Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Consumer waste
Domestic waste
Household waste
Landfill site worker
Landfill supervisor
MSW
Municipal solid waste
Municipal solid wastes
Solid urban waste
Solid waste collection supervisor
Solid waste disposal technician
Solid waste operator
Solid waste processing technician
Used paper
Waste disposal compliance supervisor
Waste treatment equipment supervisor
Wastes from aerobic treatment of solid wastes

Vertaling van "Municipal solid waste " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
municipal solid waste | MSW [Abbr.]

stedelijk afval | vast stedelijk afval




landfill site worker | solid waste processing technician | solid waste disposal technician | solid waste operator

exploitatietechnicus installaties voor verwerking vast afval | operator installaties voor verwerking vast afval


solid waste collection supervisor | waste disposal compliance supervisor | landfill supervisor | waste treatment equipment supervisor

exploitatiehoofd stortplaatsen | verantwoordelijke afvalverwerking | afvalverantwoordelijke | opzichter vuilnisbelt


wastes from aerobic treatment of solid wastes

afval van de aerobe behandeling van vast afval


domestic waste [ household waste | solid urban waste | used paper | consumer waste(GEMET) ]

huishoudelijk afval [ huisvuil | oud papier | vast stedelijk afval ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
increasing recycling/preparation for reuse targets to at least 70 % of municipal solid waste and 80 % recycling of packaging waste by 2030, based on a solid reporting method preventing the reporting of discarded waste (landfilled or incinerated) as recycled waste, using the same harmonised method for all Member States with externally verified statistics; an obligation for recyclers to report on the ‘input‘ quantities of waste going into the sorting plant as well as on the ‘output‘ quantity of recyclates coming out of the recycling plants;

verhoging van het streefcijfer voor recyclage en voorbereiding voor hergebruik tot ten minste 70 % van het vast stedelijk afval, gebaseerd op een gedegen rapportagemethode die voorkomt dat verwijderd afval (gestort of verbrand) als gerecycleerd afval wordt opgegeven, waarbij voor alle lidstaten gebruik wordt gemaakt van dezelfde geharmoniseerde methode met extern geverifieerde statistieken; rapportageplicht voor recyclingbedrijven over de hoeveelheid afval die de scheidingsinstallatie ingaat ("input") en de hoeveelheid gerecycleerde materialen die de recyclinginstallatie verlaat ("output");


15. Urges the Commission and the Member States to promote environmental awareness-raising activities in the field of bio-waste, particularly in schools and higher education institutions so as to promote better waste prevention behaviour patterns, to foster the sustainable management of bio-waste and municipal solid waste and to raise public awareness of waste prevention and recycling as well as the advantages of separate collection and the biological treatment of bio-waste; stresses in this context the important role of towns, municipalities and municipal undertakings in advising and informing citizens about prevention of waste;

15. spoort de Commissie en de lidstaten ertoe aan acties te bevorderen om het publiek milieubewust te maken op het vlak van bioafval, in het bijzonder op scholen en instellingen voor hoger onderwijs, om een beter afvalpreventiegedrag te bevorderen, duurzaam beheer van bioafval en vast huishoudelijk afval te stimuleren en het publiek bewust te maken van het belang van afvalpreventie en -recycling en van de voordelen van gescheiden inzameling en biologische behandeling van bioafval; wijst in dit verband op de belangrijke rol van gemeenten en gemeentelijke bedrijven bij het verstrekken van advies en informatie aangaande afvalpreventie aan ...[+++]


15. Urges the Commission and the Member States to promote environmental awareness-raising activities in the field of bio-waste, particularly in schools and higher education institutions so as to promote better waste prevention behaviour patterns, to foster the sustainable management of bio-waste and municipal solid waste and to raise public awareness of waste prevention and recycling as well as the advantages of separate collection and the biological treatment of bio-waste; stresses in this context the important role of towns, municipalities and municipal undertakings in advising and informing citizens about prevention of waste;

15. spoort de Commissie en de lidstaten ertoe aan acties te bevorderen om het publiek milieubewust te maken op het vlak van bioafval, in het bijzonder op scholen en instellingen voor hoger onderwijs, om een beter afvalpreventiegedrag te bevorderen, duurzaam beheer van bioafval en vast huishoudelijk afval te stimuleren en het publiek bewust te maken van het belang van afvalpreventie en -recycling en van de voordelen van gescheiden inzameling en biologische behandeling van bioafval; wijst in dit verband op de belangrijke rol van gemeenten en gemeentelijke bedrijven bij het verstrekken van advies en informatie aangaande afvalpreventie aan ...[+++]


19. Calls for greater public understanding of the complexity of the waste chain, including education about proper sorting and handling of waste; calls on the Commission and the Member States to promote educational measures for the public and particularly at schools in order to encourage sustainable management of municipal solid waste, and to draw attention to the benefits of waste separation; stresses in this context the important role of towns, municipalities and municipal undertakings in advising and informing citizens about prevention of waste;

19. verlangt meer inzicht in de complexiteit van de afvalketen bij het publiek, naast voorlichting over adequate afvalscheiding en -verwerking; verzoekt de Commissie en de lidstaten zich in te zetten voor publieksvoorlichting en onderricht op scholen om duurzaam beheer van vast huishoudelijk afval te bevorderen en de voordelen van gescheiden inzameling onder de aandacht te brengen; wijst in dit verband op de belangrijke rol van steden, gemeenten en gemeentelijke bedrijven bij het verstrekken van advies en informatie aangaande afvalpreventie aan de burgers;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Secondly, it is crucial to identify all materials, products and processes that give rise to Annex III substances, in order to facilitate the reduction, elimination and substitution measures (For example, according to the last EU dioxin inventory, pesticide production was the source of 30% of total dioxin releases to the environment and municipal solid waste incineration was the source of 20%. For pesticide production, all releases were to land; for municipal solid waste incineration, 17% of releases to air and 83% to land.)

In de tweede plaats is het van essentieel belang alle materialen, producten en processen te kennen die aanleiding kunnen geven tot vrijkoming van de in bijlage III vermelde stoffen, teneinde maatregelen met het oog op beperking, eliminatie en vervanging te vergemakkelijken (Zo was volgens de jongste EU-dioxine-inventarisatie de bestrijdingsmiddelenproductie de bron van 30% van de totale dioxinevrijkomingen in het milieu, terwijl de verbranding van vast huisvuil voor 20% zorgde. De vrijkomingen uit de bestrijdingsmiddelen kwamen alle terecht in de grond, terwijl bij de huisvuilverbranding 17% van de vrijkomingen in de lucht terechtkwam en ...[+++]


According to information published by the European Environment Agency (EEA), five major waste streams make up the bulk of total waste generation in the EU: manufacturing waste (26%), mining and quarrying waste (29%), construction and demolition waste (CDW) (22%) and municipal solid waste (MSW) (14%), and agricultural and forestry waste which estimation of amounts is particularly difficult.

Volgens informatie van het Europees Milieuagentschap (EMA) bestaat het grootste deel van de totale afvalproductie in de EU uit vijf hoofdstromen: fabricageafval (26 %), afval van mijnbouw en steengroeven (29 %), bouw- en sloopafval ("BSA", 22 %) en stedelijk vast afval ("SVA", 14 %), en voorts het afval van landbouw en bosbouw, waarvan de hoeveelheden bijzonder moeilijk kunnen worden geschat.


Waste: With 80% of the population living in urban areas, an equivalent proportion of various types of waste, such as municipal solid waste, sewage sludge, commercial waste, construction and demolition waste, is generated in towns and cities, and is affected by the key environmental legislation on waste.

Afval: Aangezien 80% van de bevolking in stedelijke gebieden woont, wordt ook een vergelijkbaar percentage van de verschillende soorten afval, zoals gemeentelijk afval van huishoudens, zuiveringsslib, bedrijfsafval en bouw- en sloopafval, geproduceerd in steden en valt derhalve onder de belangrijkste milieuwetgeving inzake afval.


[123] These include manufacturing waste, Mining and Quarrying Waste (MQW), Construction and Demolition Waste (CDW), Municipal Solid Waste (MSW).

[123] Deze stromen zijn: industrieel afval, afval van mijnbouw en steengroeven (AMS), bouw- en sloopafval (BSA), stedelijk vast afval (SVA) en agrarisch afval, dat naar schatting één van de grootste afvalstromen vormt, hoewel er weinig informatie bestaat over hoeveelheden en samenstelling daarvan.


In addition, complementary indicative targets could be defined for large waste streams such as Construction and Demolition Waste (CDW) and Municipal Solid Waste (MSW).

Voor grote afvalstromen zoals BSA en SVA zouden hierboven aanvullende indicatieve streefcijfers kunnen worden gegeven.


This could include targets focusing on materials rather than on end-of-life products, possible Community targets instead of national targets to allow more flexibility to focus collection and recycling to geographical areas where it is most effective, etc. This approach could be complemented by more general indicative targets for important waste streams, such as municipal solid waste.

Dit kunnen ook streefcijfers zijn die zijn gericht op materialen in plaats van op afgedankte gebruiksgoederen, mogelijke communautaire streefcijfers in plaats van nationale streefcijfers, zodat meer flexibiliteit kan worden bereikt om de inzameling en recycling te richten op geografische gebieden waar de inspanningen het meest opleveren enz. Deze aanpak kan worden aangevuld met meer algemene indicatieve streefcijfers voor belangrijke afvalstromen, zoals SVA.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Municipal solid waste' ->

Date index: 2022-10-10
w