Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse implementation of safety procedures
Analyse safety data to determine safety threats
Assess implementation of safety procedures
Conduct analysis of safety data
Evaluate implementation of safety procedures
Evaluate meteorological forecast data
Evaluate safety data
Evaluate weather forecast data
ITSEC
Information Technology Safety Evaluation Criteria
Information Technology Security Evaluation Criterion
MSDS
Material safety data sheet
Perform safety data analysis
Review meteorological forecast data
SDS
Safety data sheet
Safety-in-use evaluation of additives

Traduction de «Evaluate safety data » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
conduct analysis of safety data | evaluate safety data | analyse safety data to determine safety threats | perform safety data analysis

veiligheidsinformatieanalyses uitvoeren


analyse implementation of safety procedures | assess implementation of safety procedures | conduct evaluations of safety procedure implementation | evaluate implementation of safety procedures

implementatie van veiligheidsprocedures beoordelen


Information Technology Safety Evaluation Criteria | Information Technology Security Evaluation Criterion | ITSEC [Abbr.]

veiligheidsbeoordelingscriteria voor informatietechnologie


safety-in-use evaluation of additives

beoordeling van de gebruiksveiligheid van additieven


evaluate meteorological forecast data | use meteorological forecast data to predict weather conditions | evaluate weather forecast data | review meteorological forecast data

meteorologische voorspellingsgegevens controleren


material safety data sheet | safety data sheet | SDS | MSDS [Abbr.]

veiligheidsinformatieblad | VIB [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The European Food Safety Authority evaluated the safety of iron tartrate, which is a complexation product of sodium tartrate and iron (III) chloride, as a food additive and in its opinion (4) of 9 December 2014 concluded that, taking into account toxicological data and the conservative assumptions included in the exposure assessment, there is no safety concern for its use as an anti-caking agent in salt and its substitutes at the level of use proposed.

De Europese Autoriteit voor voedselveiligheid heeft de veiligheid van ijzertartraat, dat een product van complexvorming van natriumtartraat en ijzer(III)chloride is, als levensmiddelenadditief beoordeeld, en in haar advies van 9 december 2014 (4) geconcludeerd dat er, rekening houdend met toxicologische gegevens en de conservatieve aannamen die in de blootstellingsbeoordeling zijn opgenomen, bij gebruik als antiklontermiddel in zout en zoutvervangers in de voorgestelde hoeveelheden geen veiligheidsrisico bestaat.


First, fees for the pharmacovigilance procedures carried out at Union level should be charged to those marketing authorisation holders whose medicinal products are part of the procedure. Those procedures relate to the assessment of periodic safety update reports, the assessment of post-authorisation safety studies and assessments in the context of referrals initiated as a result of the evaluation of pharmacovigilance data.

Ten eerste moeten vergoedingen voor de op het niveau van de Unie uitgevoerde geneesmiddelenbewakingsprocedures worden verlangd van de vergunninghouders wier geneesmiddelen bij de procedure betrokken zijn. Deze procedures houden verband met de beoordeling van periodieke veiligheidsverslagen, de beoordeling van veiligheidsstudies na toelating en beoordelingen in het kader van herbeoordelingen die het resultaat zijn van de evaluatie van geneesmiddelenbewakingsgegevens.


20. Unblinded information shall be accessible only to persons who need to be involved in the safety reporting to the Agency, to Data Safety Monitoring Boards (‘DSMB’), or to persons performing ongoing safety evaluations during the clinical trial.

20. Ongeblindeerde informatie mag alleen toegankelijk zijn voor personen die bij de veiligheidsrapportage aan het Bureau betrokken moeten zijn, datamonitoringcomités en personen die lopende veiligheidsbeoordelingen tijdens de klinische proef verrichten.


Unblinded information shall be accessible only to persons who need to be involved in the safety reporting to the Agency, to Data Safety Monitoring Boards (’DSMB’), or to persons performing ongoing safety evaluations during the clinical trial.

Ongeblindeerde informatie mag alleen toegankelijk zijn voor personen die bij de veiligheidsrapportage aan het Bureau betrokken moeten zijn, datamonitoringcomités en personen die lopende veiligheidsbeoordelingen tijdens de klinische proef verrichten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The reasoning is based on the data compiled in Part A of the cosmetic product safety report and takes into account the safety evaluation of substances and mixtures, carried out by the Scientific Committee for Consumer Safety when the substances appear in the Annexes to Regulation (EC) No 1223/2009, by other competent scientific committees or panels, or by the safety assessor him/herself, and the safety evaluation of the cosmetic pr ...[+++]

De motivering is gebaseerd op de gegevens in deel A van het productveiligheidsrapport, en houdt rekening met de veiligheidsbeoordeling van stoffen en mengsels die zijn uitgevoerd door het Wetenschappelijk Comité voor consumentenveiligheid in het geval van stoffen die voorkomen in de bijlagen bij Verordening (EG) nr. 1223/2009, door andere bevoegde wetenschappelijke comités of panels of door de veiligheidsbeoordelaar zelf, en met de veiligheidsevaluatie van het cosmetische product.


– (RO) Pharmacovigilance is the process and science of monitoring the safety of drugs, which includes gathering and managing drug safety data, evaluating the relevant data to detect a safety-related problem, the actions taken to rectify the problem, which also means providing information about the nature of the problem and evaluating the procedures used and results obtained.

– (RO) Geneesmiddelenbewaking is het proces en de wetenschap van het toezicht op de veiligheid van geneesmiddelen. Daartoe behoort het verzamelen en beheren van gegevens over de veiligheid van geneesmiddelen, het evalueren van de relevante gegevens voor het signaleren van een veiligheidsprobleem en de maatregelen die worden genomen om het probleem te verhelpen, wat tevens inhoudt dat er informatie wordt verstrekt over de aard van het probleem en dat de gebruikte procedures en de verkregen resultaten worden geëvalueerd.


This draft regulation is an essential contribution to the compilation and evaluation of Community data concerning health and to the production of meaningful statistics on public health and health and safety at work. It covers key aspects such as data protection and financing, and its objectives are consistent and linked to various Community endeavours in the field of health and social issues.

Het onderhavige voorstel voor een verordening is een absoluut noodzakelijke bijdrage voor een communautaire vergaring en toepassing van gezondheidsgerelateerde gegevens en voor de indiening van expliciete statistieken over volksgezondheid en over gezondheidsbescherming en veiligheid op de arbeidsplaats. Essentiële aspecten zoals gegevensbescherming of de financiering zijn geregeld en de doelstelling van het ontwerp is duidelijk en staat in verband met diverse inspanningen van de Gemeenschap op gezondheids- of sociaal gebied.


The Maritime Safety Agency is broadly modelled on the Air Safety Agency. Its tasks will include providing technical assistance (amendment of Community legislation), assistance to candidate countries, organising training activities, gathering data and exploiting databases on maritime safety, monitoring navigation, evaluating and auditing classification societies, on-the-spot inspections and participation in enquiries following accid ...[+++]

Dit agentschap, dat qua organisatie en taakstelling vergelijkbaar is met het Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart, zou de volgende taken krijgen: technische bijstand (bij voorstellen voor wijzigingen van de communautaire wetgeving), bijstand aan kandidaat-lidstaten, organisatie van opleidingsactiviteiten, verzameling van informatie en exploitatie van databases over de veiligheid op zee, taken in verband met de monitoring van de scheepvaart, beoordeling en audit van classificatiebureaus, inspecties ter plaatse en deelname aan onderzoek na een ongeluk op zee.


15. Calls on the Commission to notify Parliament, before the end of the year, of the measures which it intends to take to ensure that useful substances which have low toxicity levels and appear on priority Lists 3 and 4, but which have not been notified because of a limited commercial interest or of high evaluation costs, may be evaluated with the help of an appropriate restricted data package that does not compromise their safety, so that they may c ...[+++]

15. verzoekt dat de Commissie het Parlement binnen een jaar meedeelt welke maatregelen zij denkt te nemen opdat nuttige stoffen die weinig schadelijk zijn en voorkomen op de prioriteitenlijsten 3 en 4, maar niet zijn aangemeld wegens beperkt commercieel belang en te hoge evaluatiekosten, kunnen worden beoordeeld in een aangepast, beperkt datapakket dat hun veiligheid onaangetast laat, zodat ze op de markt kunnen blijven;


The Maritime Safety Agency is broadly modelled on the Air Safety Agency. Its tasks will include providing technical assistance (amendment of Community legislation), assistance to candidate countries, organising training activities, gathering data and exploiting databases on maritime safety, monitoring navigation, evaluating and auditing classification societies, on-the-spot inspections and participation in enquiries following accid ...[+++]

Dit agentschap, dat qua organisatie en taakstelling vergelijkbaar is met het Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart, zou de volgende taken krijgen: technische bijstand (bij voorstellen voor wijzigingen van de communautaire wetgeving), bijstand aan kandidaat-lidstaten, organisatie van opleidingsactiviteiten, verzameling van informatie en exploitatie van databases over de veiligheid op zee, taken in verband met de monitoring van de scheepvaart, beoordeling en audit van classificatiebureaus, inspecties ter plaatse en deelname aan onderzoek na een ongeluk op zee.


w