Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aquatic fauna
Chief engineer officer
Engine room
Engineer officer Class 1
Evaporator room
Fire room
Galley
Laundry
Loading
MGO
Machinery
Marine animals
Marine diesel fuel
Marine distillate fuel
Marine engineer
Marine engineering drafter
Marine engineering drafting expert
Marine engineering draughtsperson
Marine engineering technician
Marine fauna
Marine flora
Marine fuel
Marine gas oil
Marine granulate
Marine life
Marine mining
Marine organism
Marine power systems engineer
Marine residual fuel
Marine sediments
Marine systems engineer
Mining of the sea-bed
Phosphorite
Polymetallic nodule
Ship's engineer
Shipbuilding drafter
Submarine engineering technician
Submarine engineering technologist
Submarine technologist
Underwater mineral resources

Vertaling van "Marine engineer " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
marine engineering drafting expert | shipbuilding drafter | marine engineering drafter | marine engineering draughtsperson

autocadtekenaar scheepsbouw | tekenaar-ontwerpster scheepsbouw | aftekenaar scheepsbouw | technisch tekenaar scheepsbouw


submarine engineering technician | submarine technologist | marine engineering technician | submarine engineering technologist

maritiem elektromonteur | technicus vaartuigen | technicus onderzeeboten | technisch ingenieur vaartuigen




marine power systems engineer | ship's engineer | marine engineer | marine systems engineer

scheepsbouwingenieur | maritiem ingenieur | scheepsbouwkundig ingenieur


chief engineer officer | engineer officer Class 1 | marine engineer, first grade

hoofdwerktuigkundige | officier werktuigkundige eerste klas | scheepswerktuigkundige eerste rang


engineer and technician in shipbuilding and marine engine building

ingenieur | technicus in de scheepsbouw en scheepsmachinebouw


marine life [ marine fauna | marine flora | Aquatic fauna(ECLAS) | Marine animals(ECLAS) | marine organism(GEMET) ]

mariene soort [ zeefauna | zeeflora ]


marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]

scheepsbrandstof [ destillaatbrandstof voor de scheepvaart | dieselolie voor de scheepvaart | gasolie voor de scheepvaart | residuale stookolie voor de scheepvaart ]


accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship machinery accident in watercraft

door storing van atoomreactor in vaartuig | explosie van ketel op stoomschip | ongeval met machine op vaartuig | onopzettelijke vergiftiging door gassen of dampen op schip | overmatige hitte in | ketelruim | overmatige hitte in | machinekamer | overmatige hitte in | stookkamer | overmatige hitte in | verdampingskamer | plaatselijk brand op schip | val van ene niveau naar andere op vaartuig | val van trap of ladder op vaartuig | vermorzeld door vallend voorwerp op schip | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | dek | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | kombuis | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | ...[+++]


underwater mineral resources [ marine granulate | mining of the sea-bed | phosphorite | polymetallic nodule | Marine mining(STW) | marine sediments(UNBIS) ]

minerale reserves uit de zeebodem [ ertsknol | fosforiet | tinbedding | zeegranulaat ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
lack of scientists, engineers and skilled workers able to apply new technologies in the marine environment.

– tekorten aan wetenschappers, ingenieurs en geschoolde arbeidskrachten die in staat zijn om nieuwe technologieën in het mariene milieu toe te passen.


(22) Options for further reducing the exhaust emission limits of recreational marine engines have been assessed in the report on the possibilities of further improving the environmental characteristics of recreational craft engines, submitted pursuant to Article 2 of Directive 2003/44/EC.

(22) In het Verslag betreffende de mogelijkheid om nieuwe verbeteringen aan te brengen in de milieueigenschappen van motoren voor pleziervaartuigen, ingediend overeenkomstig artikel 2 van Richtlijn 2003/44/EG , is nagegaan hoe de grenswaarden voor uitlaatemissies van motoren van pleziervaartuigen verder kunnen worden verlaagd.


(21) Options for further reducing the exhaust emission limits of recreational marine engines have been assessed in the Report on the possibilities of further improving the environmental characteristics of recreational craft engines, submitted pursuant to Article 2 of Directive 2003/44/EC, amending Directive 94/25/EC relating to recreational craft .

(21) In het Verslag betreffende de mogelijkheid om nieuwe verbeteringen aan te brengen in de milieueigenschappen van motoren voor pleziervaartuigen, ingediend overeenkomstig artikel 2 van Richtlijn 2003/44/EG tot wijziging van Richtlijn 94/25/EG inzake pleziervaartuigen is nagegaan hoe de grenswaarden voor uitlaatemissies van motoren van pleziervaartuigen verder kunnen worden verlaagd.


For two-stroke oils for marine applications: at least the technical performance criteria laid down in ‘NMMA Certification for Two-Stroke Cycle Gasoline Engine Lubricants’ of NMMA TC-W3.

Tweetaktoliën voor scheepvaarttoepassingen: moeten minstens voldoen aan de technische prestatiecriteria die zijn vastgesteld in „NMMA Certification for Two-Stroke Cycle Gasoline Engine Lubricants” van NMMA TC-W3.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
C. Climate change: Climate change is a major threat to the whole planet; however Because of their relative size, geographical position and often relief, islands are at the forefront of threats of rising sea levels, tsunamis, loss of marine ecosystems, flooding, shipping, aquaculture and marine engineering projects such as wave and tidal devices.

C. Klimaatverandering: Klimaatverandering is een groot gevaar voor de hele wereld maar, vanwege hun relatieve omvang, geografische ligging en vaak reliëf zijn de eilanden het meest kwetsbaar voor dreigingen als een stijgend zeeniveau, vloedgolven, verlies van mariene ecosystemen, overstromingen, scheepvaart, aquacultuur en ingenieursprojecten in de mariene sector, zoals golf- en getijde-installaties.


The necessary Community measures to reduce emissions at source, in particular measures to improve the effectiveness of Community legislation on industrial emissions, to limit the exhaust emissions of engines installed in heavy duty vehicles, to further reduce the Member States’ permitted national emissions of key pollutants and the emissions associated with refuelling of petrol cars at service stations, and to address the sulphur content of fuels including marine fuels should be duly examined as a priority by all institutions involved ...[+++]

De nodige communautaire maatregelen ter vermindering van de uitstoot aan de bron, met name maatregelen ter vergroting van de doeltreffendheid van communautaire wetgeving inzake industriële emissies ter begrenzing van uitlaatemissies van motoren in zware bedrijfsvoertuigen, de verdere vermindering van de in de lidstaten toegelaten emissies van de belangrijkste verontreinigende stoffen en de emissies die samenhangen met het tanken van benzineauto’s bij tankstations, alsmede de aanpak van het zwavelgehalte van brandstoffen, waaronder scheepsbrandstof, moeten bij voorrang door alle betrokken instellingen grondig worden onderzocht.


21. Notes that the NOx emission standards contained in Annex VI of the MARPOL Convention were defined in 1997, and have already been applied to new marine engines built since 2000; calls on Member States to make submissions to the IMO as soon as Annex VI of the Convention enters into force, proposing higher global NOx standards for new marine engines which are more in line with the best available technology, and considering the introduction of NOx standards for existing vessels;

21. wijst erop dat de NO x -emissienormen in bijlage VI van MARPOL in 1997 werden vastgesteld en reeds zijn toegepast op nieuwe scheepsmotoren die vanaf 2000 worden gebouwd; verzoekt de lidstaten, zodra bijlage VI van MARPOL in werking treedt, bij de IMO voorstellen in te dienen voor strengere globale NO x -normen voor nieuwe scheepsmotoren die beter zijn afgestemd op de best beschikbare technieken, alsook te overwegen NO x -normen voor bestaande schepen in te voeren;


21. Notes that the NOx emission standards contained in MARPOL Annex VI were defined in 1997, and have already been applied to new marine engines built since 2000, and calls on Member States to make submissions to the IMO as soon as MARPOL Annex VI enters into force, proposing tighter global NOx standards for new marine engines which are more in line with best available technology, and considering the introduction of NOx standards for existing vessels;

21. wijst erop dat de NOx-emissienormen in bijlage VI van MARPOL in 1997 werden vastgesteld en reeds zijn toegepast op nieuwe scheepsmotoren die vanaf 2000 worden gebouwd; verzoekt de lidstaten, zodra bijlage VI van MARPOL in werking treedt, bij de IMO voorstellen in te dienen voor strengere globale NOx-normen voor nieuwe scheepsmotoren die beter zijn afgestemd op de best beschikbare technieken, alsook te overwegen NOx-normen voor bestaande schepen in te voeren;


Marine propulsion engines, outboard motors, of a cylinder capacity not exceeding 325 cm

Motoren voor de voortstuwing van schepen, buitenboordmotoren, met een cilinderinhoud van niet meer dan 325 cm


Engine manufacturers and classification societies have confirmed that all new marine engines manufactured in the EU are already being built to comply with these NOx standards: evidence, perhaps, that the standards are not particularly demanding.

Motorfabrikanten en classificatiebureaus hebben bevestigd dat alle nieuwe in de EU vervaardigde scheepsmotoren reeds aan deze NOx-normen voldoen: misschien een bewijs dat de normen niet bijzonder streng zijn.


w