Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bank-sovereign link
Bank-sovereign nexus
Negative bank-sovereign feedback loop
Negative feedback
Negative feedback loop
Vicious circle between banks and sovereigns

Vertaling van "Negative bank-sovereign feedback loop " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
bank-sovereign link | bank-sovereign nexus | negative bank-sovereign feedback loop | vicious circle between banks and sovereigns

link tussen banken en staten | vicieuze cirkel tussen banken en staten


negative feedback | negative feedback loop

tegenkoppeling


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission also remains committed to further reducing risks and ensuring a level playing field in the banking sector and limiting the bank-sovereign feedback loop.

De Commissie blijft er ook op inzetten de risico's verder te verminderen en voor een gelijk speelveld te zorgen in de banksector en de terugkoppeling tussen banken en overheden te beperken.


In order to find pragmatic solutions to reduce the bank-sovereign loop, the Commission recalls the ongoing work of the European Systemic Risk Board on sovereign bond-backed securities (SBBS).

Met het oog op pragmatische oplossingen die de band tussen banken en overheden losser moeten maken, herinnert de Commissie aan de lopende werkzaamheden van het Europees Comité voor systeemrisico's inzake door overheidsobligaties gedekte effecten (SBBS).


The European Parliament, in its resolution of 7 July 2010 with recommendations to the Commission on Cross-Border Crisis Management in the Banking Sector, requested the Commission to submit ‘on the basis of Articles 50 and 114 of the Treaty on the Functioning of the European Union, one or more legislative proposals relating to an EU crisis-management framework, an EU financial stability fund, and a resolution unit’ and, in its resolution of 20 November 2012 with recommendations to the Commission on the report of the Presidents of the European Council, the European Commission, the European Central Bank and the Eurogroup ‘Towards a genuine Economic and Monetary Union’, stated that ‘breaking up the negative ...[+++]

In zijn resolutie van 7 juli 2010 met aanbevelingen aan de Commissie betreffende grensoverschrijdende crisisbeheersing in de bankensector verzocht het Europees Parlement „de Commissie om uit hoofde van de artikelen 50 en 114 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie één of meer wetgevingsvoorstellen in te dienen inzake een EU-kader voor crisisbeheer, een financieel stabiliteitsfonds van de EU en een Eenheid afwikkeling”, en in zijn resolutie van 20 november 2012 met aanbevelingen aan de Commissie inzake het verslag van de voorzitters van de Europese Raad, de Europese Commissie, de Europese Centrale Bank en de Eurogroep ...[+++]


With little room to use monetary tools to deal with weaknesses in the banking sector, reliance on national fiscal resources in managing bank failures continues to link banks and sovereigns in a negative feedback loop.

Doordat er weinig ruimte is om de zwakheden van de banksector met monetaire instrumenten aan te pakken, houdt het gebruik van nationale begrotingsmiddelen bij de afhandeling van bankfaillissementen de negatieve terugkoppeling tussen banken en overheden in stand.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
· To break the negative feedback loop between sovereign states and their banks.

· De negatieve terugkoppeling tussen soevereine staten en hun banken te doorbreken.


Otherwise tensions between the supervisor (ECB) and national resolution authorities may emerge over how to deal with ailing banks, while market expectations about Member States’ (in)ability to deal with bank failures nationally could continue, reinforcing feedback loops between sovereigns and banks and fragmentation and competitive distortions across the internal market.

Anders kunnen er tussen de toezichthouder (de ECB) en de nationale afwikkelingsautoriteiten spanningen over de aanpak van noodlijdende banken ontstaan, terwijl de markt mogelijk zal blijven anticiperen op het (on)vermogen van de lidstaten om het failleren van banken nationaal aan te pakken en de negatieve wisselwerking tussen overheden en banken en de versnippering en concurrentieverstoringen op de interne markt worden versterkt.


This would underpin positive feedback loops between confidence, economic growth - in particular of investment - and the ability of the banking sector to extend loans.

Een en ander zou ondersteunend werken voor de positieve feedbackkringen tussen vertrouwen, economische groei - met name van de investeringen - en het vermogen van de banksector om leningen te verstrekken.


The European Parliament, in its resolution of 7 July 2010 with recommendations to the Commission on Cross-Border Crisis Management in the Banking Sector, requested the Commission to submit ‘on the basis of Articles 50 and 114 of the Treaty on the Functioning of the European Union, one or more legislative proposals relating to an EU crisis-management framework, an EU financial stability fund, and a resolution unit’ and, in its resolution of 20 November 2012 with recommendations to the Commission on the report of the Presidents of the European Council, the European Commission, the European Central Bank and the Eurogroup ‘Towards a genuine Economic and Monetary Union’, stated that ‘breaking up the negative ...[+++]

In zijn resolutie van 7 juli 2010 met aanbevelingen aan de Commissie betreffende grensoverschrijdende crisisbeheersing in de bankensector verzocht het Europees Parlement „de Commissie om uit hoofde van de artikelen 50 en 114 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie één of meer wetgevingsvoorstellen in te dienen inzake een EU-kader voor crisisbeheer, een financieel stabiliteitsfonds van de EU en een Eenheid afwikkeling”, en in zijn resolutie van 20 november 2012 met aanbevelingen aan de Commissie inzake het verslag van de voorzitters van de Europese Raad, de Europese Commissie, de Europese Centrale Bank en de Eurogroep ...[+++]


With little room to use monetary tools to deal with weaknesses in the banking sector, reliance on national fiscal resources in managing bank failures continues to link banks and sovereigns in a negative feedback loop.

Doordat er weinig ruimte is om de zwakheden van de banksector met monetaire instrumenten aan te pakken, houdt het gebruik van nationale begrotingsmiddelen bij de afhandeling van bankfaillissementen de negatieve terugkoppeling tussen banken en overheden in stand.


To the downside, we need to consider the impact of the financial crisis (including on the housing sector) and the severity of the negative feedback loop between the financial and real sectors of the economy.

Als neerwaartse risico's kunnen de gevolgen van de financiële crisis (onder meer voor de woningsector) en de sterk negatieve wisselwerking tussen de financiële en reële sectoren van de economie worden genoemd.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Negative bank-sovereign feedback loop' ->

Date index: 2021-12-21
w