Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assemble and disassemble oil rig
Assembling and disassembling oil rig
Drilling rig
Drilling rigs
Environmental laws
Install oil rig
Legislation affecting oil rigs
Legislation concerning oil rigs
Monitor oil rig costs
Monitoring oil rig costs
Monitoring oil rig operating costs
Offshore drilling machinery
Offshore equipment
Offshore structure
Oil drilling rig support duties
Oil platform
Oil rig
Oil rig assembly and disassembly
Oil rig legislation
Oil rig operating cost monitoring
Oil rigs

Traduction de «Oil rig legislation » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
environmental laws | legislation affecting oil rigs | legislation concerning oil rigs | oil rig legislation

wetgeving inzake booreilanden | wetgeving inzake boorplatformen


monitoring oil rig costs | monitoring oil rig operating costs | monitor oil rig costs | oil rig operating cost monitoring

kosten van booreilanden controleren | kosten van boorplatforms controleren


assemble and disassemble oil rig | assembling and disassembling oil rig | install oil rig | oil rig assembly and disassembly

booreilanden installeren | boorplatforms installeren


offshore structure [ drilling rig | offshore drilling machinery | offshore equipment | oil platform | oil rig | drilling rigs(UNBIS) ]

offshore-installatie [ aardolieplatform | boorplatform | off-shore-installatie | offshoremateriaal ]




oil drilling rig support duties

bijstand bij aardolieboringen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
10. Calls on the Commission to consider the case for extending the sound principles contained within its legislation for the control of onshore hazards (SEVESO II and III ) to legislation aimed at offshore oil and gas activities; in the meantime, and in the event that the Commission does not propose such new specific legislation, calls on the Commission to re-examine its SEVESO III proposal in order to extend its scope to oil rigs and underwater pipelines located on/under the seabed to all phases of exploration for oil and gas reserv ...[+++]

10. verzoekt de Commissie te overwegen de goede beginselen in haar wetgeving voor de beheersing van gevaren op het vasteland (SEVESO II en III ) ook op te nemen in wetgeving gericht op offshoreolie- en -gasactiviteiten; verzoekt de Commissie inmiddels, indien zij geen voorstel voor dergelijke specifieke wetgeving doet, haar SEVESO III-voorstel opnieuw te bekijken en het toepassingsgebied ervan uit te breiden tot booreilanden en pijpleidingen op of onder de zeebodem, alsook tot alle stadia van de exploratie van olie- en gasvelden tot de stillegging van de boorput; is verheugd over de toelichting van de Commissie over de herziening van de SEVESO II-richtlijn, waarin zij aangeeft dat zij zal bekijken ...[+++]


10. Calls on the Commission to consider the case for extending the sound principles contained within its legislation for the control of onshore hazards (SEVESO II and III) to legislation aimed at offshore oil and gas activities; in the meantime, and in the event that the Commission does not propose such new specific legislation, calls on the Commission to re-examine its SEVESO III proposal in order to extend its scope to oil rigs and underwater pipelines located on/under the seabed to all phases of exploration for oil and gas reserve ...[+++]

10. verzoekt de Commissie te overwegen de goede beginselen in haar wetgeving voor de beheersing van gevaren op het vasteland (SEVESO II en III) ook op te nemen in wetgeving gericht op offshoreolie- en -gasactiviteiten; verzoekt de Commissie inmiddels, indien zij geen voorstel voor dergelijke specifieke wetgeving doet, haar SEVESO III-voorstel opnieuw te bekijken en het toepassingsgebied ervan uit te breiden tot booreilanden en pijpleidingen op of onder de zeebodem, alsook tot alle stadia van de exploratie van olie- en gasvelden tot de stillegging van de boorput; is verheugd over de toelichting van de Commissie over de herziening van de SEVESO II-richtlijn, waarin zij aangeeft dat zij zal bekijken ...[+++]


28. Calls on the Commission to consider the case for extending the sound principles contained within its legislation to control onshore hazards (SEVESO II and III) to legislation aimed at offshore oil and gas activities; in the meantime, and in the event that the Commission does not propose such new specific legislation, calls on the Commission to re-examine its SEVESO III proposal in order to extend its scope to oil rigs and underwater pipelines located on/under the seabed to all phases of exploration for oil and gas reserves up unt ...[+++]

28. verzoekt de Commissie te overwegen de goede beginselen in haar wetgeving voor de beheersing van gevaren op het vasteland (SEVESO II en III) ook op te nemen in wetgeving gericht op offshore-olie- en -gasactiviteiten; verzoekt de Commissie inmiddels, indien zij geen voorstel voor dergelijke specifieke wetgeving doet, haar SEVESO III-voorstel opnieuw te bekijken en het toepassingsgebied ervan uit te breiden tot booreilanden en pijpleidingen op of onder de zeebodem, alsook tot alle stadia van de exploratie van olie- en gasvelden tot de stillegging van de boorput; is verheugd over de toelichting van de Commissie over de herziening van de SEVESO II-richtlijn, waarin zij aangeeft dat zij zal bekijken ...[+++]


Given that EU waters also border countries that are not part of the European Union, whereby EU legislation does not require them to comply with the relevant provisions governing liability and the remedying of damage, the European Commission must develop accident prevention policies for oil rigs and extend the scope of the SEVESO II Directive to oil rigs.

Gezien het feit dat de EU-wateren ook grenzen aan landen die geen onderdeel zijn van de Europese Unie, die daarom niet door EU-wetgeving verplicht kunnen worden om zich te houden aan de relevante bepalingen met betrekking tot aansprakelijkheid en het herstel van schade, moet de Europese Commissie een ongevallenpreventiebeleid ontwikkelen voor booreilanden en het toepassingsgebied van de SEVESO II-richtlijn uitbreiden naar booreilanden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Given that EU waters also border countries that are not part of the European Union, whereby EU legislation does not require them to comply with the relevant provisions governing liability and the remedying of damage, the European Commission must develop accident prevention policies for oil rigs and extend the scope of the SEVESO II Directive to oil rigs.

Gezien het feit dat de EU-wateren ook grenzen aan landen die geen onderdeel zijn van de Europese Unie, die daarom niet door EU-wetgeving verplicht kunnen worden om zich te houden aan de relevante bepalingen met betrekking tot aansprakelijkheid en het herstel van schade, moet de Europese Commissie een ongevallenpreventiebeleid ontwikkelen voor booreilanden en het toepassingsgebied van de SEVESO II-richtlijn uitbreiden naar booreilanden.


Although, oil platforms fall already under a series of existing EU legislation, loopholes exist: if a rig accident occurs within the zone of maximal 12 nautical miles from coast, the oil company has to pay for the water damage and take remedial actions under the EU Environmental Liability Directive.

Hoewel olieplatforms al onder een reeks wetgevingsbesluiten van de EU vallen, blijven er mazen in de wetgeving bestaan: als er een ongeval met een boorplatform gebeurt in de zone van maximaal 12 zeemijlen van de kust moet de oliemaatschappij overeenkomstig de EU-richtlijn inzake milieuaansprakelijkheid betalen voor de schade aan de wateren en moet zij remediërende actie ondernemen.


w