Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Airway protection face mask
Arrange ICT support
Code of Best Practices for Women and ICT
Conservation of nature
Digital competences
Digital skills
E-skills
Environmental protection
European Code of Best Practices for Women in ICT
Forest conservation
Forest protection
Furnish ICT support
ICT competences
ICT protection
ICT safety
ICT skills
ICT well-being maintenance
Implement private ICT user security measures
Information and communication technologies safety
Nature conservation
Nature protection
Preservation of the environment
Protect ICT devices
Protection of animal life
Protection of birds
Protection of forests
Protection of nature
Provide ICT support
Providing ICT support
Set up passwords and private settings
Take care of ICT devices

Traduction de «ICT protection » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ICT well-being maintenance | information and communication technologies safety | ICT protection | ICT safety

ICT-beveiliging | ICT-veiligheid


set up passwords and private settings | take care of ICT devices | implement private ICT user security measures | protect ICT devices

ICT-toestellen beschermen


furnish ICT support | providing ICT support | arrange ICT support | provide ICT support

ICT-ondersteuning bieden | ICT-steun bieden


Code of Best Practices for Women and ICT | European Code of Best Practices for Women in ICT

Europese Code van beste praktijken voor vrouwen in ICT


digital competences | digital skills | e-skills | ICT competences | ICT skills

digitale vaardigheden | e-vaardigheden | ICT-vaardigheden


environmental protection [ conservation of nature | nature protection | preservation of the environment | protection of nature | Nature conservation(STW) ]

milieubescherming [ behoud van het milieu | natuurbehoud | natuurbescherming ]


protection of animal life [ protection of birds ]

bescherming van de fauna [ bescherming van de vogelstand ]


access to a Council document shall not be granted where its disclosure could undermine the protection of the public interest, the protection of the individual and of privacy, the protection of commercial and industrial secrecy, the protection of the Community's financial interests, the protection of confidentiality

Er kan geen toegang worden verleend tot een document van de Raad, wanneer de verspreiding ervan afbreuk zou kunnen doen aan de bescherming van het algemeen belang, de bescherming van de persoon en de persoonlijke levenssfeer, de bescherming van het commercieel en industrieel geheim, de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, de bescherming van de geheimhouding


forest conservation [ forest protection | protection of forests ]

bosbescherming [ behoud van de bossen ]


Airway protection face mask

gezichtsmasker voor luchtwegbescherming
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Last, not least, citizens increasingly rely on and use ICTs in their daily activities: strengthening CII security would increase citizens' trust in ICTs, not least thanks to a better protection of personal data and privacy.

Ten slotte, niet het minst, steunen burgers bij hun dagelijkse activiteiten steeds meer op en maken zij steeds meer gebruik van ICT’s: het verhogen van de KII-beveiliging zou, vooral dankzij een betere bescherming van de persoonsgegevens en privacy, het vertrouwen van de burgers in ICT’s doen toenemen.


In the twenty-first century Europe faces a number of strategic challenges, in particular in areas where standards have particularly strong potential to support EU policy, such as consumer protection, accessibility, climate change, resource efficiency, security and civil protection, protection of personal data and individuals' privacy[21] and the use of ICT for interoperability in the Digital Single Market.

In de eenentwintigste eeuw staat Europa voor een aantal strategische uitdagingen, in het bijzonder op gebieden waarop normen het EU-beleid specifiek kunnen ondersteunen, zoals consumentenbescherming, toegankelijkheid, klimaatverandering, efficiënt gebruik van hulpbronnen, beveiliging en civiele bescherming, bescherming van persoonsgegevens en van de persoonlijke levenssfeer[21] en het gebruik van ICT voor interoperabiliteit op de digitale eengemaakte markt.


Points out that the gender pay and career development gap remains for women working in the ICT sector; stresses that the principle of equal pay for equal work in the same workplace to ensure just and fair wages is being challenged, even though it constitutes one of the fundamental pillars of social justice in the labour market and should therefore be protected above all else; reiterates that inequalities should not be allowed to take root in the digital economy as regards equal pay and career development; stresses that increased participation of women in the labour market and related investments in social inclusion policies will help ...[+++]

wijst erop dat vrouwen in de ICT-sector nog altijd met een op gender gebaseerde loonkloof en loopbaanontwikkelingskloof worden geconfronteerd; benadrukt dat het beginsel van gelijke beloning voor gelijk werk op dezelfde werkplek ter waarborging van eerlijke en billijke salariëring onder druk staat, hoewel dit een van de fundamentele pijlers van sociale rechtvaardigheid op de arbeidsmarkt vormt en daarom absoluut moet worden beschermd; herhaalt dat ongelijkheid op het vlak van beloning en loopbaanontwikkeling geen wortel mag schieten in de digitale economie; benadrukt dat de stijgende arbeidsparticipatie van vrouwen en de daarmee verba ...[+++]


124. Considers that by making information as accessible as possible information and communication technologies (ICTs) provide opportunities for the enhancement of human rights, democratic practices and for social and economic development; emphasises, moreover, the contribution of ICTs to the efforts of civil society movements, in particular in undemocratic regimes; expresses concern at the uses of ICTs by some authoritarian regimes which increasingly threaten human rights and democracy activists; highlights the need for increased support in the areas of promoting freedom of the media, protecting independent journalists and bloggers, r ...[+++]

124. is van mening dat de informatie- en communicatietechnologie (ICT) kansen biedt voor het versterken van de mensenrechten, van democratische praktijken en van sociale en economische ontwikkeling indien informatie zo toegankelijk mogelijk wordt gemaakt; benadrukt bovendien dat ICT bijdraagt aan de inspanningen van organisaties uit het maatschappelijk middenveld, met name in ondemocratische regimes; uit zijn bezorgdheid over het gebruik van ICT door een aantal autoritaire regimes, dat een steeds grotere bedreiging vormt voor mensenrechten- en democratieactivisten; beklemtoont dat er meer steun nodig is voor het bevorderen van vrijheid van de media, het beschermen van onafhankelijke jo ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
123. Considers that by making information as accessible as possible information and communication technologies (ICTs) provide opportunities for the enhancement of human rights, democratic practices and for social and economic development; emphasises, moreover, the contribution of ICTs to the efforts of civil society movements, in particular in undemocratic regimes; expresses concern at the uses of ICTs by some authoritarian regimes which increasingly threaten human rights and democracy activists; highlights the need for increased support in the areas of promoting freedom of the media, protecting independent journalists and bloggers, r ...[+++]

123. is van mening dat de informatie- en communicatietechnologie (ICT) kansen biedt voor het versterken van de mensenrechten, van democratische praktijken en van sociale en economische ontwikkeling indien informatie zo toegankelijk mogelijk wordt gemaakt; benadrukt bovendien dat ICT bijdraagt aan de inspanningen van organisaties uit het maatschappelijk middenveld, met name in ondemocratische regimes; uit zijn bezorgdheid over het gebruik van ICT door een aantal autoritaire regimes, dat een steeds grotere bedreiging vormt voor mensenrechten- en democratieactivisten; beklemtoont dat er meer steun nodig is voor het bevorderen van vrijheid van de media, het beschermen van onafhankelijke jo ...[+++]


103. Notes with satisfaction the improvements in the IT sector from 2010 onwards resulting in: greater capacity to manage key aspects ‘in house’, the process of internalisation of activities, the establishment of key corporate governance organs (Committee on ICT Innovation Strategy and Steering Committee for ICT Innovation), the setting-up of the IT planning function and of the reporting system on the status of IT development projects and the development of a transparent short-term planning methodology; welcomes the extensive use of performance indicators by this DG; expresses its disquiet at the growing risk of illicit access to, and manipulation of, Parliament's ICT systems and considers that, as a matter of the utmost urgency, an effec ...[+++]

103. is verheugd over de verbeteringen die sinds 2010 op IT-vlak zijn aangebracht, die hebben geleid tot: een grotere capaciteit om belangrijke aspecten „in house” te kunnen doen, het proces van internalisering van activiteiten, de oprichting van belangrijke corporate governance-organen (comité voor de ict-innovatiestrategie en stuurgroep voor ict-innovatie), de instelling van de functie IT-planning, en het systeem voor rapportage over de status van projecten op het gebied van IT-ontwikkeling en de ontwikkeling van een transparante methodologie voor kortetermijnplanning; is verheugd over het feit dat dit DG op grote schaal gebruik maakt ...[+++]


101. Notes with satisfaction the improvements in the IT sector from 2010 onwards resulting in: greater capacity to manage key aspects "in house", the process of internalisation of activities, the establishment of key corporate governance organs (Committee on ICT Innovation Strategy and Steering Committee for ICT Innovation), the setting-up of the IT planning function and of the reporting system on the status of IT development projects and the development of a transparent short-term planning methodology; welcomes the extensive use of performance indicators by this DG; expresses its disquiet at the growing risk of illicit access to, and manipulation of, Parliament’s ICT systems and considers that, as a matter of the utmost urgency, an effec ...[+++]

101. is verheugd over de verbeteringen die sinds 2010 op IT-vlak zijn aangebracht, die hebben geleid tot: een grotere capaciteit om belangrijke aspecten 'in house' te kunnen doen, het proces van internalisering van activiteiten, de oprichting van belangrijke corporate governance-organen (comité voor de ict-innovatiestrategie en stuurgroep voor ict-innovatie), de instelling van de functie IT-planning, en het systeem voor rapportage over de status van projecten op het gebied van IT-ontwikkeling en de ontwikkeling van een transparante methodologie voor kortetermijnplanning; is verheugd over het feit dat dit DG op grote schaal gebruik maakt ...[+++]


7. Underlines that ICT standardisation is part of the general standardisations activities, and contributes to policy objectives to improve the competitiveness of European industry, as specified in the Lisbon strategy; support the implementation of the 2009 ICT Standardisation Work Programme in the priority domains identified: eHealth, e-Inclusion, Intelligent Transport, ICT for the Environment, E-Business, e-Skills, e-Learning, Protection of Personal Data, Privacy, Network and Information Security;

7. onderstreept dat standaardisatie van informatie- en communicatietechnologie deel uitmaakt van de algemene standaardisatieactiviteiten en bijdraagt aan de beleidsdoelstellingen voor het verbeteren van de concurrentiepositie van de Europese industrie, zoals opgenomen in de Lissabon-strategie; ondersteunt de tenuitvoerlegging van het werkprogramma voor 2009 voor ICT-standaardisatie op de vastgestelde prioritaire gebieden: E-gezondheidszorg, E-inclusie, intelligent vervoer, ICT voor het milieu, E-business, E-vaardigheden, E-leren, bescherming van persoonsgegevens, de persoonlijke levenssfeer, netwerk- en informatieveiligheid;


draw up and implement policies to ensure a high level of network and information security throughout the Union and improve measures aimed at protection, security preparedness and resilience of critical infrastructure, including Information and Communication Technology (ICT) and services infrastructure,

beleid te ontwikkelen en uit te voeren om in de gehele Unie een hoog niveau van beveiliging van netwerken en informatie te waarborgen en de maatregelen voor bescherming, paraatheid van de beveiliging en veerkracht van kritieke infrastructuur, met inbegrip van de informatie- en communicatietechnologie (ICT) en de diensteninfrastructuur, te verbeteren.


ICT for trust and confidence: identity management; authentication and authorisation; privacy enhancing technologies; rights and asset management; protection against cyber threats, in coordination with other themes, in particular the ‘Security’ theme.

ICT ter ondersteuning van vertrouwen en betrouwbaarheid: identiteitsbeheer; authenticatie en autorisatie; privacyverbeteringstechnologie; beheer van rechten en middelen; bescherming tegen computercriminaliteit, zulks in coördinatie met andere thema's, met name het thema „veiligheid”.


w