Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by ignition of clothing from oil lamp
Breaker point
Contact face
Contact point
Dental abrasive point
Exposure to ignition of highly flammable material
Exposure to ignition or melting of nightwear
Ignition of gasoline
Ignition point
Ignition temperature
Ignition timing
Kerosene
Monitor a check-out point
Monitor check-out point
Monitoring check-out points
Petrol
Supervise check-out point

Traduction de «Ignition point » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ignition point | ignition temperature

ontbrandings-temperatuur | ontstekingstempertatuur | ontvlammingspunt


ignition point | ignition timing

ontsteking | ontstekingstijdstip


breaker point | contact face | contact point | ignition point

onderbrekerpunt


Exposure to ignition or melting of nightwear

blootstelling aan in-brand-vliegen of smelten van nachtkleding


Exposure to ignition of highly flammable material

blootstelling aan ontbranding van licht-ontvlambaar materiaal


ignition of:gasoline | kerosene | petrol |

ontbranding van | benzine | ontbranding van | kerosine


Accident caused by ignition of clothing from oil lamp

ongeval veroorzaakt door ontbranden van kleding door olielamp


A line extending from the intersection of the internasal and frontonasal sutures, in the midsagittal plane (nasion) and the junction of frontal bone and nasal bone (a point).

cefalometrische lijn van nasion naar A-punt


monitor a check-out point | monitoring check-out points | monitor check-out point | supervise check-out point

kassa’s opvolgen


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Point 3. 1.1. and 3.1.2. shall apply to compression-ignition engines, dual-fuel engines and to positive-ignition engines fuelled with natural gas/biomethane or LPG.

De punten 3.1.1 en 3.1.2 zijn van toepassing op motoren met compressieontsteking, dualfuelmotoren en motoren met elektrische ontsteking die lopen op aardgas/biomethaan of lpg.


4.10.1. Conformity of the vehicle with the approved type as regards the emission of pollutants from compression ignition engines shall be verified on the basis of the results listed in the Addendum to the type-approval certificate set out in point 2.4 of Appendix 4.

4.10.1. De overeenstemming van het voertuig met het goedgekeurde type wat de emissie van verontreinigende stoffen door motoren met compressieontsteking betreft, wordt gecontroleerd op basis van de resultaten in het addendum bij het typegoedkeuringscertificaat in punt 2.4 van aanhangsel 4.


for vehicles certified against either the OBD threshold limits shown in the tables set out in point 2.3.3 or 2.3.4, a diesel oxidation catalyst (DOC) fitted to compression ignition engines as a separate unit or integrated into a combined emission control device.

voor voertuigen die gecertificeerd zijn op basis van de OBD-grenswaarden in de tabel in punt 2.3.3 of 2.3.4, een dieseloxidatiekatalysator die als afzonderlijke eenheid in compressieontstekingsmotoren is gemonteerd of in een gecombineerde emissiebeheersingsvoorziening is geïntegreerd.


for vehicles certified against either the OBD threshold limits shown in the tables set out in point 2.3.3 or 2.3.4, a NOx aftertreatment system fitted to compression ignition engines as a separate unit or integrated into a combined emission control device,

voor voertuigen die gecertificeerd zijn op basis van de OBD-grenswaarden in de tabel in punt 2.3.3 of 2.3.4, een NOx-nabehandelingssysteem dat als afzonderlijke eenheid in compressieontstekingsmotoren is gemonteerd of in een gecombineerde emissiebeheersingsvoorziening is geïntegreerd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4.3. In the identified order of deficiencies, those relating to points 3.3.3.1, 3.3.3.2 and 3.3.3.3 for positive-ignition engines and points 3.3.4.1, 3.3.4.2 and 3.3.4.3 for compression-ignition engines shall be identified first.

4.3. Bij het bepalen van de volgorde van gebreken worden voor elektrischeontstekingsmotoren eerst de gebreken in verband met de punten 3.3.3.1, 3.3.3.2 en 3.3.3.3 onderzocht en voor compressieontstekingsmotoren eerst de gebreken in verband met de punten 3.3.4.1, 3.3.4.2 en 3.3.4.3.


Ignition keys which are not required to be inserted in the ignition lock during vehicle operation, which are flush with or encased by the surrounding surface, of which the head can fold in relation to its shaft or barrel, which is located below the level of the rider’s seating position or which is not located forward of the rider are exempted from the requirements of point 1.3.7.

Contactsleutels die niet in het contactslot hoeven te zijn geplaatst tijdens het voertuiggebruik, die zijn verzonken in of worden omgeven door het omringende oppervlak, waarvan de kop kan worden ingeklapt ten opzichte van de schacht of het lichaam van de sleutel, die zich bevinden onder de zitplaats van de berijder of die zich niet vóór de berijder bevinden, hoeven niet aan de voorschriften van punt 1.3.7 te voldoen.


Point 3. 1.1. and 3.1.2. shall apply to compression-ignition engines, dual-fuel engines and to positive-ignition engines fuelled with natural gas/biomethane or LPG.

De punten 3.1.1 en 3.1.2 zijn van toepassing op motoren met compressieontsteking, dualfuelmotoren en motoren met elektrische ontsteking die lopen op aardgas/biomethaan of lpg.


2.6.2. The failure warning signal referred to in point 1.5.4 shall be activated and remain activated not later than 10 seconds after the vehicle has been driven at a speed greater than 15 km/h and be reactivated immediately after a subsequent ignition ‘off’ ignition ‘on’ cycle with the vehicle stationary as long as the simulated failure exists.

2.6.2. Het in punt 1.5.4 bedoelde waarschuwingssignaal voor storingen moet uiterlijk 10 seconden nadat het voertuig een snelheid van meer dan 15 km/h heeft bereikt, worden geactiveerd en vervolgens geactiveerd blijven; als daarna de ontsteking wordt uit- en ingeschakeld terwijl het voertuig stilstaat, moet het signaal onmiddellijk opnieuw geactiveerd worden zolang de gesimuleerde storing zich voordoet.


(2) For the purpose of the demonstration test of vehicles equipped with positive-ignition engines, when the HC value measured under point 6.2.1 of this Annex is higher than the value measured during type approval of the vehicle, the difference has to be added to the threshold values mentioned in point 3.3.2 of Annex XI, to which the excedence allowed in point 1 of Appendix 1 to Annex XI is applied.

(2) Bij de demonstratietest op voertuigen met elektrische ontsteking dient, wanneer de volgens punt 6.2.1 van deze bijlage gemeten HC-waarde hoger is dan de bij de goedkeuring van het voertuigtype gemeten waarde, het verschil te worden opgeteld bij de in punt 3.3.2 van bijlage XI vermelde grenswaarden, met inachtneming van de tolerantie die is toegestaan op grond van punt 1 van aanhangsel 1 van bijlage XI.


(2) For the purpose of the demonstration test of vehicles equipped with positive-ignition engines, when the HC value measured under point 6.2.1 of this Annex is higher than the value measured during type approval of the vehicle, the difference has to be added to the threshold values mentioned in point 3.3.2 of Annex XI, to which the excedence allowed in point 1 of Appendix 1 to Annex XI is applied.

(2) Bij de demonstratietest op voertuigen met elektrische ontsteking dient, wanneer de volgens punt 6.2.1 van deze bijlage gemeten HC-waarde hoger is dan de bij de goedkeuring van het voertuigtype gemeten waarde, het verschil te worden opgeteld bij de in punt 3.3.2 van bijlage XI vermelde grenswaarden, met inachtneming van de tolerantie die is toegestaan op grond van punt 1 van aanhangsel 1 van bijlage XI.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Ignition point' ->

Date index: 2021-05-24
w