Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air corridor
Air lane
Air navigation
Air traffic
Air traffic control
Air traffic control operations
Air traffic controller
Air traffic management
Air-sea rescue
Airspace management
Airway
Airways
CSAR
Combat search and rescue
Comply with air traffic control operations
Ground search and rescue
Ground-based air traffic control processes
Lifesaving
MSAR
Management of air traffic operations
Maritime search and rescue
Methods in air traffic control
Mountain rescue
OAT
OATS
Operational air traffic
Operational air traffic NA
Operational air traffic no assistance
Operational air traffic service
Procedures in air traffic control
SAR operation
Search and rescue
Search and rescue mission
Search and rescue operation
Search-and-rescue operation
USAR
Urban search and rescue

Vertaling van "Operational air traffic NA " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
operational air traffic NA | operational air traffic no assistance | OATNA,NA is the abbreviation of no assistance [Abbr.]

leidingscentrum


operational air traffic | OAT [Abbr.]

operationeel luchtverkeer | OAT [Abbr.]


operational air traffic service | OATS [Abbr.]

luchtverkeersleidingscentrum


comply with instructions provided by air traffic control | ensure compliance with air traffic control instructions | act according to the instructions provided by air traffic controllers | comply with air traffic control operations

gehoor geven aan instructies van de luchtverkeersleiding | instructies van de luchtverkeersleiding naleven


ground-based air traffic control processes | methods in air traffic control | air traffic control operations | procedures in air traffic control

taken van luchtverkeersleiding


air traffic control | airspace management | air traffic management | management of air traffic operations

beheer van luchtverkeer | beheer van vliegverkeer


air traffic control [ air corridor | air lane | airway ]

luchtverkeersleiding [ luchtcorridor | luchtvaartcontrole | luchtverkeersbeveiliging ]


air traffic [ air navigation | airways(UNBIS) ]

luchtverkeer [ luchtnavigatie | vliegverkeer ]




search and rescue [ air-sea rescue | combat search and rescue | CSAR | ground search and rescue | maritime search and rescue | mountain rescue | MSAR | SAR operation | search and rescue mission | search and rescue operation | search-and-rescue operation | urban search and rescue | USAR | Lifesaving(ECLAS) ]

opsporing en redding [ maritieme opsporing en redding | opsporing en redding in steden | opsporing en redding op land | opsporings- en reddingsmissie | opsporings- en reddingsoperatie | redding in de bergen | redding in de lucht of op zee | zoek- en reddingsoperatie in gevechtsomstandigheden ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whilst decisions relating to the content, scope or carrying out of military operations and training performed under the operational air traffic regime, do not fall within the sphere of competence of the Union, it is important to cover the interfaces between these operations and those covered by this Regulation in the interest of safety and mutual efficiency.

Beslissingen omtrent de inhoud, de omvang of de uitvoering van militaire operaties en opleidingen in het kader van de operationele luchtverkeersregeling vallen niet onder de bevoegdheid van de Unie, maar vanuit het oogpunt van veiligheid en efficiëntie is het belangrijk dat de interfaces tussen deze operaties en die welke onder deze verordening vallen, wel onder de bevoegdheid van de Unie vallen.


3. This Article is without prejudice to Article 3 and may be applied in the cases where the activities listed under paragraph 1, cannot be carried out as operational air traffic or where they otherwise may not benefit from the flexibility provisions contained in this Regulation.

3. Dit artikel laat artikel 3 onverlet en mag worden toegepast in gevallen waarin de in lid 1 vermelde activiteiten niet kunnen worden uitgevoerd als operationeel luchtverkeer of waarin ze anderszins niet in aanmerking komen voor de in deze verordening vastgestelde flexibiliteitsbepalingen.


A flight plan for any flight planned to operate across international borders or to be provided with air traffic control service or air traffic advisory service shall be submitted at least sixty minutes before departure, or, if submitted during flight, at a time which will ensure its receipt by the appropriate air traffic services unit at least ten minutes before the aircraft is estimated to reach:

Een vliegplan voor een geplande vlucht die internationale grenzen overschrijdt of waarvoor luchtverkeersleidingsdiensten of luchtverkeersadviseringsdiensten moeten worden verstrekt, moet minstens zestig minuten vóór vertrek worden ingediend of, indien het tijdens de vlucht wordt ingediend, op een tijdstip dat garandeert dat het minstens tien minuten vóór het luchtvaartuig naar verwachting de onderstaande punten zal bereiken, bij de passende luchtverkeersdiensten aankomt:


‘Operational Air Traffic (OAT)’ refers to State aircraft not following the rules defined in Annex 2 of the Chicago Convention (Item 8 of the ICAO flight plan).

„operationeel luchtverkeer (OAT — Operational Air Traffic)”: voor staatsluchtvaartuigen die niet onderworpen zijn aan de voorschriften gedefinieerd in bijlage 2 van het Verdrag van Chicago (Punt 8 van het ICAO-vliegplan).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Operational Air Traffic (OAT) for State Aircraft not following the rules defined in Annex 2 to the Chicago Convention.

Operationeel luchtverkeer (OAT — Operational Air Traffic) voor staatsluchtvaartuigen die niet onderworpen zijn aan de voorschriften gedefinieerd in bijlage 2 van het Verdrag van Chicago.


This would ensure precise, uniform and binding rules for airport operation, air traffic management and air navigation services, as well as sound oversight of their implementation by Member States.

Dit agentschap moet zorgen voor precieze, uniforme en bindende regels voor de exploitatie van luchthavens, luchtverkeersbeheer en luchtnavigatiediensten, en moet toezicht houden op de toepassing van die regels door de lidstaten.


It aims to achieve interoperability between the different systems, constituents and associated procedures of the European air traffic management network, and to promote the introduction of new agreed and validated concepts of operations and technology in air traffic management.

Zij strekt ertoe interoperabiliteit tot stand te brengen tussen de verschillende systemen, onderdelen en bijbehorende procedures van het Europese netwerk voor luchtverkeersbeveiliging, alsook de invoering te bevorderen van nieuw overeengekomen en goedgekeurde operationele en technologische concepten in luchtverkeersbeveiliging.


- a common position with a view to the adoption of a directive aimed at increasing safety standards and improving the operation of the Community air traffic control system through the issuing of Community air traffic controller licences.

- een gemeenschappelijk standpunt met het oog op de aanneming van een richtlijn tot verhoging van de veiligheidsnormen en tot verbetering van de werking van het communautaire luchtverkeersleidingssysteem door de afgifte van een communautaire vergunning voor luchtverkeersleiders.


The Council adopted a common position with a view to the adoption of a directive aimed at increasing safety standards and improving the operation of the Community air traffic control system through the issuing of Community air traffic controller licences (10724/05 and 13457/05 ADD1).

De Raad stelde een gemeenschappelijk standpunt vast met het oog op de aanneming van een richtlijn tot verhoging van de veiligheidsnormen en tot verbetering van de werking van het communautaire luchtverkeersleidingssysteem door de afgifte van een communautaire bevoegdverklaring voor luchtverkeersleiders (10724/05 en 13457/05 ADD1).


2. Airports and airlines publish their punctuality statistics in order to provide consumers with full information. 3. There should be better planning of traffic flows. Air traffic control constraints should be more fully integrated in the allocation of airport slots. 4. National administrations and interested parties work more closely in order to arrive at a better planning and coordination of air traffic flows.

2. luchthavens en luchtvaartmaatschappijen hun stiptheidsstatistieken bekendmaken zodat de consumenten over volledige informatie beschikken; 3. de verkeersstromen beter worden gepland en dat bij de toewijzing van luchthavenslots ten volle rekening wordt gehouden met beperkingen in verband met de verkeersleiding; 4. nationale overheidsdiensten en belanghebbende partijen nauwer samenwerken om tot een betere planning en coördinatie van de verkeersstromen te komen.


w