Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Broadcast news editor
Complying with forestry safety guidance
Difference in pay
Encourage equal pay
Encourage pay parity
Endorse pay parity
Equal pay
Equal wage
Pay attention to safety during forestry operations
Pay policy
Pay-TV
Pay-TV supplier
Pay-out clerk
Pay-television
Pay-television supplier
Paying attention to safety during forestry operations
Polluter pays
Polluter pays policy
Polluter pays principle
Promote equal pay
Radio editor
Radio journalist
Retail pay-TV
Suscription television
Toll television
Tv news director
Wage gap

Vertaling van "Pay-TV " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
pay-TV | retail pay-TV | suscription television | toll television

betaaltelevisie


pay-television supplier | pay-TV supplier

abonneetelevise-aanbieder | betaaltelevisie-aanbieder | verzorger van een abonneeprogramma






encourage equal pay | encourage pay parity | endorse pay parity | promote equal pay

gelijke beloning promoten


pay attention to safety during forestry operations | paying attention to safety during forestry operations | complying with forestry safety guidance | pay attention to safety while performing forestry operations

aandacht besteden aan veiligheid tijdens de uitvoering van bosbouwactiviteiten


equal pay [ difference in pay | equal wage | wage gap ]

gelijkheid van beloning [ gelijkheid van salaris | salarisverschil | verschil in salariëring ]


polluter pays principle [ polluter pays | polluter pays policy ]

vervuiler-betaalt-principe [ vervuiler betaalt ]




radio editor | tv news director | broadcast news editor | radio journalist

bureauredacteur televisie | redacteur (omroep) | redacteur omroep | redacteur televisie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Pay-TV subscriptions have also increased the revenue flow of the audiovisual sector to an overall amount of EUR 10.7 billion in 2000, an increase of 22.8% compared to the previous year.

Het aantal abonnementen op betaaltelevisie heeft er ook toe bijgedragen dat de inkomstenstroom van de audiovisuele sector is gestegen tot een totaalbedrag van 10,7 miljard euro in 2000, een toename met 22,8% ten opzichte van het jaar daarvoor.


The overall pay-TV sector (packagers, thematic channels, TV premium and home shopping companies) confirmed its dynamism with a yearly increase of about 13% (+100% compared to 1997).

Het dynamische karakter van de gehele sector betaaltelevisie (aanbieders van televisiepakketten, thematische kanalen, tv-premiumdiensten en thuiswinkelkanalen) bleek uit een jaarlijkse groei met ca. 13% (+100% ten opzichte van 1997).


The main market remains the UK, while in certain Member States the development of Pay-TV channels is made difficult by various forms of piracy.

De belangrijkste markt blijft het Verenigd Koninkrijk, terwijl in sommige lidstaten de ontwikkeling van betaaltelevisiekanalen wordt bemoeilijkt door diverse vormen van piraterij.


Overall, at the end of 2001 the number of subscriptions to Pay-TV digital satellite packages in the EU reached the level of about 15.5 million.

Het aantal abonnementen op digitale satellietpakketten van exploitanten van betaaltelevisie in de EU bedroeg eind 2001 in totaal ongeveer 15,5 miljoen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, free and fair competition among services and content is possible only on the basis of uniform competitive conditions, i.e. in this case an interoperable system which uses uniform technology and is open and responsive to market needs, in relation both to the provider market (cable networks, Pay TV, IPTV) and to the market for receiving devices.

Vrije en eerlijke concurrentie tussen diensten is echter alleen mogelijk op basis van uniforme mededingingsvoorwaarden, in casu een uniform technologisch, open en op de marktbehoeften afgestemd interoperabel systeem, zowel ten aanzien van de providers (kabelnetwerken, betaal-tv, IPTV) als ten aanzien van de markt voor eindapparatuur.


As acknowledged in the Commission’s subsequent working documents and the studies and consultations conducted, TV markets are chiefly national: even satellite pay-TV is not distributed across borders – for commercial, cultural and linguistic reasons, but also, of course, for reasons relating to broadcasting rights and different national laws.

Zoals in de successievelijke werkdocumenten van de Commissie en de uitgevoerde onderzoeken en enquêtes wordt erkend, zijn de televisiemarkten voornamelijk nationaal: zelfs betaaltelevisie via satelliet wordt niet grensoverschrijdend uitgezonden, om commerciële, culturele en taalredenen, maar uiteraard ook wegens uitzendingsrechten en uiteenlopende nationale wetgeving.


Indeed, in the absence of global interoperability options, consumers are unable to obtain a standard universal receiver capable of receiving all interactive TV services, both free-to-view and pay-TV, and thus risk being forced to buy several receivers containing different APIs.

Inderdaad kan de consument bij gebrek aan wereldwijde interoperabiliteit niet beschikken over een gestandaardiseerde universele ontvanger die alle gratis en betalende interactieve televisiediensten kan ontvangen en is hij dus mogelijk gedwongen om meerdere ontvangers met verschillende API te kopen.


The 1990s saw the emergence of pay-TV and the development of new technologies (cable and satellite transmission, convergence of technologies, digital TV).

In de jaren negentig ontstaat betaaltelevisie en worden er nieuwe technologieën ontwikkeld (kabel- en satelliettransmissie, technologische convergentie, digitale televisie).


However, the overall pay-TV sector confirmed its dynamism with a yearly increase of about 13%.

Het dynamische karakter van de gehele sector betaaltelevisie bleek evenwel uit een jaarlijkse groei met ca. 13%.


12. Notes with regret that rights to broadcast are today sold on a purely national basis, and therefore persons living outside a country cannot subscribe to TV services from another Member state than the one they are living in, either in the case of free-to-air broadcasters or of pay-TV operators;

12. betreurt het te moeten vaststellen dat uitzendrechten thans op zuiver nationale basis worden verkocht, zodat personen die buiten een land wonen, zich niet kunnen abonneren op televisiediensten uit een andere lidstaat dan die waar zij wonen, of het nu gaat om kosteloze of betaal-TV-uitzendingen;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Pay-TV' ->

Date index: 2021-04-16
w