Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Electronic single window
ITSW
International trade single window
MSW
Maritime single window
Maritime transport single window
National single window
OSS
One-stop shop
PSC
Point of single contact
SPOC
Single entry point
Single point of contact
Single window

Traduction de «National single window » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
electronic single window | maritime single window | maritime transport single window | national single window | single window | MSW [Abbr.]

elektronisch platform | Maritime Single Window | MSW [Abbr.]


international trade single window | single window | ITSW [Abbr.]

éénloketsysteem


one-stop shop | point of single contact | single entry point | single point of contact | single window | OSS [Abbr.] | PSC [Abbr.] | SPOC [Abbr.]

één contactpunt | één-loket | onestopshop
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
National Single Windows, which provide national information exchange platforms for reporting and sharing of ship related information and are linked to the EU’s maritime information and exchange system.

nationale eenloketdiensten die centrale nationale platforms vormen voor het delen en melden van informatie die met schepen verband houdt. Ze worden gekoppeld aan het maritieme informatie- en uitwisselingssysteem.


Of particular interest at EU level is the Reporting Formalities Directive[10], which sets up National Single Windows.

Van bijzonder belang op EU-niveau is de richtlijn betreffende meldingsformaliteiten[10], die nationale éénloketdiensten instelt.


- Harmonised and coherent implementation of “national single windows”;

de gestandaardiseerde en coherente invoering van één nationaal administratief loket;


The EU has adopted measures requiring Member States to establish "National Single Windows" allowing traders to lodge information through a single interface to meet all import or export-related regulatory requirements.

De EU heeft maatregelen vastgesteld op grond waarvan de lidstaten nationale eenloketdiensten dienen op te zetten die handelaren de mogelijkheid bieden via één interface informatie te verstrekken om alle wettelijke in- en uitvoerverplichtingen te vervullen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. Member States may provide relevant access to the information referred to in paragraph 1 either through a national single window via an electronic data exchange system or through the national SafeSeaNet systems.

4. De lidstaten kunnen passende toegang tot de in lid 1 bedoelde informatie verschaffen middels een nationale éénloketdienst, waarbij gebruik wordt gemaakt van een elektronisch informatieuitwisselingssysteem, of middels de nationale SafeSeaNet-systemen.


EU and European Economic Area (EEA) countries must have AIS receivers and must link the national single windows/national SSN with the central SSN system.

EU- en EER-landen (d.w.z. landen uit de Europese Economische Ruimte) moeten AIS-ontvangers hebben en moeten de centrale nationale maritieme autoriteiten/nationale SSN koppelen aan het centrale SSN-systeem.


They must notify certain information (ship identification, total number of persons on board, port of destination, estimated time of arrival, etc.) to the maritime national single window (since 1 June 2015).

Deze schepen moeten bepaalde informatie (scheepsidentificatie, totaal aantal personen aan boord, haven van bestemming, verwachte aankomsttijd, enz.) doorgeven aan de centrale nationale maritieme autoriteit (vanaf 1 juni 2015).


National Single Windows, which provide national information exchange platforms for reporting and sharing of ship related information and are linked to the EU’s maritime information and exchange system.

nationale eenloketdiensten die centrale nationale platforms vormen voor het delen en melden van informatie die met schepen verband houdt. Ze worden gekoppeld aan het maritieme informatie- en uitwisselingssysteem.


EU and European Economic Area (EEA) countries must have AIS receivers and must link the national single windows/national SSN with the central SSN system.

EU- en EER-landen (d.w.z. landen uit de Europese Economische Ruimte) moeten AIS-ontvangers hebben en moeten de centrale nationale maritieme autoriteiten/nationale SSN koppelen aan het centrale SSN-systeem.


Moreover, most delegations are in favour of extending those "single window" services beyond communication between ships, ship operators and national authorities, so as to include all interested parties in the maritime transport sector, provided that protection of sensitive data is ensured.

Voorts zijn de meeste delegaties voorstander van uitbreiding van de "één loket"-dienstverlening tot andere gebieden dan communicatie tussen schepen, scheepsexploitanten en nationale autoriteiten, zodat alle betrokken partijen in de sector maritiem vervoer er gebruik van kunnen maken, mits de bescherming van gevoelige gegevens is gegarandeerd.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'National single window' ->

Date index: 2021-05-21
w