Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Coordinate an environmental effort
Coordinate audio system programmes
Coordinate efficiency of audio system programme
Coordinate environmental efforts
Coordinate programmes of audio systems
Coordinate system programmes for audio
Coordinating environmental efforts
Environment compliance manager
Environment program coordinator
Environmental health officer
Environmental programme coordinator
Eureka
Eureka charter
Eureka ministerial conference
Eureka programme
Eureka project
European Research Coordination Agency
NGO Programmes Coordination Division
Programme Coordination Office
Regulate environmental efforts
Special Programmes Coordination Unit

Vertaling van "Environmental programme coordinator " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
environment compliance manager | environment program coordinator | environmental health officer | environmental programme coordinator

milieucoördinator | coördinator milieuprogramma's | hoofd milieubeheer


coordinate programmes of audio systems | coordinate system programmes for audio | coordinate audio system programmes | coordinate efficiency of audio system programme

audiosysteemprogramma's coördineren


coordinate an environmental effort | regulate environmental efforts | coordinate environmental efforts | coordinating environmental efforts

milieu-inspanningen coördineren


Special Programmes Coordination Unit

Coördinatie-eenheid Speciale Programma's


NGO Programmes Coordination Division

Afdeling Coordinatie particuliere programma's DPO/OP)


Programme Coordination Office

programmacoördinatiebureau


Eureka [ Eureka charter | Eureka ministerial conference | Eureka programme | Eureka project | European Research Coordination Agency ]

Eureka [ Agentschap voor de coördinatie van Europees onderzoek | Eureka-handvest | Eureka-Ministerconferentie | Eureka-programma | Eureka-project ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The correct and coordinated implementation of Directive 2011/92/EU of the European Parliament and of the Council of 13 December 2011 on the assessment of the effects of certain public and private projects on the environment , of Directive 2001/42/EC of the European Parliament and of the Council of 27 June 2001 on the assessment of the effects of certain plans and programmes on the environment , where applicable, of the Convention on access to information, public participation in decision-making and access to justice in ...[+++]

Een correcte en gecoördineerde tenuitvoerlegging van Richtlijn 2011/92/EU van het Europees Parlement en de Raad van 13 december 2011 betreffende de beoordeling van de gevolgen van bepaalde openbare en particuliere projecten op het milieu , van Richtlijn 2001/42/EG van het Europees Parlement en de Raad van 27 juni 2001 betreffende de beoordeling van de gevolgen van bepaalde plannen en programma's voor het milieu , voor zover van toepassing, van het Verdrag betreffende toegang tot informatie, inspraak bij besluitvorming en toegang tot de rechter inzake milieuaangelegenheden, ondertekend op 25 juni 1998 te Aarhus , (Verdrag van Aarhus) en v ...[+++]


Member States should apply the criteria, methodological standards, specifications and standardised methods for monitoring and assessment laid down in this Decision in combination with the ecosystem elements, anthropogenic pressures and human activities listed in the indicative lists of Annex III to Directive 2008/56/EC and by reference to the initial assessment made pursuant to Article 8(1) of that Directive, when determining a set of characteristics for good environmental status in accordance with Article 9(1) of that Directive, and when establishing coordinated monitoring programmes ...[+++]

De lidstaten dienen de in dit besluit vastgestelde criteria, methodologische standaarden, specificaties en gestandaardiseerde methoden voor monitoring en beoordeling, in combinatie met de ecosysteemelementen, antropogene belastingen en menselijke activiteiten die zijn opgenomen in de indicatieve lijsten van bijlage III bij Richtlijn 2008/56/EG en op basis van de ingevolge artikel 8, lid 1, van die richtlijn uitgevoerde initiële beoordeling, toe te passen bij de vaststelling van een reeks kenmerken van een goede milieutoestand overeenkomstig artikel 9, lid 1, van die richtlijn en bij de vaststelling van gecoördineerde monitoringprogramma' ...[+++]


10. Calls for better policy coherence and climate and environmental proofing in the EU’s funding instruments, particularly the Structural Funds and the Cohesion Fund, in order to deliver the Biodiversity 2020 and EU 2020 objectives; calls for better allocation of all funds available and for more effective and coordinated use of the funding provided from the cohesion policy instruments, the RD framework programme, the LIFE+ programme and the European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD) for environmental protection, biodive ...[+++]

10. verzoekt om meer samenhang in het beleid en om controlemaatregelen op het gebied van klimaat en milieu binnen de financieringsinstrumenten van de EU, met name binnen de structuurfondsen en het cohesiefonds, zodat de doelstellingen van Biodiversiteit 2020 en EU 2020 gehaald kunnen worden; verzoekt om een betere toewijzing van alle beschikbare financiële middelen en om meer gecoördineerd gebruik van de uit de instrumenten van het cohesiebeleid, het OO-kaderprogramma, het LIFE+-programma en het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling (ELFPO) afkomstige financiering voor milieubescherming, biodiversiteit en klimaatgerelateer ...[+++]


1. On the basis of the initial assessment made pursuant to Article 8(1), Member States shall establish and implement coordinated monitoring programmes for the ongoing assessment of the environmental status of their marine waters on the basis of the indicative lists of elements set out in Annex III and the list set out in Annex V, and by reference to the environmental targets established pursuant to Article 10.

1. Op basis van de initiële beoordeling overeenkomstig artikel 8, lid 1, zorgen de lidstaten voor de vaststelling en uitvoering van gecoördineerde monitoringprogramma’s voor de voortgaande beoordeling van de milieutoestand van hun mariene wateren op basis van de in bijlage III opgenomen indicatieve lijst van elementen en op basis van de in bijlage V opgenomen lijst en in het licht van de overeenkomstig artikel 10 vastgestelde milieudoelen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. On the basis of the initial assessment made pursuant to Article 8(1), Member States shall establish and implement coordinated monitoring programmes for the ongoing assessment of the environmental status of their marine waters on the basis of the indicative lists of elements set out in Annex III and the list set out in Annex V, and by reference to the environmental targets established pursuant to Article 10.

1. Op basis van de initiële beoordeling overeenkomstig artikel 8, lid 1, zorgen de lidstaten voor de vaststelling en uitvoering van gecoördineerde monitoringprogramma’s voor de voortgaande beoordeling van de milieutoestand van hun mariene wateren op basis van de in bijlage III opgenomen indicatieve lijst van elementen en op basis van de in bijlage V opgenomen lijst en in het licht van de overeenkomstig artikel 10 vastgestelde milieudoelen.


The Community, through strong, continuous and coordinated Community support from the European Atomic Energy Community (Euratom) research and training programmes, together with the development of knowledge and human resources in the national fusion laboratories, working together notably in the framework of the European Fusion Development Agreement (EFDA), has created a single and fully integrated fusion research programme that has taken a leading international role in the development of fusion as a potentially limitless, safe, sus ...[+++]

Dankzij sterke, voortdurende en gecoördineerde communautaire steun uit de onderzoeks- en opleidingsprogramma's van de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie („Euratom”), alsook door de ontwikkeling van kennis en menselijk kapitaal in de nationale fusielaboratoria, heeft de Gemeenschap een volledig geïntegreerd programma voor fusieonderzoek gecreëerd dat internationaal een voortrekkersrol speelt in de ontwikkeling van fusie als potentieel onbeperkte, veilige, duurzame, milieuvriendelijke en economisch concurrerende energiebron.


37. Points out that the introduction of a comprehensive biodiversity strategy is handicapped by the uneven implementation of agri-environmental programmes which these days are almost entirely confined to the least productive areas of five EU Member States, and by inadequate coordination between the EAGGF Guarantee Section, the Structural Funds, the LIFE programme and national and regional initiatives;

37. wijst erop dat de tenuitvoerlegging van een integrale strategie ten behoeve van de biodiversiteit in de wielen wordt gereden door een gebrekkige toepassing van de landbouwmilieuprogramma's, die heden ten dage in de praktijk beperkt blijven tot de minst productieve zones van vijf lidstaten van de Europese Unie, en door een gebrek aan complementariteit tussen de begrotingslijnen van EOGFL-Garantie, de Structuurfondsen, het LIFE-programma en nationale en regionale acties;


35. Points out that the introduction of a comprehensive biodiversity strategy is handicapped by the uneven implementation of agri-environmental programmes which these days are almost entirely confined to the least productive areas of five EU Member States, and by inadequate coordination between the EAGGF Guarantee Section, the Structural Funds, the LIFE programme and national and regional initiatives;

35. wijst erop dat de tenuitvoerlegging van een integrale strategie ten behoeve van de biodiversiteit in de wielen wordt gereden door een gebrekkige toepassing van de landbouwmilieuprogramma's, die heden ten dage in de praktijk beperkt blijven tot de minst productieve zones van vijf lidstaten van de EU, en door een gebrek aan complementariteit tussen de begrotingslijnen van EOGFL-G, de Structuurfondsen, het LIFE-programma en nationale en regionale acties;


9. Points out that the introduction of a comprehensive biodiversity strategy is handicapped by the uneven implementation of agri-environmental programmes which these days are almost entirely confined to the least productive areas of five EU Member States, and by inadequate coordination between the EAGGF Guarantee Section, the Structural Funds, the LIFE programme and national and regional initiatives.

9. wijst erop dat de tenuitvoerlegging van een integrale strategie ten behoeve van de biodiversiteit in de wielen wordt gereden door een gebrekkige toepassing van de landbouwmilieuprogramma's, die heden ten dage in de praktijk beperkt blijven tot de minst productieve zones van vijf lidstaten van de EU, en door een gebrek aan complementariteit tussen de begrotingslijnen van EOGFL-G, de Structuurfondsen, het LIFE-programma en nationale en regionale acties;


EMAS is an important voluntary instrument for companies, but paramount importance attaches to its coordination with environmental programmes. Studies in Germany have shown that, unfortunately, EMAS organisations have not yet recognised protection of the climate, for example, as a major goal.

EMAS is een belangrijk vrijwillig instrument voor bedrijven, maar de koppeling met milieuprogramma's is van enorm belang, want juist onderzoeken in de Bondsrepubliek hebben aangetoond dat EMAS-organisaties jammer genoeg nog altijd niet hebben ingezien dat bijvoorbeeld het tegengaan van klimaatveranderingen een zeer belangrijke doelstelling is.


w