Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess carriers
Barge carrier ship
Barge carriers
Budget airline
Budget carrier
Build relationships with various types of carrier
Carrier concentration
Carrier density
Charge-carrier concentration
Charge-carrier density
Chrominance carrier
Chrominance subcarrier
Color carrier
Color sub-carrier
Color subcarrier
Colour carrier
Colour sub-carrier
Colour subcarrier
Develop relationships with various types of carrier
Discount airline
Discount carrier
Disease carrier
Disease vector
Disease-carrying insect
Evaluate carrier performance
Evaluate performance of carriers
Execute carrier performance assessments
Foster relationships with various types of carrier
LNG carrier
LNG tanker
LNG transporter
LNGC
Liquefied natural gas carrier
Low cost airline
Low cost carrier
Low fare airline
Low fare carrier
Manage carriers
Methane carrier
Methicillin resistant staphylococcus aureus carrier
No frills airline
No frills carrier
Perform carrier management
Subcarrier
Supervise carrier operations
Undertake carrier management activities
Vector of human diseases
Vector-borne diseases

Traduction de «LNG carrier » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
liquefied natural gas carrier | LNG carrier | LNG tanker | LNG transporter | methane carrier | LNGC [Abbr.]

lng-tanker | methaantanker | vloeibaar-aardgastanker


low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

low-budgetvlieger [ goedkope luchtvaartmaatschappij ]


chrominance carrier | chrominance subcarrier | color carrier | color subcarrier | color sub-carrier | colour carrier | colour subcarrier | colour sub-carrier | subcarrier

kleurdraaggolf | kleursubdraaggolf


evaluate carrier performance | execute carrier performance assessments | assess carriers | evaluate performance of carriers

expediteurs beoordelen | vervoerders beoordelen


perform carrier management | undertake carrier management activities | manage carriers | supervise carrier operations

transporteurs beheren | vervoerders beheren


develop relationships with various types of carrier | establish links with carriers operating in different areas of transportation | build relationships with various types of carrier | foster relationships with various types of carrier

relaties met verschillende soorten transporteurs bevorderen | relaties met verschillende soorten vervoerders bevorderen


carrier concentration | carrier density | charge-carrier concentration | charge-carrier density

ladingdragersconcentratie | ladingdragersdichtheid


barge carrier ship [ Barge carriers(ECLAS) ]

lichtermoederschip


Methicillin resistant staphylococcus aureus carrier

drager van meticillineresistente Staphylococcus aureus


disease vector [ disease carrier | disease-carrying insect | vector of human diseases(GEMET) | vector-borne diseases(UNBIS) ]

ziekteoverbrenger
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
reception, storage and regasification facilities for liquefied natural gas (LNG) and also LNG carriers according to the capacities to be supplied.

de installaties voor de aanlanding, opslag en hervergassing van vloeibaar aardgas (LNG) alsmede LNG-tankers naar gelang van hun capaciteit.


reception, storage and regasification facilities for liquefied natural gas (LNG) and also LNG carriers according to the capacities to be supplied;

de installaties voor de aanlanding, opslag en hervergassing van vloeibaar aardgas (LNG) alsmede LNG-tankers naar gelang van hun capaciteit;


reception, storage and regasification facilities for liquefied natural gas (LNG) and also LNG carriers according to the capacities to be supplied;

de installaties voor de aanlanding, opslag en hervergassing van vloeibaar aardgas (LNG) alsmede LNG-tankers naar gelang van hun capaciteit;


reception, storage and regaseification facilities for liquefied natural gas (LNG) and also LNG carriers according to the capacities to be supplied;

de installaties voor de aanlanding, opslag en hervergassing van vloeibaar aardgas (LNG) alsmede LNG-tankers naar gelang van hun capaciteit;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Although LNG carriers represent a niche market in terms of volume (less than 2 % of the number of ships on order is for LNG carriers; in terms of cgt the share of LNG carriers is ca. 8 % of the existing order volume), the ships are highly sophisticated and comparatively expensive, with unit prices of ca. 170 Mio. USD.

Hoewel deze schepen wat volume betreft een nichemarkt vormen (minder dan 2 % van het aantal bestelde schepen zijn LNG-tankers; wat gbt betreft zijn deze schepen goed voor ongeveer 8 % van het huidige ordervolume), zijn ze erg geavanceerd en met een prijs van ongeveer 170 miljoen USD per stuk relatief duur.


(ca) "LNG carriers"(liquid natural gas carriers) shall mean ships designed with a single deck hull with an arrangement of integral and/or independent tanks suited to carry natural gas in liquid form.

c bis) "LNG carriers" (vervoer van vloeibaar gas): vrachtschepen gebouwd met één enkel dek en voorzien van geïntegreerde of losstaande tanks die bestemd zijn voor het vervoer van vloeibaar gas.


Subject to the following paragraphs, and by way of derogation from Article 3 of the 1998 Shipbuilding Regulation, direct aid in support of contracts for the building of containerships and product and chemical tankers, LNG carriers, LPG carriers, ferries and ro-ro vessels, may be considered compatible with the common market when there has been competition for the contract from a Korean shipyard offering a lower price.

1. Met inachtneming van de onderstaande paragrafen en in afwijking van artikel 3 van de Scheepsbouwverordening van 1998 kan rechtstreekse steun voor contracten inzake de bouw van containerschepen en producten- en chemicaliëntankers, "LNG carriers", "LPG carriers", "ferries" en "ro-ro-schepen" als verenigbaar met de gemeenschappelijke markt worden beschouwd indien er ook gedongen is naar het contract door een Koreaanse scheepswerf die een lagere prijs biedt.


- LNG carriers are highly specialised and expensive vessels. Considerable know-how is required for the construction of the cargo tanks and the ship's machinery, and EU yards have been a key player in this market segment in the past. Looking at the period 1990 to 1998, 63% of all LNG carrier orders were placed in Japan, with the EU holding 27% of the market and Korea standing at 10%. Currently the LNG carrier orderbooks show 43% for Japan and 57% for Korea. No orders are placed in the EU. This is another example of Korea making inroads into a high-value market segment previously held by Japan and the EU and although the order could be marginally profitable th ...[+++]

- LNG-tankers zijn zeer gespecialiseerde en dure schepen; er is dan ook zeer specialistische kennis vereist voor de bouw van de laadtanks en machinerie van het schip en in het verleden namen werven in de EU in dit marktsegment een toppositie in; in de periode 1990-1998 werd 63% van alle orders voor LNG-tankers in Japan geplaatst, waarbij de EU 27% van de markt in handen had en Korea 10%; momenteel zijn deze cijfers 43% voor Japan en 57% voor Korea, terwijl de EU geen enkele order voor deze schepen meer ontvangt; dit is opnieuw een voorbeeld van het binnendringen van Korea in een hoogwaardig marktsegment dat eerder in handen was van Japan en de EU; en ho ...[+++]


(c) reception, storage and regaseification facilities for liquefied natural gas (LNG) and also gas carriers according to the capacities to be supplied.

c) de terminals voor de aanlanding, opslag en hervergassing van vloeibaar aardgas (LNG), alsmede methaantankers naar gelang van hun capaciteit.


Where intra-Korean competition is limited, due, for example, to licensing arrangements (as it is the case for the investigated LNG carrier) Korean yards maintain higher price levels (the LNG carrier order would, according to the cost calculations, not yield a profit but neither would it incur a considerable loss).

Waar de onderlinge concurrentie beperkt is, bijvoorbeeld vanwege vergunningenstelsels (zoals het geval is voor de onderzochte LNG-tanker), houden Koreaanse werven hogere prijsniveaus in stand (de kostenberekeningen laten zien dat de order voor de LNG-tanker geen winst zou opleveren, maar evenmin tot een groot verlies zou leiden).


w