Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Develop awareness for your group participants
Develop awareness for your participants and group
Develop your group participants' awareness
Identify learning curves among group participants

Traduction de «Identify learning curves among group participants » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
develop your group participants' awareness | identify learning curves among group participants | develop awareness for your group participants | develop awareness for your participants and group

bewustwording voor de deelnemers van de groep ontwikkelen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* The Commission will, building on existing evidence, [83] identify barriers to participation in lifelong learning for under-represented groups (resource-related or financial barriers, including lack of childcare, transport or access to learning support material) and key factors contributing to eliminating such barriers.

* De Commissie zal, voortbouwend op bestaande gegevens [83], een inventarisatie maken van de belemmeringen voor ondervertegenwoordigde groepen bij het levenslang leren (belemmeringen van materiële of financiële aard, zoals gebrek aan kinderopvang, vervoer of toegang tot ondersteunend materiaal bij het leren) en van de sleutelfactoren waarmee deze belemmeringen uit de weg kunnen worden geruimd.


40. Underlines that representatives of marginalised communities need to be actively involved, and enabled to participate as full members, in monitoring arrangements; points out that considerable experience could have been gathered at local, regional, national and transnational level; underlines the need to disseminate and capitalise on best practices; calls on the Commission and Member States to analyse all existing best practices, including innovative ones related to the inclusion of marginalised groups and individuals into societ ...[+++]

40. benadrukt dat de vertegenwoordigers van de gemarginaliseerde gemeenschappen actief bij de zaak moeten worden betrokken en de mogelijkheid moeten krijgen als volwaardig lid in de monitoringmaatregelen te participeren; wijst erop dat aanzienlijke ervaring had kunnen worden opgedaan op lokaal, regionaal, nationaal en transnationaal niveau; onderstreept het feit dat de beste praktijken moeten worden verspreid en dat er gebruik van moet worden gemaakt; verzoekt de Commissie en de lidstaten alle bestaande beste prakrijken te analyseren, waaronder innoverende praktijken in ve ...[+++]


For another group of countries, YiA is mainly a complementary instrument, as it has a specific focus on non-formal learning, covers exchange of knowledge and experience among the participating countries, offers transnational opportunities and places the emphasis on civil society and social inclusion.

In andere landen wordt JiA vooral als een complementair instrument beschouwd dat bijzondere aandacht aan niet-formeel onderricht schenkt, de uitwisseling van kennis en ervaringen tussen de deelnemende landen bevordert, transnationale mogelijkheden biedt en de klemtoon op de civiele samenleving en sociale inclusie legt.


ensure the efficiency, effectiveness and quality of adult learning, with the aim of increasing active participation in such learning, especially among disadvantaged groups, of attracting sufficient public and private investment to this area, and of encouraging the private sector to consider such learning as a key component of workplace and business development.

de doelmatigheid, doeltreffendheid en kwaliteit van de volwasseneneducatie moet worden gewaarborgd om de actieve participatie, met name in achtergestelde groepen, te verhogen, voldoende publieke en private financiering voor de sector aan te trekken, en de privésector ertoe aan te zetten volwasseneneducatie als een cruciale factor bij de werkplek- en de bedrijfsontwikkeling te gaan beschouwen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
ensure the efficiency, effectiveness and quality of adult learning, with the aim of increasing active participation in such learning, especially among disadvantaged groups, of attracting sufficient public and private investment to this area, and of encouraging the private sector to consider such learning as a key component of workplace and business development.

de doelmatigheid, doeltreffendheid en kwaliteit van de volwasseneneducatie moet worden gewaarborgd om de actieve participatie, met name in achtergestelde groepen, te verhogen, voldoende publieke en private financiering voor de sector aan te trekken, en de privésector ertoe aan te zetten volwasseneneducatie als een cruciale factor bij de werkplek- en de bedrijfsontwikkeling te gaan beschouwen.


For another group of countries, YiA is mainly a complementary instrument, as it has a specific focus on non-formal learning, covers exchange of knowledge and experience among the participating countries, offers transnational opportunities and places the emphasis on civil society and social inclusion.

In andere landen wordt JiA vooral als een complementair instrument beschouwd dat bijzondere aandacht aan niet-formeel onderricht schenkt, de uitwisseling van kennis en ervaringen tussen de deelnemende landen bevordert, transnationale mogelijkheden biedt en de klemtoon op de civiele samenleving en sociale inclusie legt.


Several sets of research findings have shown that learning has important non-economic benefits such as promoting good health, fostering participation in the life of society among all age groups and, of course, reducing crime rates.

Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat het niet-economische voordeel van educatie een belangrijk en positief effect heeft op bijvoorbeeld de eigen gezondheid, op een sterkere participatie van mensen van alle leeftijden in het maatschappelijk leven, en dat educatie natuurlijk ook een bijdrage levert aan de vermindering van de criminaliteit.


3. Ensure that adults are able to develop and update the key competences throughout their lives, and that there is a particular focus on target groups identified as priorities in the national, regional and/or local contexts, and promote equality between women and men by facilitating women's access to lifelong learning and improving women's participation ...[+++]

3. Ervoor te zorgen dat volwassenen in staat zijn de kerncompetenties hun leven lang verder te ontwikkelen en actueel te houden, en dat er bijzondere aandacht wordt besteed aan doelgroepen die in de nationale, regionale en/of lokale context als prioritair zijn aangemerkt, en de gelijkheid van vrouwen en mannen te bevorderen door de toegang van vrouwen tot levenslang leren te vergemakkelijken en de participatiegraad van vrouwen op de arbeidsmarkt te verbeteren;


* The Commission will, building on existing evidence, [83] identify barriers to participation in lifelong learning for under-represented groups (resource-related or financial barriers, including lack of childcare, transport or access to learning support material) and key factors contributing to eliminating such barriers.

* De Commissie zal, voortbouwend op bestaande gegevens [83], een inventarisatie maken van de belemmeringen voor ondervertegenwoordigde groepen bij het levenslang leren (belemmeringen van materiële of financiële aard, zoals gebrek aan kinderopvang, vervoer of toegang tot ondersteunend materiaal bij het leren) en van de sleutelfactoren waarmee deze belemmeringen uit de weg kunnen worden geruimd.


Four strategic policy approaches can be identified which seem to hold out particularly hopeful ways forward: early intervention to prevent educational disadvantage [23], removing barriers to participation for vulnerable groups, developing integrated responses to early school leavers and promoting lifelong learning and adult literacy. ...[+++]

Er kunnen vier strategische beleidsbenaderingen worden vastgesteld die zeer hoopvolle perspectieven bieden: vroegtijdig ingrijpen ter voorkoming van een onderwijsachterstand [23], het verwijderen van obstakels die participatie door kwetsbare groepen in de weg staan, ontwikkeling van geïntegreerde oplossingen voor vroegtijdige schoolverlaters en bevordering van levenslang leren en alfabetisme bij volwassenen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Identify learning curves among group participants' ->

Date index: 2021-10-02
w