Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by ignition of clothing from oil lamp
Delayed ignition
Exposure to ignition of highly flammable material
Exposure to ignition or melting of nightwear
Firing
Flammable chemical blender
Flammable chemical mixer
Igniter powder blender
Ignition
Ignition charge
Ignition composition
Ignition delay
Ignition load
Ignition of gasoline
Ignition switch
Ignition switche
Kerosene
Late ignition
Petrol
Retarded ignition
Tracer powder blender

Traduction de «Igniter » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ignition charge | ignition composition | ignition load

ontvlammer in kontakt met de brugdraad


delayed ignition | late ignition | retarded ignition

naontsteking


Exposure to ignition or melting of nightwear

blootstelling aan in-brand-vliegen of smelten van nachtkleding


Exposure to ignition of highly flammable material

blootstelling aan ontbranding van licht-ontvlambaar materiaal


ignition of:gasoline | kerosene | petrol |

ontbranding van | benzine | ontbranding van | kerosine


Accident caused by ignition of clothing from oil lamp

ongeval veroorzaakt door ontbranden van kleding door olielamp


ignition switch | ignition switche

ontstekingsschakelaar


flammable chemical blender | igniter powder blender | flammable chemical mixer | tracer powder blender

explosievenmaker




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As regards methane emissions, the Commission should increase the limit value of total hydrocarbons (THC) emissions for positive ignition LD vehicles only if this would be offset by an overall reduction of the greenhouse gas effect of the combined total emissions of CO2 and methane. Your Rapporteur wishes to emphasise that the Commission should continue monitoring the evolution of ammonia and methane emissions from positive ignition vehicles placed on the market, and propose appropriate measures if necessary.

Wat de methaanemissies betreft, zou de Commissie de grenswaarden voor de totale emissie van koolwaterstoffen (THC) voor lichte bedrijfsvoertuigen met een elektrische ontsteking alleen moeten verhogen als dat gecompenseerd wordt door een algehele vermindering van het broeikasgaseffect van de gecombineerde totale CO2- en methaanemissies Uw rapporteur wil benadrukken dat de Commissie de evolutie van de ammoniak- en methaanemissies van voertuigen met een elektrische ontsteking die op de markt worden gebracht, op de voet moet blijven volgen en dat zij indien nodig passende maatregelen moet voorstellen.


Interestingly, the Commission proposal aims to address some of these problems through the relaxation of the emission limits for ammonia (NH3) from positive ignition HD vehicles and methane (CH4) from positive ignition LD vehicles.

Interessant genoeg heeft het Commissievoorstel tot doel enkele van deze problemen aan te pakken door de emissiegrenswaarden voor ammoniak (NH3) voor zware vrachtwagens met een elektrische ontsteking en voor methaan (CH4) van lichte bedrijfsvoertuigen met elektrische ontsteking te versoepelen.


The application of the NH3 limit value for positive ignition engines should therefore be removed, as proposed by the Commission, while the existing 10 ppm limit for compression ignition (i.e. diesel) vehicles, which comprise the majority of the vehicle fleet, would be kept in place.

De toepassing van de NH3-grenswaarde voor motoren met elektrische ontsteking moet dan ook worden geschrapt, zoals de Commissie voorstelt, en de bestaande grens van 10 ppm voor voertuigen met compressieontsteking (dieselvoertuigen), die de meerderheid van het totale aantal voertuigen uitmaken, zou worden behouden.


Electrical ignition or starting equipment of a kind used for spark-ignition or compression-ignition internal combustion engines (for example, ignition magnetos, magneto-dynamos, ignition coils, sparking plugs and glow plugs, starter motors); generators (for example, dynamos, alternators) and cut-outs of a kind used in conjunction with such engines; parts thereof

Elektrische ontstekings- en starttoestellen voor vonkontstekings- en zelfontstekingsmotoren (bijvoorbeeld magneto's, dynamo-magneto's, ontstekingsspoelen, ontstekings- en gloeibougies, startmotoren); generatoren (bijvoorbeeld dynamo's, alternatoren) en automatische schakelaars die bij deze motoren worden gebruikt, en de onderdelen daarvan


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
to prevent the ignition of explosive atmospheres, taking into account the nature of every electrical and non-electrical source of ignition,

de ontvlamming van een explosieve omgeving te verhinderen, rekening houdend met de aard van elke elektrische of niet-elektrische ontstekingsbron;


technical specifications on health and environmental grounds for fuels to be used with positive ignition and compression-ignition engines, taking account of the technical requirements of those engines; and

technische specificaties van brandstoffen voor voertuigen met motoren met elektrische ontsteking en voertuigen met compressieontstekingsmotoren, ter bescherming van de gezondheid en het milieu, met inachtneming van de technische vereisten van deze motoren; en


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0030 - EN - Directive 2009/30/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 amending Directive 98/70/EC as regards the specification of petrol, diesel and gas-oil and introducing a mechanism to monitor and reduce greenhouse gas emissions and amending Council Directive 1999/32/EC as regards the specification of fuel used by inland waterway vessels and repealing Directive 93/12/EEC (Text with EEA relevance) - DIRECTIVE 2009/30/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 23 April 2009 // ENVIRONMENTAL SPECIFICATIONS FOR MARKET FUELS TO BE USED FOR VE ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0030 - EN - Richtlijn 2009/30/EG van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2009 tot wijziging van Richtlijn 98/70/EG met betrekking tot de specificatie van benzine, dieselbrandstof en gasolie en tot invoering van een mechanisme om de emissies van broeikasgassen te monitoren en te verminderen, tot wijziging van Richtlijn 1999/32/EG van de Raad met betrekking tot de specificatie van door binnenschepen gebruikte brandstoffen en tot intrekking van Richtlijn 93/12/EEG (Voor de EER relevante tekst) - RICHTLIJN 2009/30/EG VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // van 23 april  ...[+++]


While there are no objections to lowering limits for compression ignition cars, it is though advisable to reconsider the tightening of the requirements for nitrogen oxide for positive ignition cars, against which the stakeholders provide arguments that it would make it necessary to use emission reduction techniques which are not yet sufficiently 'mature’, especially for vehicles with spontaneous ignition engines.

Er is geen bezwaar tegen het verlagen van de limieten voor compressieverbrandingsauto's, maar het is wel raadzaam om het aanscherpen van de eisen te heroverwegen voor stikstof voor positieve verbrandingsauto's omdat de belanghebbenden hier tegenin brengen dat het nodig zou worden om emissieverlagingstechnieken toe te passen die nog onvoldoende "gerijpt" zijn, vooral voor voertuigen met spontane verbrandingsmotoren.


(e) the outcome of the review required by Article 7 of Directive 1999/96/EC of the European Parliament and of the Council of 13 December 1999 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive ignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles and amending Council Directive 88/77/EEC(20) and the confirmation of the mandatory NOx emission standard for heavy duty engines.

e) de resultaten van de evaluatie ingevolge artikel 7 van Richtlijn 1999/96/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 december 1999 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten met betrekking tot maatregelen tegen de emissie van verontreinigende gassen en deeltjes door voertuigmotoren met compressieontsteking en de emissie van verontreinigende gassen door op aardgas of vloeibaar petroleumgas lopende voertuigmotoren met elektrische ontsteking en tot wijziging van Richtlijn 88/77/EEG van de Raad(20) en de bevestiging van de bindende norm voor de NOx-emissie van zware motoren.


(6) Road vehicles are increasingly reliant upon catalytic after-treatment devices to attain the emissions limits laid down in Council Directive 70/220/EEC of 20 March 1970 on the approximation of the laws of the Member States on measures to be taken against air pollution by emissions from motor vehicles(5) and Council Directive 88/77/EEC of 3 December 1987 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive ignition engines fuelled wit ...[+++]

(6) Voor de weg bestemde voertuigen worden steeds afhankelijker van katalysatoren om te kunnen voldoen aan de emissiegrenswaarden van Richtlijn 70/220/EEG van de Raad van 20 maart 1970 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten met betrekking tot de maatregelen die moeten worden genomen tegen de luchtverontreiniging door gassen afkomstig van motoren met elektrische ontsteking in motorvoertuigen(5) en van Richtlijn 88/77/EEG van de Raad van 3 december 1987 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten met betrekking tot ...[+++]




D'autres ont cherché : firing     ignition     ignition delay     delayed ignition     flammable chemical blender     flammable chemical mixer     igniter powder blender     ignition charge     ignition composition     ignition load     ignition of gasoline     ignition switch     ignition switche     kerosene     late ignition     petrol     retarded ignition     tracer powder blender     Igniter     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Igniter' ->

Date index: 2022-04-05
w