Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Control vehicles in cities
Control vehicles in metropolitan areas
Drive in urban areas
Drive vehicles in metropolitan areas
Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas

Vertaling van "Mechanical requirements for vehicles in urban areas " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

mechanische vereisten voor voertuigen in stedelijke gebieden


control vehicles in cities | drive vehicles in metropolitan areas | control vehicles in metropolitan areas | drive in urban areas

rijden in stedelijke gebieden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Special requirements for fuels used by captive vehicle fleets in and around urban areas could potentially contribute to solving local pollution problems.

* Speciale eisen voor brandstoffen die worden gebruikt door bepaalde categorieën voertuigen in en rond stedelijke gebieden kunnen bijdragen aan het oplossen van lokale verontreinigingsproblemen.


Noise maps and action plans on environmental noise are required by EU law[30] to reduce noise in major urban areas where exposure levels can induce harmful effects on human health, and to protect quiet areas against increases in noise.

Volgens de EU-wetgeving[30] moeten geluidskaarten en actieplannen inzake omgevingslawaai worden opgesteld om de geluidsoverlast te beperken in belangrijke stedelijke gebieden waar de bevolking met voor de gezondheid schadelijke blootstellingsniveaus te maken heeft, en om stille gebieden tegen een geluidstoename te beschermen.


Although technological progress has made it possible to produce vehicles emitting lower levels of pollution, urban areas remain a major and increasing source of CO2 emissions.

Hoewel de technologische vooruitgang toelaat minder verontreinigende auto’s te bouwen, blijven onze steden een belangrijke -en toenemende- bron van CO2-emissies.


In 2011, the Commission published the Transport White Paper which sets two specific goals for urban mobility i.e (1) phasing out the use of conventionally-fuelled vehicles in urban areas by 2050 and (2) achieving essentially CO2-free city logistics in major urban centres by 2030.

In 2011 publiceerde de Commissie het Witboek vervoer met twee doelstellingen voor stedelijk vervoer: 1) tegen 2050 het gebruik conventionele brandstoffen in onze steden geleidelijk vervangen door alternatieven en 2) tegen 2030 in de belangrijkste steden een nagenoeg CO2-vrije logistiek opzetten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Risks for pedestrians and cyclists in urban areas include the lack of separate lanes, high vehicle speed and unsafe road user behaviours.

De risico's voor voetgangers en fietsers in de bebouwde kom vloeien onder meer voort uit het ontbreken van gescheiden voet- en fietspaden, de hoge snelheid van het verkeer en roekeloos gedrag.


The total number of PM and PM sampling points in a Member State required under Section A(1) shall not differ by more than a factor of 2, and the number of PM sampling points in the urban background of agglomerations and urban areas shall meet the requirements under Section B of Annex V.

Het totale aantal bemonsteringspunten van PM en PM in een lidstaat die overeenkomstig deel A, onder 1), zijn vastgesteld, mogen met niet meer dan een factor 2 verschillen en het aantal bemonsteringspunten voor PM in de stedelijke achtergrond van agglomeraties en stedelijke gebieden moeten voldoen aan de voorschriften van deel B van bijlage V.


Greater flexibility in determining which regions are eligible for state aid Regional and local authorities to be given more responsibility for identifying and implementing cohesion policy measures A clearer definition of the criteria required for urban areas to apply for support More financial help for people living in rural areas.

meer flexibiliteit bij de aanwijzing van de regio's die voor overheidssteun in aanmerking komen; meer verantwoordelijkheid voor de regionale en lokale overheden bij het uitwerken en uitvoeren van beleidsmaatregelen ten behoeve van cohesie; duidelijker omschrijving van de gevallen waarin stedelijke gebieden voor steun in aanmerking komen; meer financiële hulp voor de bewoners van het platteland.


As urban areas often extend beyond the municipality's administrative boundaries, the plan would apply to the whole urban area and may require co-operation between neighbouring administrations (see also section 3.3).

Aangezien stedelijke gebieden dikwijls niet ophouden bij de administratieve grenzen van een stad, zou het plan betrekking moeten hebben op het gehele gebied en is wellicht samenwerking vereist tussen de aan elkaar grenzende gemeenten (zie ook paragraaf 3.3).


But the problems are building up now and the Commission discussion paper makes a series of suggestions that could be introduced at short notice: - adjusting existing Community legislation on road charges of Heavy Goods Vehicles in order to make progress towards fair and efficient pricing. - electronic kilometre charges based on infrastructure damage and possibly other parameters (HGV) - road tolls in urban areas - differentiated fu ...[+++]

De problemen stapelen zich echter nu al op en daarom worden in het discussiestuk van de Commissie een aantal suggesties gedaan die op korte termijn kunnen worden gerealiseerd: - aanpassing van de huidige communautaire wetgeving inzake de voor vrachtwagens geldende gebruiksrechten voor wegen om tot een eerlijke en efficiënte prijsstelling te komen; - elektronische kilometerheffingen gebaseerd op schade aan de infrastructuur en eventueel andere parameters (vrachtwagens); - tolgelden in stedelijke gebieden; - gedifferentieerde brandstofheffingen op basis van verschillen in de bra ...[+++]


The main topics to be discussed are : - low speed zones - public transport and cris-cross mobility patterns - achievements in furthering pedestrian traffic and cycling - urban distribution systems for goods - handling tourist traffic in urban areas - parking systems and parking policies to reduce car traffic - stimulating the use of ...[+++]

De hoofdpunten die aan de orde komen luiden: . zones met beperkte maximumsnelheid . openbaar vervoer en willekeurige mobiliteitspatronen . bevordering van het voetgangers- en fietsverkeer . stedelijke goederendistributiesystemen . verwerking van het toeristenverkeer in stadsgebieden . parkeersystemen en parkeerbeleid ter ontmoediging van het autoverkeer . stimulering van het gebruik van voertuigen die geschikt zijn voor duurzaam stadsvervoer . wegbeheer en beleidsimplementatie . opleiding en scholing enz. Bovendien zijn er nog vier parallelle sessies.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Mechanical requirements for vehicles in urban areas' ->

Date index: 2023-04-04
w