Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodate cargo in freight transport vehicle
Apply cargo transport operations regulation
Apply cargo transport operations regulations
Apply regulations on cargo transport operations
Ensure cargo weights do not overload freight vehicles
Position cargo in freight transport vehicle

Vertaling van "Position cargo in freight transport vehicle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
ensure cargo is positioned correctly in freight transport vehicle | position cargo in freight transport vehicle | accommodate cargo in freight transport vehicle | ensure freight is positioned correctly in cargo transport vehicle

cargo in vrachtvoertuigen plaatsen | lading in vrachtvoertuigen plaatsen


ensure cargo weights do not overload freight vehicles | match weight and size of cargo to transport vehicles with appropriate capacity | adjust weight of cargo to capacity of freight transport vehicles | adjust weight of loads to capacity of freight transport vehicle

gewicht van cargo aanpassen aan de capaciteit van vrachtvoertuigen | gewicht van lading aanpassen aan de capaciteit van vrachtvoertuigen | gewicht van vracht aanpassen aan de capaciteit van vrachtvoertuigen


apply cargo transport operations regulation | practice freight transport operations in accordance with codes | apply cargo transport operations regulations | apply regulations on cargo transport operations

voorschriften toepassen op vrachtvervoer | voorschriften toepassen op vrachtvervoersdiensten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In view of the overcapacity in the road freight transport sector and the objectives of transport policy as regards road congestion and freight transport, aid for the acquisition of road freight transport vehicles by undertakings performing road freight transport for hire or reward should be excluded from the scope of application of this Regulation.

Gezien de overcapaciteit in het goederenvervoer over de weg en de doelstellingen van het vervoersbeleid wat betreft congestie op de weg en het goederenvervoer, moet steun ten behoeve van de aanschaf van vervoermiddelen voor goederenvervoer over de weg door ondernemingen die voor rekening van derden goederenvervoer over de weg verrichten, van het toepassingsgebied van deze verordening worden uitgesloten.


3. If an undertaking performs road freight transport for hire or reward and also carries out other activities to which the ceiling of EUR 200 000 applies, the ceiling of EUR 200 000 shall apply to the undertaking, provided that the Member State concerned ensures, by appropriate means such as separation of activities or distinction of costs, that the benefit to the road freight transport activity does not exceed EUR 100 000 and that no de minimis aid is used for the acquisition of road freight transport ...[+++]

3. Indien een onderneming voor rekening van derden goederenvervoer over de weg verricht en ook andere activiteiten verricht waarvoor het plafond van 200 000 EUR geldt, is het plafond van 200 000 EUR van toepassing op de onderneming, mits de betrokken lidstaat, met passende middelen zoals een scheiding van de activiteiten of een uitsplitsing van de kosten, ervoor zorgt dat het voordeel voor de activiteit van het goederenvervoer over de weg niet meer dan 100 000 EUR bedraagt en dat de de-minimis ...[+++]


For the same reasons, and also in view of the overcapacity of the sector and of the objectives of transport policy as regards road congestion and freight transports, aid for the acquisition of road freight transport vehicles by undertakings performing road freight transport for hire and reward should be excluded.

Om diezelfde redenen, en gezien ook de overcapaciteit in de sector en de doelstellingen van het vervoersbeleid wat betreft congestie op de weg en het vrachtvervoer, dient steun ten behoeve van de aanschaf van wegvervoermiddelen voor vracht door ondernemingen die vrachtvervoer voor rekening van derden uitvoeren, te worden uitgesloten.


aid for the acquisition of road freight transport vehicles granted to undertakings performing road freight transport for hire or reward;

steun ten behoeve van de aanschaf van wegvervoermiddelen voor vracht door ondernemingen die vrachtvervoer voor rekening van derden uitvoeren;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– (DE) Mr President, for years now globalisation has landed us with rising expenditure on freight transport; on top of that we have had enlargement eastward – together with a misdirected EU aid policy. As a result, millions of vehicles are transporting freight every day, from private cars to HGVs, and the adverse effects such as congestion, noise, environmental pollution ...[+++]

– (DE) Mijnheer de Voorzitter, al sinds jaren scheept de globalisering ons op met stijgende uitgaven voor het goederenvervoer; bovendien hebben we een uitbreiding naar het oosten achter de rug – én een verkeerd steunbeleid van de EU. Ten gevolge daarvan vervoeren miljoenen voertuigen, van privéwagens tot zware vrachtauto’s, dagelijks goederen en nemen de schadelijke effecten hiervan zoals congestie, geluidshinder, milieuvervuiling en de vervuiling door fijn stof sterk toe.


I would focus on the importance of the rapporteur’s recommendation towards Member States to draw up national action plans for freight transport logistics, together with the European general action plan. Within these national plans, major importance should be attached to crossborder transport to and from third countries, as well as to the security of cargoes.

Ik wil graag de aandacht vestigen op het belang van het voorstel van de rapporteur aan de lidstaten om actieplannen voor goederenlogistiek op te stellen binnen het algemene kader van het actieplan van de EU. In deze nationale actieplannen moet het oogmerk komen te liggen op het grensoverschrijdende goederenvervoer naar en van derde landen en op de beveiliging van ladingen.


– (DE) Mr President, for years now globalisation has landed us with rising expenditure on freight transport; on top of that we have had enlargement eastward – together with a misdirected EU aid policy. As a result, millions of vehicles are transporting freight every day, from private cars to HGVs, and the adverse effects such as congestion, noise, environmental pollution ...[+++]

– (DE) Mijnheer de Voorzitter, al sinds jaren scheept de globalisering ons op met stijgende uitgaven voor het goederenvervoer; bovendien hebben we een uitbreiding naar het oosten achter de rug – én een verkeerd steunbeleid van de EU. Ten gevolge daarvan vervoeren miljoenen voertuigen, van privéwagens tot zware vrachtauto’s, dagelijks goederen en nemen de schadelijke effecten hiervan zoals congestie, geluidshinder, milieuvervuiling en de vervuiling door fijn stof sterk toe.


(5) The Marco Polo programme features three types of action: (1) modal shift actions, which should focus on shifting as much cargo as possible under current market conditions from road to the more environment friendly short sea shipping, rail and inland waterways; such actions should not lead to a shift of freight flows between short sea shipping, rail and inland waterways, unless the share of freight ...[+++]

(5) Het Marco Polo-programma omvat drie soorten acties: (1) modal-shiftacties die tot doel hebben om onder de huidige marktomstandigheden zoveel mogelijk vracht van het wegvervoer over te hevelen naar de milieuvriendelijkere vervoerstakken korte vaart, spoorvervoer en binnenvaart; dergelijke acties mogen niet tot een verschuiving van het vervoer binnen de vervoerstakken korte vaart, spoorvervoer en binnenvaart leiden, tenzij daardoor het aandeel van het vrachtvervoer over de weg in de vervoersketen substantieel wordt verminderd; (2) katalysatoracties die de wijze waarop het vrachtvervoer buiten de weg in de Gemeenschap wordt uitgevoerd, moeten wijzigen; ( ...[+++]


(5) The Marco Polo programme features three types of action: (1) modal shift actions, which should focus on shifting as much cargo as possible under current market conditions from road to the more environmentally acceptable short sea shipping, rail and inland waterways; such actions must not lead to a shift of freight flows from short sea transport, rail or inland wate ...[+++]

(5) Het Marco Polo-programma omvat drie soorten acties: (1) modal-shiftacties die tot doel hebben om onder de huidige marktomstandigheden zoveel mogelijk vracht van het wegvervoer over te hevelen naar de milieuvriendelijkere vervoerstakken korte vaart, spoorvervoer en binnenvaart; dergelijke acties mogen niet tot een verschuiving van het vervoer binnen de vervoerstakken spoorvervoer, korte vaart en binnenvaart leiden, tenzij daardoor het aandeel van het vrachtvervoer over de weg in de transportketen substantieel wordt verminderd; (2) katalysatoracties d ...[+++]


The regulation does not apply to aid for fisheries and aquaculture, the primary production of agricultural products, export-related activities, the coal sector, the acquisition of road freight transport vehicles or firms in difficulty, or to aid tied to the use of domestic over imported goods.

Van het toepassingsgebied van de verordening zijn uitgesloten: de sectoren visserij en aquacultuur, de primaire productie van landbouwproducten, steun in verband met de export, steun die afhangt van het gebruik van binnenlandse in plaats van ingevoerde goederen, steun in de kolenindustrie, steun voor de aanschaf van wegvervoermiddelen voor vracht alsmede steun voor ondernemingen in moeilijkheden.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Position cargo in freight transport vehicle' ->

Date index: 2022-04-18
w