Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Australian Rules Football ground
Court decision
Court judgment
Court ruling
Free and Hanseatic City of Hamburg
Fully understand language rules
Hamburg
Hamburg
Hamburg Rules
Hamburg rules
Have perfect command of language rules
Map rule
Master language rules
Mastering language rules
Preliminary ruling procedure
Preliminary ruling proceedings
Ruling
Salmonella Hamburg

Traduction de «Hamburg Rules » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Hamburg Rules | United Nations Convention on the Carriage of Goods by Sea

Hamburg Rules | Verdrag van de Verenigde Naties inzake het vervoer van goederen over zee




Hamburg [ Hamburg (Free Hanseatic City of) ]

Hamburg [ Hamburg (Vrije en Hanzestad) ]


Free and Hanseatic City of Hamburg | Hamburg

Hamburg | Vrije en Hanzestad Hamburg


preliminary ruling procedure [ preliminary ruling proceedings | reference to a Community court for a preliminary ruling | reference to the EC Court of Justice for an interpretation | reference to the EC Court of Justice for a preliminary ruling ]

prejudicieel verzoek (EU) [ prejudicieel beroep EG | prejudiciële procedure | verzoek om een prejudiciële beslissing (EU) ]


Salmonella Hamburg

Salmonella II 1,9,12:g,m,[s],t:[1,5,7]:[z42]


fully understand language rules | have perfect command of language rules | master language rules | mastering language rules

taalregels beheersen


ruling [ court decision | court judgment | court ruling ]

vonnis [ arrest | rechterlijke uitspraak | uitspraak van het Hof ]




Australian Rules Football ground

veld voor Australian football
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Landgericht Hamburg must rule on the action brought by Mr Blödel-Pawlik against HanseMerkur Reiseversicherung AG, a German insurance company, concerning its refusal to refund the cost of package travel which did not take place because of the insolvency of the travel organiser, Rhein Reisen GmbH.

Deze rechterlijke instantie dient uitspraak te doen over het beroep dat Blödel-Pawlik heeft ingesteld tegen de Duitse verzekeringsmaatschappij HanseMerkur Reiseversicherung AG, die hem terugbetaling heeft geweigerd van de pakketreis die wegens het faillissement van de reisorganisator, Rhein Reisen GmbH, niet heeft plaatsgevonden.


Reference for a preliminary ruling — Landgericht Hamburg — Interpretation of Article 2(1)(a) of Directive 98/8/EC of the European Parliament and of the Council of 16 February 1998 concerning the placing of biocidal products on the market (OJ 1998 L 123, p. 1) — Classification, as a ‘biocidal product’, of a product causing flocculation of harmful organisms, without destroying them, deterring them or rendering them harmless — Anti-algae agent containing the substance aluminium chlorohydrate — Concept of ‘biocidal product’

Verzoek om een prejudiciële beslissing — Landgericht Hamburg — Uitlegging van artikel 2, lid 1, sub a, van richtlijn 98/8/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 februari 1998 betreffende het op de markt brengen van biociden (PB L 123, blz. 1) — Kwalificatie als „biocide” van een product dat de uitvlokking van schadelijke organismen teweegbrengt, zonder deze te vernietigen, af te schrikken of onschadelijk te maken — Algenbestrijdend product dat de stof aluminiumhydroxychloride bevat — Begrip „biocide”


Second, these relations are already covered by international rules such as the Hague-Visby or Hamburg rules and it would be inappropriate to include further provisions representing too great a departure from the rules normally applied to settle liability issues between maritime transport stakeholders.

In de tweede plaats worden deze betrekkingen reeds geregeld door internationale overeenkomsten zoals die van Haye-Visby, Hamburg enz. en het zou onjuist zijn hieraan bepalingen toe te voegen die zich al te ver verwijderen van de gebruikelijke regels voor de aansprakelijkheid die gelden tussen partijen die aan het maritiem vervoer deelnemen.


77. Urges the EU, in the context of international maritime policy, and the UN Convention of 10 December 1982 on the Law of the Sea and the Agreement of 28 July 1994 relating to the implementation of Part XI thereof , to improve international rules on the safety of maritime transport, marine pollution prevention, and protection and preservation of the marine environment; in addition, calls on the EU authorities to make a particular effort to ensure that the Member States make effective use of the legally binding dispute settlement procedure embodied in the International Tribunal for the Law of the Sea, which was set up in 1996, with it ...[+++]

77. verlangt dat de Europese Unie in het kader van het internationaal maritiem beleid en het Verdrag van de Verenigde Naties inzake het recht van de zee van 10 december 1982 en van de Overeenkomst van 28 juli 1994 inzake de toepassing daarvan , en met name voor het verbeteren van de internationale regelingen ten aanzien van de veiligheid van de zeescheepvaart, het voorkomen van vervuiling van de zee en de bescherming en het behoud van het mariene milieu; verbetert; verlangt bovendien dat de EU-autoriteiten in het bijzonder bevorderen dat de lidstaten effectief gebruik maken van de bindende arbitrage door het Internationaal Hof voor het Recht van de Zee, dat op grond van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake het recht van de zee in 19 ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
77. Urges the EU, in the context of international maritime policy, and the UN Convention of 10 December 1982 on the Law of the Sea and the Agreement of 28 July 1994 relating to the implementation of Part XI thereof , to improve international rules on the safety of maritime transport, marine pollution prevention, and protection and preservation of the marine environment; in addition, calls on the EU authorities to make a particular effort to ensure that the Member States make effective use of the legally binding dispute settlement procedure embodied in the International Tribunal for the Law of the Sea, which was set up in 1996, with it ...[+++]

77. verlangt dat de Europese Unie in het kader van het internationaal maritiem beleid en het Verdrag van de Verenigde Naties inzake het recht van de zee van 10 december 1982 en van de Overeenkomst van 28 juli 1994 inzake de toepassing daarvan , en met name voor het verbeteren van de internationale regelingen ten aanzien van de veiligheid van de zeescheepvaart, het voorkomen van vervuiling van de zee en de bescherming en het behoud van het mariene milieu; verbetert; verlangt bovendien dat de EU-autoriteiten in het bijzonder bevorderen dat de lidstaten effectief gebruik maken van de bindende arbitrage door het Internationaal Hof voor het Recht van de Zee, dat op grond van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake het recht van de zee in 19 ...[+++]


78. Urges the EU, in the context of international maritime policy, to revise and update the UN Convention of 10 December 1982 on the Law of the Sea and the Agreement of 28 July 1994 relating to the implementation of matters governed by Part XI of the Law of the Sea Convention (cf. OJ L179, 23.6.1998, p.129), and in particular to improve international rules on the safety of maritime transport, marine pollution prevention, and protection and preservation of the marine environment; in addition calls on the EU authorities to make a particular effort to ensure that the EU Member States make effective use of the legally binding dispute settle ...[+++]

78. verlangt dat de Europese Unie zich in het kader van het internationaal maritiem beleid actief inzet voor een herziening en actualisering van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake het recht van de zee van 10 december 1982 en van de Overeenkomst van 28 juli 1994 inzake de toepassing van deel XI van dat verdrag (zie PB L 179 van 23.6.1998, blz. 129), en met name de internationale regelingen ten aanzien van de veiligheid van de zeescheepvaart, het voorkomen van vervuiling van de zee en de bescherming en het behoud van het mariene milieu te verbeteren; verlangt bovendien dat de EU-autoriteiten in het bijzonder bevorderen dat de EU-lidstaten effectief gebruik maken van de bindende arbitrage door het Internationaal Hof voor het Recht van ...[+++]


UNITED NATIONS CONVENTION ON THE CARRIAGE OF GOODS BY SEA adopted in Hamburg, in 1978 (HAMBURG RULES).

VERDRAG VAN DE VERENIGDE NATIES INZAKE HET VERVOER VAN GOEDEREN OVER ZEE, (HAMBURG RULES), aangenomen in Hamburg, in 1978


- State aid NN 29/94 - Steel industry: Neue Hamburger Stahlwerke GmbH (NHSW) - Germany - Initiation of proceedings On a proposal from Mr Van Miert, the Member with special responsibility for competition, the Commission today decided to initiate proceedings under Article 6(4) of the Community rules for aid to the steel industry (ECSC steel aids code) on account of possible aid elements in the granting of various loans by the Hamburgische Landesbank to Hamburger Stahlwerke GmbH and the shareholders of its holding company, Protei Produkt ...[+++]

- Staatsteun nr. NN 29/94 - Staalsector : Hamburger Stahlwerke GmbH - Duitsland - Inleiding van de procedure Op voorstel van het voor de concurrentievraagstukken bevoegde lid van de Commissie, de heer Van Miert, heeft de Commissie vandaag besloten, een procedure op grond van artikel 6, lid 4 van de EGKS Staalsteuncode(1) in te leiden wegens mogelijke steunelementen bij de verstrekking van verschillende leningen door de Hamburgische Landesbank aan de Hamburger Stahlwerke GmbH en de vennoten van de holdingvennootschap daarvan, de Protei Produktionsbeteiligungen GmbH Co KG.


The Federal German authorities agreed with the Commission's position on both points, and confirmed that the Port of Hamburg's procurement procedure for the sleepers had been stopped, and would be relaunched in conformity with EU rules.

De Duitse autoriteiten onderschreven op beide punten het standpunt van de Commissie en bevestigden dat de aanbestedingsprocedure van de haven van Hamburg was stopgezet en met inachtneming van de EU-regels opnieuw zal worden geopend.


The four coastal Länder Bremen, Hamburg, Niedersachsen and Schleswig-Holstein have programmes to provide guarantees on credits for the financing of newbuilding or conversion of ships as far as these credits cannot be covered by ship mortgages. 9) special tax rules for shipowners and investors in new ships.

De vier kustlanden Bremen, Hamburg, Nedersaksen en Sleeswijk-Holstein hebben programma's voor de verstrekking van kredietgaranties voor de financiering van nieuwbouw of verbouwing van schepen voor zover deze kredieten niet kunnen worden bestreken door scheepshypotheken 9) speciale fiscale regels voor reders en investeerders in nieuwe schepen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Hamburg Rules' ->

Date index: 2022-08-01
w