Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A waste and scrap product
AIM
European Association of Industries of Branded Products
Innovator brand
Load brands for dispatch
Load products for dispatch
Loading a product for dispatch
Loading products for dispatch
Manufacturer's trademark
Originator
Originator brand
Originator medicinal product
Originator medicine
Originator pharmaceutical
Originator pharmaceutical product
Originator product
Own-brand product
Own-label product
Perfume and cosmetic brands
Perfume and cosmetic product
Perfume and cosmetic products
Perfumes and cosmetic products
Private label product
Product brand
Service mark
Stamp of origin
Trade mark
Trade mark licences
Trademark
Waste and scrap brands
Waste and scrap product
Waste and scrap products

Traduction de «Own-brand product » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
own-brand product | own-label product | private label product

huismerkproduct


innovator brand | originator | originator brand | originator medicinal product | originator medicine | originator pharmaceutical | originator pharmaceutical product | originator product

oorspronkelijk geneesmiddel


trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]

merk [ benaming van oorsprong | dienstmerk | fabrieksmerk | merk van een product | merk van oorsprong ]


perfume and cosmetic brands | perfumes and cosmetic products | perfume and cosmetic product | perfume and cosmetic products

parfum en cosmetische producten


a waste and scrap product | waste and scrap brands | waste and scrap product | waste and scrap products

afval- en restproducten


load brands for dispatch | loading a product for dispatch | load products for dispatch | loading products for dispatch

producten inladen voor verzending | producten laden voor verzending


European Association of Industries of Branded Products | AIM [Abbr.]

Europese vereniging van merkartikelfabrikanten | AIM [Abbr.]


Definition: Syndromes in which the predominant manifestation is some form of tic. A tic is an involuntary, rapid, recurrent, nonrhythmic motor movement (usually involving circumscribed muscle groups) or vocal production that is of sudden onset and that serves no apparent purpose. Tics tend to be experienced as irresistible but usually they can be suppressed for varying periods of time, are exacerbated by stress, and disappear during sleep. Common simple motor tics include only eye-blinking, neck-jerking, shoulder- shrugging, and facial grimacing. Common simple vocal tics include throat-clearing, barking, sniffing, and hissing. Common com ...[+++]

Omschrijving: Syndromen waarin het overheersende symptoom een of andere tic is. Een tic is een onwillekeurige, snelle, herhaalde, niet-ritmische motorische-beweging (doorgaans door welomschreven spiergroepen) of vocale uiting die plotseling begint en geen duidelijk doel dient. Tics worden meestal ervaren als onbedwingbaar, maar kunnen doorgaans voor een variërend tijdsinterval onderdrukt worden, ze verergeren onder stress en verdwijnen tijdens de slaap. Gewone tics van enkelvoudige motorische-aard, zijn knipperen met de ogen, schokken met de hals, ophalen van de schouders en grimasseren. Gewone tics van enkelvoudige vocale-aard, zijn kee ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It also owns a portfolio of branded care products which includes Van Gils, Sanicur and Odorex.

Zij bezit ook een portefeuille van verzorgingsproducten onder merknaam waaronder Van Gils, Sanicur en Odorex.


Points out that while private, own-brand labelled products can bring increased value, choice and ‘fair trade’ products to consumers, they also represent a strategic issue in the medium- and long-term, as they introduce a horizontal dimension to competition in respect of industrial brands that had never previously been a factor and that can give an unfair and anti-competitive position to retailers, who become both customer and competitor; draws attention to the existence of a ‘risk threshold’ beyond which the market penetration of own brands in a given category of product cou ...[+++]

merkt op dat huismerkproducten kunnen zorgen voor meerwaarde, een ruimere keuze en meer fairtradeproducten voor de consument, maar dat ze ook een strategisch probleem stellen op de middellange en lange termijn, aangezien ze een horizontale dimensie aanbrengen in de concurrentie ten opzichte van industriële merken die voordien nooit een factor is geweest, en ze detailhandelaren, die zowel klant als concurrent worden, een oneerlijke en concurrentieverstorende positie kunnen geven; vestigt de aandacht op het bestaan van een „risicodrempel” waarboven de marktpenetratie van huismerken in een bepaalde categorie producten de actuele positieve ...[+++]


Own-brand ecological ranges are also likely to increase a retailer's overall own-brand product sales through a positive ‘halo effect’.

Milieuvriendelijke huismerken hebben ook een positieve uitstraling waardoor waarschijnlijk de totale verkoop van huismerkproducten van de detailhandelaar zal stijgen (halo-effect).


Small enterprises without own-brand product ranges should avoid the most environmentally-damaging products (e.g. endangered species of fish) and stock branded products that have been certified according to relevant environmental standards (e.g. Table 3.3).

Kleine ondernemingen zonder huismerk moeten de producten die het schadelijkst zijn voor het milieu vermijden (bv. bedreigde vissoorten) en merkproducten in voorraad nemen die zijn gecertificeerd volgens relevante milieunormen (bv. tabel 3.3).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
11. Calls, with regard to the retailers’ own brands, for instruments and new regulation to be established to ensure that only separate legal entities are allowed to supply the retailer with the product that is to be sold under the retailer’s own brand name, even if the supplying entity belongs to the same commercial group; believes that retailers should not be in the position where they can benefit simultaneously from being both client and competitor of their suppliers;

11. dringt er, met betrekking tot de huismerken van de detailhandel, op aan dat er instrumenten en nieuwe regelgeving worden ingevoerd om ervoor te zorgen dat uitsluitend afzonderlijke rechtspersonen de detailhandelaar mogen voorzien van het product dat als huismerk zal worden verkocht, zelfs indien de leverende eenheid tot dezelfde handelscombinatie behoort; is van mening dat de detailhandel niet tegelijkertijd moet kunnen profiteren van zijn status als klant en mededinger van zijn leveranciers;


However, this was contradicted by the outcome of the investigation as regards sampled Union producers (which showed that they produced branded goods for third parties), by the representation made by another importer and by the fact that several importers which distribute products under their own brand are procuring part of their assortment within the Union.

Dit wordt tegengesproken door de uitkomsten van het onderzoek (waaruit blijkt dat producenten in de Unie merkproducten voor derden fabriceren), door de verklaring van een andere importeur en door het feit dat verscheidene importeurs die producten onder eigen merknaam distribueren, een deel van hun assortiment van producenten in de Unie betrekken.


A maximum resale price may also help to ensure that the brand in question competes more forcefully with other brands, including own label products, distributed by the same distributor.

Een maximumprijs voor wederverkoop kan ook helpen om ervoor te zorgen dat het betrokken merk beter kan concurreren met andere merken (met inbegrip van de eigen merken van de distributeur) die afgezet worden door dezelfde distributeur.


While in most cases the distributor may not have an interest in limiting its choice of products, when the distributor also sells competing products under its own brand (private labels), the distributor may also have incentives to exclude certain suppliers, in particular intermediate range products.

Terwijl de distributeur er in de meeste gevallen wellicht geen belang bij heeft zijn keuze van producten te beperken, kan hij wanneer hij ook concurrerende producten onder zijn eigen merk verkoopt (private labels), stimulansen hebben om bepaalde leveranciers, en met name producten uit het middensegment, uit te sluiten.


The amendment seeks to take account of the problem of dual branding by ensuring that firms which put their own brand name on a product together with the name of the actual producer, but have no input into the product design, are outside the definition of the term 'producer' and are therefore exempt from the associated obligations.

D.m.v. dit amendement wordt rekening gehouden met de problematiek van de "Dual‑Branding". Er wordt voor gezorgd dat bedrijven die hun eigen merknaam naast de naam van de eigenlijke producent op een product vermelden, maar geen enkele invloed op het ontwerp van het product hebben, niet vallen onder de definitie van het begrip "producent" en daarmee niet behoeven te voldoen aan de daaraan verbonden verplichtingen.


The two last-named may submit applications only in respect of products placed on the market under their own brand names.

Handelaars en kleinhandelaars kunnen enkel voor producten die onder hun eigen merknaam in de handel worden gebracht aanvragen indienen.


w