerning travel facilities for school pupils from third countries resident in a Member State and are travelling in the context of a school excursion as members of a group of school pupils accompanied by a teacher from the school in ...[+++]

scholieren die onderdaan zijn van een in bijlage I opgenomen derde land en verblijven in een lidstaat die Besluit 94/795/JBZ van de Raad van 30 november 1994 inzake een gemeenschappelijk optreden, door de Raad aangenomen op basis van artikel K.3, lid 2, onder b), van het Verdrag betreffende de Europese Unie, ter vereenvoudiging van het reizen voor scholieren uit derde landen die in een lidstaat verblijven toepast, wanneer zij in het kader van een door een leerkracht van de instelling begeleide groep scholieren deelnemen aan een georganiseerde reis.


w