Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Contagious pustular stomatitis
Goat plague
Kata
Ovine rinderpest
PPR
Panel on plant protection products and their residues
Pest of sheep and goats
Pest of small ruminants
Peste des petits ruminants
Plague of small ruminants
Pneumoenteritis complex
Pseudorinderpest of small ruminants
Sheep and goat plague
Small stock plague
Stomatitis-pneumoenteritis syndrome

Vertaling van "PPR " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Rainbow/Radical Party | Regenboog/PPR [Abbr.]

Regenboog/Politieke Partij Radikalen | Regenboog/PPR [Abbr.]


Panel on plant health, plant protection products and their residues | Panel on plant protection products and their residues | Scientific Panel on plant health, plant protection products and their residues | Scientific Panel on plant protection products and their residues | PPR [Abbr.]

Panel voor de gezondheid van gewassen, gewasbeschermingsmiddelen en de residuen daarvan | Panel voor gewasbeschermingsmiddelen en de residuen daarvan


contagious pustular stomatitis | goat plague | Kata | ovine rinderpest | pest of sheep and goats | pest of small ruminants | peste des petits ruminants | plague of small ruminants | pneumoenteritis complex | pseudorinderpest of small ruminants | sheep and goat plague | small stock plague | stomatitis-pneumoenteritis syndrome | PPR [Abbr.]

pest bij kleine herkauwers | ziekte van kleine herkauwers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
–Commission Regulation (EC) No 874/2004 of 28th April 2004 laying down public policy rules (PPR), concerning the implementation and functions of the.eu TLD, and the principles governing registration (as amended).

–Verordening (EG) nr. 874/2004 van de Commissie van 28 april 2004 tot vaststelling van regels met betrekking tot het overheidsbeleid voor de toepassing en werking van het.eu-topniveaudomein en de beginselen inzake registratie (als gewijzigd)


–Commission Regulation (EC) No 874/2004 of 28 April 2004 laying down public policy rules (PPR) concerning the implementation and functions of the.eu TLD and the principles governing registration (as amended)

–Verordening (EG) nr. 874/2004 van de Commissie van 28 april 2004 tot vaststelling van regels met betrekking tot het overheidsbeleid voor de toepassing en werking van het.eu-topniveaudomein en de beginselen inzake registratie (als gewijzigd)


Peste des Petits Ruminants (PPR)

Pest bij kleine herkauwers (peste des petits ruminants, PPR)


5. Believes that a PPR should apply to all open-ended investment funds, including EU-regulated funds, nationally regulated funds as well as funds regulated in third countries; is, nevertheless, convinced that progress on the question of reciprocal market access where appropriate is essential; calls on the Commission, therefore, to negotiate such agreements with third countries, in particular with the United States, and requests the Commission to address this issue within the Transatlantic Economic Council;

5. meent dat regelgeving voor onderhandse plaatsing van toepassing moet zijn op alle open-ended beleggingsfondsen, met inbegrip van in de EU gereglementeerde fondsen, nationaal gereglementeerde fondsen en in derde landen gereglementeerde fondsen; is er niettemin van overtuigd dat vooruitgang op het punt van de wederzijdse markttoegang, waar van toepassing, van essentieel belang is; roept daarom de Commissie op om met derde landen, in het bijzonder de Verenigde Staten, te onderhandelen over een desbetreffend akkoord, en verzoekt haar deze kwestie in de Transatlantische Economische Raad aan de orde te stellen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Is convinced that a definition of who is eligible to invest is crucial; suggests that existing investor categories in MiFID and the Prospectus Directive should be taken into account; supports a broad definition of a sophisticated investor; highlights, however, that, despite existing legislation, several issues remain to be addressed, such as the criteria of annual income as well as the need to establish transfer restrictions forbidding the sophisticated investor, eligible for investment under such a PPR, to sell the product to retail investors directly or indirectly, for example by bundling it with other retail products;

6. is ervan overtuigd dat de definitie van mogelijke beleggers van cruciaal belang is; stelt voor daarbij rekening te houden met de al in de MiFID- en de prospectusrichtlijn gehanteerde beleggerscategorieën; ondersteunt een ruime definitie van het begrip "ter zake kundige belegger"; benadrukt echter dat er ondanks de bestaande wetgeving verscheidene kwesties zijn die nog moeten worden geregeld, zoals de inkomenscriteria en de noodzaak overdrachtbeperkingen vast te stellen die het de ter zake kundige belegger, die in aanmerking komt voor beleggingen op grond van dergelijke regelgeving voor onderhandse plaatsing, verbieden het product, rec ...[+++]


9. Is convinced that a European PPR framework should apply only to cross-border private placement and in that case override existing national rules, but should not replace national rules that apply to domestic private placement; favours, at least as a first step, a regime based on CESR guidance, but highlights that, in order to achieve more legal certainty, the need for European legislative measures should be examined;

9. is ervan overtuigd dat een Europees kader van regelgeving voor onderhandse plaatsing alleen moet gelden voor grensoverschrijdende onderhandse plaatsing en in dat geval voorrang moet hebben boven de bestaande nationale regels; het dient echter niet de plaats in te nemen van nationale regels die gelden voor binnenlandse onderhandse plaatsing; is, althans als eerste stap, voorstander van een regime dat berust op richtsnoeren van het CEER, maar wijst erop dat, teneinde meer rechtszekerheid te scheppen, onderzocht moet worden of er behoefte is aan Europese wetgevingsmaatregelen;


8. Believes that, as a second step, the PPR should be extended to other products, to a more broadly defined type of sophisticated investor, and should contain a general waiver from local marketing provisions; asks the Commission to determine, by summer 2008, whether legislative measures are needed or CESR guidance is sufficient;

8. meent dat als tweede stap de regelgeving voor onderhandse plaatsing moet worden uitgebreid tot andere producten en een ruimer gedefinieerd type ter zake kundige belegger, en in een algemene ontheffing van lokale handelsvoorschriften moet voorzien; vraagt de Commissie voor de zomer van 2008 te bepalen of wetgevende maatregelen noodzakelijk zijn of dat de richtsnoeren van het CEER toereikend zijn;


According to the mandate from the European Parliament and the Council in the framework Regulation, the PPR should provide that holders of prior rights recognised or established by national and/or Community law and public bodies benefit from a specific period of time ( "sunrise period") during which the registration of their domain names is exclusively reserved to such holders of prior rights recognised or established by national and/or Community law and public bodies [15].

Overeenkomstig het mandaat van het Europees Parlement en de Raad in de kaderverordening, moet de VRO er voor zorgen dat een specifiek tijdsbestek (sunrise periode) wordt vastgesteld voor overheidsinstanties en houders van eerdere rechten die in de nationale en/of communautaire wetgeving zijn erkend of vastgesteld; tijdens deze periode is de registratie van domeinnamen uitsluitend gereserveerd voor overheidsinstanties en houders van eerdere rechten die in de nationale en/of communautaire wetgeving zijn erkend of vastgesteld[15].


Article 5 of the Framework Regulation also constitutes the basis for the Commission to provide for the reservation of domain names for their use by Member States or the Community institutions and bodies (Articles 8 and 9 PPR).

Artikel 5 van de kaderverordening vormt tevens de basis voor de Commissie om te bepalen dat de lidstaten of communautaire instellingen en organen domeinnamen voor eigen gebruik mogen reserveren (artikelen 8 en 9 VRO).


The legal framework set up by the Community legislator for the establishment and the implementation of the “.eu” TLD is based on two legal instruments, Regulation (EC) No 733/2002 of the European Parliament and of the Council of 22 April 2002 on the implementation of the “.eu” TLD, hereinafter the Framework Regulation, and Commission Regulation (EC) No 874/2004 of 28 April 2004 laying down public policy rules concerning the implementation and functions of the “.eu” TLD and the principles governing registration [6], hereinafter the Public Policy Rules or PPR.

Het door de communautaire wetgever vastgestelde rechtskader voor het opzetten en uitvoeren van de “.eu”-TLD is gebaseerd op twee rechtsinstrumenten, Verordening (EG) nr. 733/2002 van het Europees Parlement en de Raad van 22 april 2002 betreffende de invoering van het .eu-topniveaudomein (TLD), hierna de “ Kaderverordening” genoemd, en Verordening (EG) nr. 874/2004 van de Commissie van 28 april 2004 tot vaststelling van regels met betrekking tot het overheidsbeleid voor de toepassing en werking van het .eu-topniveaudomein en de beginselen inzake registratie[6], hierna de “verordening regels voor het overheidsbeleid ” of “VRO” genoemd.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'PPR' ->

Date index: 2024-02-07
w