Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adapt leadership styles in healthcare
Adapt styles of leadership
Basic nutrition education
Branch Leadership
Change leadership styles according to the situation
Demonstrate leadership in a social service case
Demonstrate leadership in social service cases
Demonstrate leadership in social services case
Education
Education policy
Educational aspects
Educational leadership
Educational sciences
Leadership for nursing
Leadership in education
Leadership in nursing
Leadership of the regional organization
Leadership skills in nursing
Management and leadership principles in nursing
Political leadership
Political power
Power
School leadership
Science of education
Show leadership in social service cases
Use different leadership styles

Traduction de «Leadership in education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
educational leadership | leadership in education | school leadership

leiderschap in het onderwijs | onderwijskundig leiderschap | schoolleiderschap


demonstrate leadership in a social service case | demonstrate leadership in social services case | demonstrate leadership in social service cases | show leadership in social service cases

leiderschap bij sociale zaken tonen | leiderschap tonen bij sociale dienstverlening


leadership for nursing | management and leadership principles in nursing | leadership in nursing | leadership skills in nursing

leiderschap bij verpleging


adapt styles of leadership | change leadership styles according to the situation | adapt leadership styles in healthcare | use different leadership styles

leiderschapsstijlen aanpassen in de gezondheidszorg


political power [ Political leadership(ECLAS) | Power(STW) ]

politieke bevoegdheid [ bevoegdheden | bevoegdheid ]


Leadership of the regional organization

Bestuur regionale organisatie | regionaal bestuur






education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]

opleiding [ onderwijskunde | onderwijswetenschappen | vorming ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
J. whereas cultures that value and reward entrepreneurship competences and entrepreneurial behaviours such as creativity, innovation, initiative, calculated risk-taking, independent thinking and the identification of opportunities, as well as leadership qualities, promote a propensity to develop new solutions to economic, social and environmental challenges by integrating knowledge components within education that bring together theory and practice, thus diminishing barriers between the business experience and education; whereas it ...[+++]

J. overwegende dat culturen waarin ondernemingsvaardigheden en ondernemend gedrag, zoals creativiteit, innovatie, initiatief, het durven nemen van berekende risico's, onafhankelijk denken en het zien van kansen, alsmede leiderschapskwaliteiten, worden gewaardeerd en beloond, een stimulerend kader bieden voor de ontwikkeling van nieuwe oplossingen voor economische, sociale en ecologische uitdagingen door kenniscomponenten te integreren in het onderwijs die theorie en praktijk samenbrengen en de grenzen tussen bedrijfservaring en onderwijs doen vervagen; overwegende dat het daarom van groot belang is dat deze persoonlijke competenties zi ...[+++]


107. Calls on the Member States to include leadership, management, entrepreneurial and financial education, business start-up advice and communication technologies in their education programmes, including lifelong learning strategies, and to prioritise the further development of vocational training and education (VET) programmes, including enhancing European craftsmanship, while taking into consideration the differences between Mem ...[+++]

107. verzoekt de lidstaten om leiderschap, management, ondernemerschaps- en financieel onderwijs, adviezen over het opstarten van een bedrijf en communicatietechnologieën op te nemen in hun onderwijsprogramma's, met inbegrip van strategieën voor een leven lang leren, en om prioriteit te verlenen aan de verdere ontwikkeling van programma's voor beroepsonderwijs en -opleiding, met inbegrip van het versterken van het Europees vakmanschap, waarbij rekening wordt gehouden met de verschillen tussen de lidstaten wat betreft arbeidsmarkt en onderwijsstelsels en een standaardaanpak moet worden vermeden;


J. whereas cultures that value and reward entrepreneurship competences and entrepreneurial behaviours such as creativity, innovation, initiative, calculated risk-taking, independent thinking and the identification of opportunities, as well as leadership qualities, promote a propensity to develop new solutions to economic, social and environmental challenges by integrating knowledge components within education that bring together theory and practice, thus diminishing barriers between the business experience and education; whereas it i ...[+++]

J. overwegende dat culturen waarin ondernemingsvaardigheden en ondernemend gedrag, zoals creativiteit, innovatie, initiatief, het durven nemen van berekende risico's, onafhankelijk denken en het zien van kansen, alsmede leiderschapskwaliteiten, worden gewaardeerd en beloond, een stimulerend kader bieden voor de ontwikkeling van nieuwe oplossingen voor economische, sociale en ecologische uitdagingen door kenniscomponenten te integreren in het onderwijs die theorie en praktijk samenbrengen en de grenzen tussen bedrijfservaring en onderwijs doen vervagen; overwegende dat het daarom van groot belang is dat deze persoonlijke competenties zij ...[+++]


It contains 22 recommendations to the European Commission, EU Member States and EU companies in the fields of education and skills, access to talent, access to capital, data protection and thought leadership.

Het manifest bevat 22 aanbevelingen aan de Europese Commissie, de EU-lidstaten en het bedrijfsleven, over onderwerpen als onderwijs en vaardigheden, toegang tot talent, toegang tot kapitaal, gegevensbescherming en denken over leiderschap.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Commissioner Vassiliou will also meet members of the Seimas and open a Conference on Educational Leadership on 9 September; this will focus on how school leaders can improve the quality and efficiency of schools and training institutions.

Commissaris Vassiliou zal bovendien op 9 september leden van de Seimas ontmoeten en een conferentie over het leidinggeven aan scholen openen, waarbij de nadruk zal liggen op de wijze waarop schoolleiders de kwaliteit en doeltreffendheid van scholen en opleidingsinstellingen kunnen verbeteren.


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems and the associated rights and obligati ...[+++]

20. onderstreept dat het gebrek aan geschoolde werknemers tegelijkertijd door middel van gericht onderwijs, gerichte beroepsopleidingen en levenslange leerprocessen in de lidstaten, ook in bedrijven, moet worden aangepakt; stelt daartoe voor de internationale dimensie van het EU-mobiliteitsprogramma voor „levenslang leren” te verbreden; benadrukt verder dat onderpresteren en hoge percentages vroegtijdige schoolverlaters onder kinderen van migrerende werknemers terug moeten worden gedrongen door de rechten van minderjarigen op scholing te garanderen met behulp van maatregelen als financiering, studiebeurzen, vervolgopleidingen en het verstrekken, in zo veel mogelijk talen, van informatie over de onderwijsstelsels in de lidstaten en de daar ...[+++]


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems and the associated rights and obligati ...[+++]

20. onderstreept dat het gebrek aan geschoolde werknemers tegelijkertijd door middel van gericht onderwijs, gerichte beroepsopleidingen en levenslange leerprocessen in de lidstaten, ook in bedrijven, moet worden aangepakt; stelt daartoe voor de internationale dimensie van het EU-mobiliteitsprogramma voor "levenslang leren" te verbreden; benadrukt verder dat onderpresteren en hoge percentages vroegtijdige schoolverlaters onder kinderen van migrerende werknemers terug moeten worden gedrongen door de rechten van minderjarigen op scholing te garanderen met behulp van maatregelen als financiering, studiebeurzen, vervolgopleidingen en het verstrekken, in zo veel mogelijk talen, van informatie over de onderwijsstelsels in de lidstaten en de daar ...[+++]


It is also important to improve the governance and leadership of education and training institutions, and to develop effective quality assurance systems.

Het is ook belangrijk dat de onderwijs- en opleidingsinstellingen beter worden bestuurd en geleid, en dat doeltreffende kwaliteitsborgingssystemen worden ontworpen.


Focus on the quality of initial education and early career support for new teachers and on raising the quality of continuing professional development opportunities for teachers, trainers and other educational staff (e.g. those involved in leadership or guidance activities).

de aandacht toespitsen op de kwaliteit van het initiële onderwijs en op steun bij het begin van de loopbaan van nieuwe leerkrachten, alsmede op een betere kwaliteit van de mogelijkheden voor permanente beroepsontwikkeling van leerkrachten, opleiders en ander onderwijzend personeel (bijv. leidinggevenden of begeleidend personeel);


The "Leadership Foundation" is the IWF body promoting education and solidarity.

De "Leadership Foundation" is een instrument van het IWF voor onderwijs en solidariteit.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Leadership in education' ->

Date index: 2021-03-28
w