Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Detect new developments in foreign countries
Developed country
Developed nation
EAGLEs
Emerging and growth-leading economies
Emerging economy
First world country
First world nation
G24
G7
G8
Group of 24
Group of 24 industrial countries
Group of 24 industrialised countries
Group of Eight
Group of Seven
Group of leading industrialised countries
Group of leading industrialized countries
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Look at new developments in foreign countries
Monitor new overseas developments
NIC
NICs
New Industrial Countries
New industrial countries
Newly Industrialised Countries
Newly industrialised countries
Newly industrialised country
Newly industrialising countries
Newly industrialising economy
Newly industrialized country
Newly industrializing countries
Newly industrializing country
Newly industrializing economy
Observe new developments in foreign countries
Rich country
Rich nation

Vertaling van "New industrial countries " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
new industrial countries | newly industrialised countries | newly industrializing countries | NIC [Abbr.] | NICs [Abbr.]

PGL [Abbr.]


New Industrial Countries | Newly Industrialised Countries | NIC [Abbr.]

nieuw-geïndustrialiseerde landen | PGL [Abbr.]


newly industrialised country [ EAGLEs | emerging and growth-leading economies | emerging economy | newly industrialising countries | newly industrialising economy | newly industrialized country | newly industrializing country | newly industrializing economy ]

jong industrieland [ nieuwe industrielanden | nieuw geïndustrialiseerd land | opkomende economie | opkomende groeimarkten | pas geïndustrialiseerde landen ]


industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

industrieland [ geïndustrialiseerd land | ontwikkeld land | opkomend land | rijk land ]


group of leading industrialised countries [ G7 | G7/G8 | G8 | Group of Eight | group of leading industrialized countries | Group of Seven ]

Groep van meest geïndustrialiseerde landen [ G7 | G7/G8 | G8 | Groep van Acht | Groep van Zeven | Groep van zeven meest geïndustrialiseerde landen ]


Group of 24 | Group of 24 industrial countries | Group of 24 industrialised countries | G24 [Abbr.]

Groep van 24 | Groep van 24 van de geïndustrialiseerde landen


look at new developments in foreign countries | monitor new overseas developments | detect new developments in foreign countries | observe new developments in foreign countries

nieuwe ontwikkelingen in het buitenland opvolgen | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen observeren | nieuwe ontwikkelingen in het buitenland observeren | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen opvolgen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Building on ongoing support to initiatives such as the Extractive Industry Transparency Initiative (EITI), the Kimberley Process, and the EU Forest Law Enforcement, Governance and Trade (FLEGT) Action Plan, the Commission will step up efforts to improve transparency in the extractive industries (oil, gas and mining) and the forest sector by allowing effective use of information generated by the EITI and disclosed by companies on their payments to governments from the exploitation of natural resources as part of the new EU legislative requirements on country-by-country reporting.

Voortbouwend op lopende steun voor initiatieven als het initiatief voor transparantie in de winningsindustrie, het Kimberleyproces en het actieplan van de EU voor wetshandhaving, governance en handel in de bosbouw, vergroot de Commissie haar inspanningen om de transparantie te verbeteren in de winningsindustrie (olie, gas en mijnbouw) en de bosbouw door ervoor te zorgen dat efficiënt gebruik wordt gemaakt van de informatie die via het initiatief voor transparantie in de winningsindustrie wordt vergaard en wordt vrijgegeven door bedrijven over hun betalingen aan regeringen uit de exploitatie van natuurlijke hulpbronnen, als onderdeel van de nieuwe EU-wetgevingsvereis ...[+++]


Broadened outreach and targeted support in particular to grassroots civil society organisations; Supporting businesses and providing loans in local currencies, in partnership with key International Financial Institutions; Improving the capacity of partner countries to take advantage of the trade opportunities with the EU and with each other; Reform commitments and specific investments in the area of energy efficiency; Developing better and safer transport links by 2030 with a long-term investment contributing to connecting the partner countries with the EU and amongst themselves; A digital package, including concrete steps towards h ...[+++]

het leggen van uitgebreidere contacten met en het gerichter steunen van maatschappelijke basisorganisaties; het ondersteunen van ondernemingen en verstrekken van leningen in lokale valuta's, in samenwerking met de belangrijkste internationale financiële instellingen; het verbeteren van de capaciteit van de partnerlanden om te profiteren van de handelsmogelijkheden met de EU en met elkaar; hervormingstoezeggingen en specifieke investeringen op het gebied van energie-efficiëntie; de ontwikkeling van betere en veiligere vervoersverbindingen uiterlijk in 2030, met investeringen op lange termijn die bijdragen tot betere verbindingen tussen de partnerlanden en de EU en tussen de partnerlanden onderling; een digitaal pakket, met concrete stap ...[+++]


27. Recalls the high potential of sources of renewable energy – in particular wind and solar energy – in the Euro-Mediterranean region; supports the swift, coordinated implementation of the Mediterranean Solar Plan, the main aim of which is to establish, by 2020, 20 GW of new renewable energy production capacity in the Mediterranean, and industrial initiatives such as DESERTEC, in addition to the adoption of a Euro-Mediterranean energy efficiency strategy; hopes that the projects will, as a matter of priority, meet the needs of supplier countries and stres ...[+++]

27. herinnert aan het grote potentieel aan hernieuwbare energiebronnen in de Euromediterrane regio, in het bijzonder met betrekking tot wind- en zonne-energie; spreekt zijn steun uit aan een snelle en gecoördineerde tenuitvoerlegging van het mediterrane plan voor zonne-energie, dat als hoofddoel heeft om tegen 2020 in de Middellandse Zee 20GW aan nieuwe capaciteit voor de productie van hernieuwbare energie te installeren, en van industriële initiatieven zoals het Desertec-project, alsook de goedkeuring van een Euromediterrane strategie voor energie-efficiëntie; verlangt dat de projecten in de allereerste plaats beantwoorden aan de beho ...[+++]


27. Recalls the high potential of sources of renewable energy – in particular wind and solar energy – in the Euro-Mediterranean region; supports the swift, coordinated implementation of the Mediterranean Solar Plan, the main aim of which is to establish, by 2020, 20 GW of new renewable energy production capacity in the Mediterranean, and industrial initiatives such as DESERTEC, in addition to the adoption of a Euro-Mediterranean energy efficiency strategy; hopes that the projects will, as a matter of priority, meet the needs of supplier countries and stres ...[+++]

27. herinnert aan het grote potentieel aan hernieuwbare energiebronnen in de Euromediterrane regio, in het bijzonder met betrekking tot wind- en zonne-energie; spreekt zijn steun uit aan een snelle en gecoördineerde tenuitvoerlegging van het mediterrane plan voor zonne-energie, dat als hoofddoel heeft om tegen 2020 in de Middellandse Zee 20GW aan nieuwe capaciteit voor de productie van hernieuwbare energie te installeren, en van industriële initiatieven zoals het Desertec-project, alsook de goedkeuring van een Euromediterrane strategie voor energie-efficiëntie; verlangt dat de projecten in de allereerste plaats beantwoorden aan de beho ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
These are: increasing European military capability, so as to ensure the credibility of its foreign and defence policy objectives; improving the interoperability of defence equipment, at both intra-European and transatlantic levels, with a view to guaranteeing the security and stability of Europe and of the Atlantic area; establishing, in this framework, conditions favourable to developing a competitive and viable European defence equipment industry; better use of public monies in this field, in particular to prevent overlapping, by promoting industrial and techn ...[+++]

Hier volgen ze: de Europese militaire capaciteit moet uitgebreid worden teneinde het buitenlandse en defensiebeleid van de Unie geloofwaardigheid te verlenen; om de veiligheid in Europa en de transatlantische ruimte te garanderen moet de interoperationele inzetbaarheid van het defensiematerieel, op Europees als transatlantisch niveau, worden verbeterd; binnen voornoemd kader moeten de voorwaarden worden geschapen voor de ontwikkeling van een competitieve en economisch gezonde Europese defensie-industrie; de openbare middelen op dit gebied moeten verstandiger worden ingezet – vooral verdubbelingen moeten worden vermeden, en dat kan door de onderlinge afhankelijkheid te bevorderen, niet alleen in industriële ...[+++]


These are: increasing European military capability, so as to ensure the credibility of its foreign and defence policy objectives; improving the interoperability of defence equipment, at both intra-European and transatlantic levels, with a view to guaranteeing the security and stability of Europe and of the Atlantic area; establishing, in this framework, conditions favourable to developing a competitive and viable European defence equipment industry; better use of public monies in this field, in particular to prevent overlapping, by promoting industrial and techn ...[+++]

Hier volgen ze: de Europese militaire capaciteit moet uitgebreid worden teneinde het buitenlandse en defensiebeleid van de Unie geloofwaardigheid te verlenen; om de veiligheid in Europa en de transatlantische ruimte te garanderen moet de interoperationele inzetbaarheid van het defensiematerieel, op Europees als transatlantisch niveau, worden verbeterd; binnen voornoemd kader moeten de voorwaarden worden geschapen voor de ontwikkeling van een competitieve en economisch gezonde Europese defensie-industrie; de openbare middelen op dit gebied moeten verstandiger worden ingezet – vooral verdubbelingen moeten worden vermeden, en dat kan door de onderlinge afhankelijkheid te bevorderen, niet alleen in industriële ...[+++]


The Confederation of Danish Industries has launched a set of guidelines for industry on human rights, inviting companies to pursue the same level of social responsibility in their new host country as in their home country.

De Confederatie van Deense industrieën heeft voor het bedrijfsleven een aantal richtsnoeren inzake mensenrechten geformuleerd. Doel: bedrijven stimuleren om in het buitenland dezelfde mate van sociale verantwoordelijkheid als in eigen land aan den dag te leggen.


Alcohol may be disposed of either for use in new industrial uses (subsection I), for use in third countries in the fuel sector only (subsection II), or for use as bio-ethanol in the Community (subsection III).

De alcohol kan worden afgezet voor nieuwe vormen van industrieel gebruik (onderafdeling I), voor exclusief gebruik in de sector motorbrandstoffen in derde landen (onderafdeling II), of voor gebruik als bio-ethanol in de Gemeenschap (onderafdeling III).


The Confederation of Danish Industries, for example, has launched a set of guidelines for industry on human rights, requiring companies to pursue the same level of social responsibility in their new host country as in their home country.

Zo heeft bijvoorbeeld de Confederatie van Deense bedrijven een reeks richtlijnen betreffende de mensenrechten voor de bedrijfswereld uitgegeven, waarin van de bedrijven wordt verlangd dat zij in hun nieuwe gastland hetzelfde niveau van sociale verantwoordelijkheid nastreven als in hun thuisland.


A more consistent implementation of the New Approach within the European Union will support the pursuit of the objective of promoting the adoption by third countries of standards and regulatory approaches based on, or compatible with, the EU regulatory framework. This applies within the context of the expansion of the internal market with Candidate Countries through the negotiation of PECAs (Protocols on Conformity Assessment and Acceptance of Industrial Products).

Een consistentere tenuitvoerlegging van de nieuwe aanpak in de Europese Unie vergroot de kans dat derde landen, overeenkomstig de doelstelling van de EU, normen en regelgeving goedkeuren die gebaseerd is op, dan wel compatibel is met, die van de EU. Dit is relevant in het kader van de uitbreiding van de interne markt met kandidaat-lidstaten via onderhandelingen over PECA's (protocollen inzake overeenstemmingsbeoordeling en de aanvaarding van industrieproducten bij Europaovereenkomsten).


w