Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assemble and disassemble oil rig
Assembling and disassembling oil rig
Castor oil
Colza oil
Drilling rig
Drilling rigs
Environmental laws
Fall from rigging on board vessel
Install oil rig
Jack-up drilling rig
Jack-up platform
Jack-up rig
Legislation affecting oil rigs
Legislation concerning oil rigs
Monitor oil rig costs
Monitoring oil rig costs
Monitoring oil rig operating costs
Nut oil
Offshore drilling machinery
Offshore equipment
Offshore structure
Oil company
Oil drilling rig support duties
Oil industry
Oil platform
Oil rig
Oil rig assembly and disassembly
Oil rig legislation
Oil rig operating cost monitoring
Oil rigs
Palm oil
Petroleum industry
Rape-seed oil
Self-elevating drilling rig
Self-elevating platform
Sesame oil
Vegetable oil

Vertaling van "Oil rig " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


monitoring oil rig costs | monitoring oil rig operating costs | monitor oil rig costs | oil rig operating cost monitoring

kosten van booreilanden controleren | kosten van boorplatforms controleren


assemble and disassemble oil rig | assembling and disassembling oil rig | install oil rig | oil rig assembly and disassembly

booreilanden installeren | boorplatforms installeren


offshore structure [ drilling rig | offshore drilling machinery | offshore equipment | oil platform | oil rig | drilling rigs(UNBIS) ]

offshore-installatie [ aardolieplatform | boorplatform | off-shore-installatie | offshoremateriaal ]


environmental laws | legislation affecting oil rigs | legislation concerning oil rigs | oil rig legislation

wetgeving inzake booreilanden | wetgeving inzake boorplatformen


oil drilling rig support duties

bijstand bij aardolieboringen


jack-up drilling rig | jack-up platform | jack-up rig | self-elevating drilling rig | self-elevating platform

hefbooreiland | hefboorplatform | hefeiland | jack up | zelfheffend platform | zelfopvijzelbaar platform


vegetable oil [ castor oil | colza oil | nut oil | palm oil | rape-seed oil | sesame oil ]

plantaardige olie [ notenolie | palmolie | raapolie | sesamolie ]


Fall from rigging on board vessel

val van tuig aan boord vaartuig


oil industry [ oil company | petroleum industry ]

aardolie-industrie [ aardoliemaatschappij | aardolieproducten ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
to the protection of infrastructure (such as offshore gas and oil rigs) in EU countries' territorial waters.

op de bescherming van de infrastructuur (zoals offshore-olie- en -gasinstallaties) in de territoriale wateren van de EU.


18. Points in particular to the responsibility of the Arctic States to ensure that oil companies that plan to engage in offshore oil drilling within their respective maritime borders have the necessary safety technology and expertise in place and are financially prepared to prevent and respond to oil rig disasters and oil spills; notes that the extreme weather conditions and the high ecological fragility of the Arctic region render it necessary for relevant oil companies to develop special expertise in preventing and handling oil spills in the region;

18. wijst in het bijzonder op de verantwoordelijkheid van de Arctische landen om te waarborgen dat oliemaatschappijen die binnen hun respectievelijke zeegrenzen op zee willen gaan boren over de benodigde veiligheidstechnologie en expertise beschikken en financieel bereid zijn rampen met olieplatforms of olielekkages te voorkomen en bestrijden; merkt op dat de extreme weersomstandigheden en de grote ecologische kwetsbaarheid van het Noordpoolgebied het noodzakelijk maken dat de desbetreffende oliemaatschappijen speciale expertise ontwikkelen inzake het voorkomen en bestrijden van olielekkages in het gebied;


Given that EU waters also border countries that are not part of the European Union, whereby EU legislation does not require them to comply with the relevant provisions governing liability and the remedying of damage, the European Commission must develop accident prevention policies for oil rigs and extend the scope of the SEVESO II Directive to oil rigs.

Gezien het feit dat de EU-wateren ook grenzen aan landen die geen onderdeel zijn van de Europese Unie, die daarom niet door EU-wetgeving verplicht kunnen worden om zich te houden aan de relevante bepalingen met betrekking tot aansprakelijkheid en het herstel van schade, moet de Europese Commissie een ongevallenpreventiebeleid ontwikkelen voor booreilanden en het toepassingsgebied van de SEVESO II-richtlijn uitbreiden naar booreilanden.


Given that EU waters also border countries that are not part of the European Union, whereby EU legislation does not require them to comply with the relevant provisions governing liability and the remedying of damage, the European Commission must develop accident prevention policies for oil rigs and extend the scope of the SEVESO II Directive to oil rigs.

Gezien het feit dat de EU-wateren ook grenzen aan landen die geen onderdeel zijn van de Europese Unie, die daarom niet door EU-wetgeving verplicht kunnen worden om zich te houden aan de relevante bepalingen met betrekking tot aansprakelijkheid en het herstel van schade, moet de Europese Commissie een ongevallenpreventiebeleid ontwikkelen voor booreilanden en het toepassingsgebied van de SEVESO II-richtlijn uitbreiden naar booreilanden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In specific terms, this means that an offshore oil rig off the coast of Libya that is built and operated by BP, or perhaps a rig off the coast of West Africa that is operated by a European energy enterprise, should and must maintain the same standards as those operated in the North Sea where such standards are enshrined in law.

Concreet betekent dit dat een offshoreplatform voor de kust van Libië dat gebouwd en geëxploiteerd wordt door BP, of wellicht een platform voor de kust van West Afrika dat geëxploiteerd wordt door een Europees energiebedrijf, dezelfde standaard zal en moet hebben als de platformen in de Noordzee waarvoor deze standaarden wettelijk voorgeschreven zijn.


At the moment, the protocol of the Barcelona Convention governing safety of oil rigs in the Mediterranean is not in force yet, as one signature is missing.

Op dit moment is het protocol van het Verdrag van Barcelona inzake de veiligheid van olieplatforms in de Middellandse Zee nog niet van kracht aangezien er nog één handtekening ontbreekt.


Although, oil platforms fall already under a series of existing EU legislation, loopholes exist: if a rig accident occurs within the zone of maximal 12 nautical miles from coast, the oil company has to pay for the water damage and take remedial actions under the EU Environmental Liability Directive.

Hoewel olieplatforms al onder een reeks wetgevingsbesluiten van de EU vallen, blijven er mazen in de wetgeving bestaan: als er een ongeval met een boorplatform gebeurt in de zone van maximaal 12 zeemijlen van de kust moet de oliemaatschappij overeenkomstig de EU-richtlijn inzake milieuaansprakelijkheid betalen voor de schade aan de wateren en moet zij remediërende actie ondernemen.


In the Communication on the safety of oil and gas activities the Commission contemplates new EU standards, including criteria for granting drilling permits, controls of the rigs and safety control mechanisms.

In haar mededeling inzake de veiligheid van olie‑ en gasactiviteiten maakt de Commissie gewag van nieuwe EU-normen, met inbegrip van criteria voor het verlenen van boorvergunningen, toezicht op de veiligheid van de boorplatforms en veiligheidscontrolemechanismen.


The media have been focusing attention, and could hardly have been expected to do otherwise, on the oil rig that broke adrift in the North Sea with 77 people on board.

In de media zijn berichten verschenen als zou er in de Noordzee een booreiland met aan boord 77 personen zijn losgeslagen.


Road, air, sea and rail transport, inland waterways, sea fishing, other work at sea (on oil rigs, for example) and the activities of doctors in training are currently excluded from the scope of Directive 93/104/EC.

Weg-, lucht-, zee- en spoorwegvervoer, de binnenvaart, de zeevisserij, andere activiteiten op zee (op booreilanden, bijvoorbeeld), en de werkzaamheden van artsen in opleiding zijn momenteel uitgesloten van de werkingssfeer van Richtlijn 93/104/EG.


w