Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
NAFO Regulatory Area
NRA
NRAS mutation absent
NRAS mutation present
NRAS mutation unassessable
National Rifle Association
National regulatory authority

Traduction de «NRA » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
NRAS mutation unassessable

NRAS-mutatie niet te beoordelen






national regulatory authority | NRA [Abbr.]

nationale regelgevende instantie | nationale reguleringsinstantie | NRI [Abbr.]


National Rifle Association | NRA [Abbr.]

Belangenvereniging van Vuurwapenbezitters | NRA [Abbr.]


NAFO Regulatory Area | Northwest Atlantic Fisheries Organisation (NAFO) Regulatory Area | NRA [Abbr.]

gereglementeerd gebied van de NAFO | gereglementeerd NAFO-gebied | NRA [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Alternatively, if the NRA conducts the technical replicability test, it should require the SMP operator to notify to the NRA the details of the new retail offers that consume a relevant regulated wholesale input together with all information needed for the NRA to assess replicability, with sufficient notice prior to the launch of such retail offers.

Als daarentegen de nri de test op technische dupliceerbaarheid uitvoert, dient zij de AMM-exploitant te verplichten haar op de hoogte te stellen van de details van de nieuwe retailaanbiedingen die gebruikmaken van een relevante gereguleerde wholesale-input alsmede van alle informatie die zij nodig heeft om de dupliceerbaarheid te controleren, waarbij de lancering van dergelijke retailaanbiedingen vooraf tijdig moet worden gemeld.


In order to ensure early discovery of potential discriminatory behaviour and transparency with regard to the provision of regulated wholesale services, the NRAs should ensure that KPIs are published at least on a quarterly basis, in an appropriate form either on the NRAs website or on the website of an independent third party designated by the NRA.

Om ervoor te zorgen dat potentieel discriminerend gedrag in een vroeg stadium wordt ontdekt en om transparantie met betrekking tot de levering van gereguleerde wholesalediensten te waarborgen, moeten de nri’s waarborgen dat de KPI’s minstens elk kwartaal op passende wijze openbaar worden gemaakt op de website van de nri of van een onafhankelijke derde partij die daartoe door de nri is aangewezen.


We received contributions from BEREC (Body of European Regulators for Electronic Communications) and national regulatory authorities (NRAs), sectoral associations, investors, companies, and detailed expert studies.

We hebben bijdragen ontvangen van Berec (het Orgaan van Europese regelgevende instanties voor elektronische communicatie), van nationale regelgevende instanties (NRI´s), brancheorganisaties, investeerders, ondernemingen en we hebben uitvoerige studies van deskundigen ontvangen.


Following that examination, the NRA must oppose, if necessary, the application of a direct charge which, although in line with those costs, would, in light of all the information at the disposal of the NRA, be a disincentive to the consumer.

In vervolg op dit onderzoek moet de NRI zich in voorkomend geval verzetten tegen de aanrekening van een vergoeding van directe kosten die, hoewel in verhouding met de kosten voor het aanbieden van nummerportabiliteit, gelet op alle gegevens waar de NRI over beschikt, een ontmoedigende werking zou hebben voor de consument.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Where it would be objectively disproportionate for those NRAs with limited resources to apply the recommended cost methodology after this date, such NRAs may continue to apply an alternative methodology up to the date for review of this Recommendation, unless the body established for cooperation among NRAs and the Commission, including its related working groups, provides sufficient practical support and guidance to overcome this limitation of resources and, in particular, the cost of implementing the recommended methodology.

Wanneer het objectief gezien voor NRI's met beperkte middelen buiten proportie zou zijn de aanbevolen kostenmethode na deze datum te hanteren, mogen zij een alternatieve methode toepassen tot de datum waarop deze aanbeveling wordt herzien, behalve wanneer de instantie die is opgericht met het oog op samenwerking tussen de NRI's en de Commissie, met inbegrip van de hieraan verbonden werkgroepen, voldoende praktische steun en richtsnoeren verstrekt om deze situatie met beperkte middelen op te vangen en met name de kosten voor de tenuitvoerlegging van de aanbevolen methode.


– National regulatory authorities (NRAs) : The point which was most at issue was increasing the independence of NRAs, already guaranteed in the existing text.

- Nationale reguleringsinstanties: Het meest omstreden punt was de versterking van de onafhankelijkheid van de nationale reguleringsinstanties, die reeds in de huidige tekst wordt gewaarborgd.


Section 5 describes the powers of investigation of NRAs, suggests procedures for coordination between NRAs and between NRAs and NCAs, and describes coordination and cooperation procedures between NRAs and the Commission.

In deel 5 worden de onderzoekbevoegdheden van de NRI's beschreven, worden voorstellen gedaan voor de procedures inzake coördinatie tussen NRI's onderling en tussen NRI's en nationale mededingingsautoriteiten, en worden de procedures beschreven voor coördinatie en samenwerking tussen NRI's en de Commissie.


146. Where an NRA intends to take a measure which falls within the scope of the market definition or market analysis procedures of Articles 15 and 16 of the framework Directive, as well as when NRAs apply certain other specific Articles in the regulatory framework(124) and where the measures have an effect on trade between Member States, the NRAs must communicate the measures, together with their reasoning, to NRAs in other Member States and to the Commission in accordance with Article 7(3) of the framework Directive.

146. Wanneer een NRI maatregelen wil treffen die binnen het toepassingsgebied van de marktdefinitie- of marktanalyseprocedures van de artikelen 15 en 16 van de kaderrichtlijn vallen, of andere specifieke artikelen van het regelgevingskader(124) toepast, en wanneer deze maatregelen van invloed zijn op de handel tussen de lidstaten, dient deze NRI deze maatregelen samen met de motivering ervan toe te zenden aan de NRI's van de overige lidstaten en de Commissie, overeenkomstig artikel 7, lid 3, van de kaderrichtlijn.


The NRA concerned shall take the utmost account of comments of other NRAs and the Commission, and may adopt the resulting draft measure and, where it does so, shall communicate it to the Commission.

De betrokken NRI houdt zoveel mogelijk rekening met de opmerkingen van de Commissie en van andere NRI's en kan de uiteindelijke ontwerp-maatregel vaststellen; indien zij die maatregel vaststelt, doet zij hiervan mededeling aan de Commissie.


As far as the consultation and transparency mechanism is concerned, the draft Directive sets out that, where a NRA intends to take measures which have a significant impact on the market, it shall at the same time make the draft measure accessible to the Commission and the NRAs in other Member States, together with the reasoning on which the measure is based and inform the Commission and other national regulatory authorities thereof.

Wat de raadpleging en transparantie betreft, bepaalt de ontwerp-richtlijn dat, wanneer een NRI voornemens is maatregelen te treffen die aanzienlijke gevolgen voor de markt hebben, zij de ontwerp-maatregel tegelijkertijd toegankelijk maakt voor de Commissie en de NRI's in andere lidstaten, tezamen met de motivering van de maatregel, en dat zij de Commissie en de andere nationale regelgevende instanties daarvan in kennis stelt.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'NRA' ->

Date index: 2021-02-12
w