Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chain making machine operator
Cigarette making machine operator
Mattress factory worker
Mattress maker
Mattress making machine operator
Mattress making machine setter
Mattress making machine worker
Mattress- making machine worker
Mattress-making machine operative
Mattress-making machine tender operator
Paper and paperboard making machine operator
Textile pattern making machine operator
Textile pattern making machine setter
Textile pattern making machine tender
Textile pattern making operator

Traduction de «Mattress-making machine tender operator » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mattress- making machine worker | mattress-making machine operative | mattress maker | mattress-making machine tender operator

matrassenmaakster | matrassenmaker | matrassenmaker | naaier matrassen


mattress making machine setter | mattress making machine worker | mattress factory worker | mattress making machine operator

matrassenmaker | matrassenmaakster | operator matrassenproductie


textile pattern making machine setter | textile pattern making operator | textile pattern making machine operator | textile pattern making machine tender

operator textielpatronen | operator patronenmachine (textiel) | operator textieldessins


paper and paperboard making machine operator

kartonmachinebediener | papiermachinebediener | papiermachinevoerder | papiermaker


cigarette making machine operator

bediener van sigarettenmachine


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
21. Points out that social and solidarity-based economy enterprises face difficulties in accessing public procurement, such as barriers related to size and financial capability; calls for the swift and effective implementation of the new public procurement and concession directives (Directives 2014/24/EU, 2014/25/EU and 2014/23/EU) in order to achieve greater participation by social and solidarity-based economy enterprises in tendering procedures for public contracts, improve the earmarking of contracts for such enterprises, foster their role, and promote social inclusion and social innovation; calls for action to facilitate the partic ...[+++]

21. benadrukt dat het niet gemakkelijk is voor ondernemingen in de sociale en solidaire economie om overheidsopdrachten in de wacht te slepen, bijvoorbeeld door belemmeringen in verband met omvang en financiële draagkracht; verzoekt om de snelle en effectieve tenuitvoerlegging van de nieuwe richtlijnen betreffende overheidsopdrachten en concessies (Richtlijnen 2014/24/EU, 2014/25/EU en 2014/23/EU), teneinde de deelname van ondernemingen in de sociale en solidaire economie aan aanbestedingsprocedures voor overheidsopdrachten te vergro ...[+++]


21. Points out that social and solidarity-based economy enterprises face difficulties in accessing public procurement, such as barriers related to size and financial capability; calls for the swift and effective implementation of the new public procurement and concession directives (Directives 2014/24/EU, 2014/25/EU and 2014/23/EU) in order to achieve greater participation by social and solidarity-based economy enterprises in tendering procedures for public contracts, improve the earmarking of contracts for such enterprises, foster their role, and promote social inclusion and social innovation; calls for action to facilitate the partic ...[+++]

21. benadrukt dat het niet gemakkelijk is voor ondernemingen in de sociale en solidaire economie om overheidsopdrachten in de wacht te slepen, bijvoorbeeld door belemmeringen in verband met omvang en financiële draagkracht; verzoekt om de snelle en effectieve tenuitvoerlegging van de nieuwe richtlijnen betreffende overheidsopdrachten en concessies (Richtlijnen 2014/24/EU, 2014/25/EU en 2014/23/EU), teneinde de deelname van ondernemingen in de sociale en solidaire economie aan aanbestedingsprocedures voor overheidsopdrachten te vergro ...[+++]


(62) In order to make it possible for all interested operators to submit applications and tenders, contracting authorities and contracting entities should be obliged to respect a minimum time limit for the receipt of such applications and tenders.

(62) Om het voor alle belangstellende ondernemers mogelijk te maken aanvragen en inschrijvingen in te dienen, moeten aanbestedende diensten worden verplicht een minimumperiode voor de ontvangst van deze aanvragen en inschrijvingen in acht te nemen.


The comparative situation of the prices of rye on the export market and internal market might make it financially attractive for those operators who successfully tender for the lots of rye for export to sell it instead on the internal market, even if by so doing they lose the security.

Bij vergelijking van de prijzen voor rogge op de uitvoermarkt en op de interne markt zou het voor marktdeelnemers die partijen rogge voor uitvoer toegewezen kregen, financieel interessant kunnen zijn de goederen op de interne markt opnieuw te verkopen, ook al gaat deze verkoop gepaard met het verlies van de gestelde zekerheid.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Energy-Saver Mode: The condition that exists when the machine is not making copies, has previously reached operating conditions but is consuming less power than when the machine is in stand-by mode.

Slaapstand: De toestand waarin geen kopieën worden gemaakt nadat eerder de normale werkstand is bereikt, maar waarin minder vermogen wordt opgenomen dan in de stand-by-stand.


Standby Mode: The condition that exists when the machine is not making copies, has reached operating conditions and is ready to make a copy, but has not yet entered into energy-saver mode.

Stand-by-stand: De toestand waarin geen kopieën worden gemaakt, terwijl de normale werkstand is bereikt en het apparaat gereed is om een kopie te maken maar nog niet de spaarstand heeft bereikt.


Economic operators will present innovative solutions only if the disclosure of their proposals to competitors is prohibited, and likewise any subsequent use of that input in another award procedure. The wording of Article 6 in the common position is a retrograde step with regard to the Commission proposal and the amendments put forward by the European Parliament at first reading: first, it makes economic operators responsible for requiring that the confidentiality of their tenders be respected; secondly, it makes the issue of the confidentiality of tende ...[+++]

In de “gemeenschappelijke standpunten” betekent de formulering van artikel 6 een achteruitgang ten opzichte van het Commissievoorstel en de door het EP in eerste lezing voorgestelde amendementen, aangezien enerzijds de economische actoren worden opgezadeld met de last om te eisen dat de vertrouwelijkheid van hun inschrijvingen wordt geëerbiedigd, en anderzijds het vraagstuk van de vertrouwelijkheid onder het nationale recht van de aanbestedende dienst wordt gebracht, hetgeen haaks staat op de doelstelling van de interne markt.


1. In selective tendering, entities may limit the number of qualified suppliers they will invite to tender, consistent with the efficient operation of the procurement process, provided that they select the maximum number of domestic suppliers and suppliers of the other Party, and that they make the selection in a fair and non-discriminatory manner and on the basis of the criteria indicated in the notice of intended procurement or in tender documents.

1. Bij een aanbestedingsprocedure met voorafgaande selectie kunnen instanties het aantal erkende leveranciers dat zij uitnodigen tot inschrijving beperken, op een wijze die verenigbaar is met een efficiënte werking van het mechanisme voor het plaatsen van opdrachten; zij kiezen daarbij zo veel mogelijk nationale leveranciers en leveranciers uit de andere partij en maken deze keuze op eerlijke en niet-discriminerende wijze, aan de hand van de criteria ...[+++]


The first part of the amendment makes it clear that the criteria for the award of the contract can also include social and employment policy objectives as long as they are non-discriminatory and transparent. The purpose of the second part is to ensure compliance with the legal provisions relating to employment protection and working conditions during the performance of the contractThis amendment further seeks to highlight positive action of a social nature in tender procedures, in such a way as to harness the great potential of public contracts to steer the activities of economic operators ...[+++]

De nadruk moet worden gelegd op "positieve acties" op sociaal terrein bij aanbestedingsprocessen, opdat het grote potentieel van overheidsopdrachten benut wordt en de actie van de economische operatoren wordt gericht op de verwezenlijking van sociale doelstellingen, vooral de bevordering van stabiele werkgelegenheid en de arbeidsintegratie van uitgesloten groepen.


In order to make it possible for all interested operators to submit applications and tenders, contracting authorities and contracting entities should be obliged to respect a minimum time limit for the receipt of such applications and tenders.

Om het voor alle belangstellende ondernemers mogelijk te maken aanvragen en inschrijvingen in te dienen, moeten aanbestedende diensten worden verplicht een minimumperiode voor de ontvangst van deze aanvragen en inschrijvingen in acht te nemen.


w