Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Community framework programme
Community programme
EC framework programme
EHEA Framework
EHEA-QF
EQF
EQF AG
EQF Advisory Group
EQF-LL
ESFS
EU Supervisory Framework
EU programme
European Qualifications Framework
European Qualifications Framework advisory group
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
European Union programme
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
Foreign language competence
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Prudential control
Prudential supervision
QF-EHEA
Supervision of financial institutions

Vertaling van "European Qualifications Framework " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
European Qualifications Framework | European Qualifications Framework for lifelong learning | EQF [Abbr.]

Europees kwalificatiekader | EKK [Abbr.]


EQF Advisory Group | European Qualifications Framework advisory group | EQF AG [Abbr.]

EKK-adviesgroep


EHEA Framework | EQF-LL | Framework for Qualifications of the European Higher Education Area | framework of qualifications for the European Higher Education Area | Qualifications Framework for the European Higher Education Area | Qualifications Framework of the European Higher Education Area | EHEA-QF [Abbr.] | QF-EHEA [Abbr.]

kwalificatiekader van de Europese ruimte voor hoger onderwijs | QF-EHEA [Abbr.]


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

financieel toezicht [ Europees Systeem voor financieel toezicht | prudentieel toezicht | toezicht op financiële instellingen ]


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

talenkennis [ gemeenschappelijk Europees referentiekader voor talen | kennis van vreemde talen | taalcompetentie | taalkwalificaties | taalvaardigheid ]


Protocol integrating the Schengen Acquis into the framework of the European Union

Protocol tot opneming van het Schengenacquis in het kader van de Europese Unie


EU programme [ Community framework programme | Community programme | EC framework programme | European Union programme ]

EU-programma [ communautair kaderprogramma | communautair programma | kaderprogramma EG | programma van de Europese Unie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(22) For this purpose, it is recommended to extend the use of the single framework for the transparency of qualifications and competences (Europass) under Decision No241/2004/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 2004, the European Qualifications Framework (EQF) under Recommendation of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008, the European Credit system for Vocational Education and Training (ECVET) under Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 and the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS).

(22) Hiertoe is het aanbevolen, uitgebreider gebruik te maken van het gemeenschappelijke kader voor transparantie op het gebied van kwalificaties en competenties (Europass) uit hoofde van Beschikking nr. 241/2004/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 december 2004, het Europees kwalificatiekader (EQF) uit hoofde van de Aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2008, het Europees puntenoverdrachtsysteem voor beroepsonderwijs en –opleiding (ECVET) uit hoofde van de Aanbeveling van het Europees Parlement en ...[+++]


Repeats its call on Member States to improve early language learning, to put in place a system of recognition of formal and informal education, including lifelong learning, and of competences acquired in another Member State, and to ensure better coordination with labour market needs, in order to create a future labour force with comparable qualifications that is beneficial to a common European labour market and enhances productivity levels; emphasises, moreover, the need to continue with efforts towards equivalence of national certification systems through the European Qualifications Framework;

115. herhaalt zijn oproep aan de lidstaten om het taalonderwijs vanaf zeer jonge leeftijd te verbeteren, om een systeem voor de erkenning van formeel en informeel onderwijs in te stellen, met inbegrip van een leven lang leren en in een andere lidstaat verworven competenties, en om het onderwijs beter af te stemmen op de behoeften van de arbeidsmarkt teneinde in de toekomst een beroepsbevolking te creëren met vergelijkbare kwalificaties die bevorderlijk zijn voor een gemeenschappelijke Europese arbeidsmarkt en de productiviteit verhoge ...[+++]


The European Qualifications Framework does not describe specific qualifications or an individual's competences and particular qualifications should be referenced to the appropriate European Qualifications Framework level by way of the relevant national qualifications systems.

Het Europees kwalificatiekader beschrijft geen specifieke kwalificaties, noch individuele competenties; een specifieke kwalificatie moet via de toepasselijke nationale kwalificatiesystemen worden gerelateerd aan het juiste niveau van het Europees kwalificatiekader.


The European Qualifications Framework should, moreover, enable international sectoral organisations to relate their qualifications systems to a common European reference point and thus show the relationship between international sectoral qualifications and national qualifications systems. This Recommendation therefore contributes to the wider objectives of promoting lifelong learning and increasing the employability, mobility and social integration of workers and learners.

Dankzij het Europees kwalificatiekader moet het voor internationale sectorale organisaties mogelijk worden hun kwalificatiesysteem aan een gemeenschappelijk Europees referentiepunt te relateren, zodat duidelijk is hoe de internationale sectorale kwalificaties zich verhouden tot nationale kwalificatiesystemen Deze aanbeveling draagt dan ook bij tot de ruimere doelstellingen, namelijk bevordering van levenslang leren en vergroting van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt, de mobiliteit en de sociale integratie van werkenden en lerenden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008H0506(01) - EN - Recommendation of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 on the establishment of the European Qualifications Framework for lifelong learning (Text with EEA relevance) - RECOMMENDATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // Definitions // Descriptors defining levels in the European Qualifications Framework (EQF) // Common Principles for Quality Assurance in Higher Education and Vocational Education and Training in the context of the European Qualifications Framework

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008H0506(01) - EN - Aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2008 tot vaststelling van een Europees kwalificatiekader voor een leven lang leren (Voor de EER relevante tekst) - AANBEVELING VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // Definities // Descriptoren van de niveaus in het Europees kwalificatiekader (EKK) // Gemeenschappelijke beginselen voor kwalite ...[+++]


relate their national qualifications systems to the European Qualifications Framework by 2010, in particular by referencing, in a transparent manner, their qualification levels to the levels set out in Annex II, and, where appropriate, by developing national qualifications frameworks in accordance with national legislation and practice.

hun nationale kwalificatiesystemen tegen 2010 aan het Europees kwalificatiekader te koppelen, in het bijzonder door hun kwalificatieniveaus op een transparante manier te relateren aan de niveaus in bijlage II, en door, indien dit nodig wordt geacht, overeenkomstig de nationale wetgeving en praktijk nationale kwalificatiekaders te ontwikkelen.


establish, by 23 April 2009, a European Qualifications Framework advisory group, composed of representatives of Member States and involving the European social partners and other stakeholders, as appropriate, responsible for providing overall coherence and promoting transparency of the process of relating qualifications systems to the European Qualifications Framework.

uiterlijk op 23 april 2009 een adviesgroep voor het Europees kwalificatiekader (samengesteld uit vertegenwoordigers van de lidstaten met in voorkomend geval deelneming van de Europese sociale partners) in te stellen, die ermee belast is de algehele samenhang te waarborgen en de transparantie van het proces waarbij kwalificatiesystemen aan het Europees kwalificatiekader worden gekoppeld, te bevorderen.


Marie Panayotopoulos-Cassiotou (PPE-DE). – (EL) Mr President, we should not have been able to debate the proposal to recommend a European Qualifications Framework (EQF) today had not our fellow Member, Mr Mantovani, made good use of the experience of former MEPs working on the subject or collaborated so well with the Commission and the Council.

Marie Panayotopoulos-Cassiotou (PPE-DE).- (EL) Mijnheer de Voorzitter, we zouden vandaag niet over het voorstel voor een aanbeveling inzake het Europees kwalificatiekader (EQF) hebben kunnen debatteren, als onze collega, de heer Mantovani, niet zo goed gebruik had gemaakt van de ervaringen van voormalige europarlementariërs die aan dit vraagstuk hebben gewerkt en hij niet zo goed zou hebben samengewerkt met de Commissie en de Raad.


Milan Gaľa, draftsman of the opinion of the Committee on Culture and Education. – (SK) Firstly, I would like to thank the rapporteur, Mr Mantovani, for his work on the report on the European Qualifications Framework.

Milan Gaľa, rapporteur voor advies van de Commissie cultuur en onderwijs.–(SK) Ten eerste wil ik de rapporteur bedanken, de heer Mantovani, voor zijn verslag over het Europees kwalificatiekader.


– having regard to the Maastricht Communiqué of 14 December 2004 on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET), in which the Ministers responsible for vocational education and training of 32 European countries, the European Social Partners and the European Commission agreed to give priority to the development of an open and flexible European Qualifications framework, founded on transparency and mutual trust and providing a common reference to facilitate the recognition and transferability of qualifications covering both VET and general (secondary and higher) education,

– gezien het communiqué van Maastricht van 14 december 2004 over de toekomstige prioriteiten voor de intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding, waarin de voor beroepsonderwijs en -opleiding verantwoordelijke ministers van 32 Europese landen, de Europese sociale partners en de Commissie zijn overeengekomen prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een open en flexibel Europees kwalificatiekader, gebaseerd op transparantie en wederzijds vertrouwen, dat een gemeenschappelijk referentiepunt vormt voor de bevordering van de erkenning en overdraagbaarheid van kwalificaties ...[+++]


w