Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Charge for polluting product
Discharge tax
Ecotax
Energy demand forecasting manager
Energy manager
Energy monitoring manager
Energy tax
Environmental charge
Environmental compliance manager
Environmental energy tax
Environmental tax
Environmental tax on energy
Green tax
Tax on CO2
Tax on carbon dioxide emissions and energy
Tax on polluting product

Vertaling van "Environmental energy tax " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
environmental energy tax | environmental tax on energy

energieheffing | milieuheffing op energieverbruik


environmental tax [ charge for polluting product | discharge tax | ecotax | energy tax | environmental charge | green tax | tax on CO2 | tax on polluting product | Environmental charge(STW) ]

milieuheffing [ ecotax | energiebelasting | groene belasting | heffing op CO2 | heffing op vervuilende producten | lozingsheffing ]


carbon dioxide/energy tax | CO2/energy tax | tax on carbon dioxide emissions and energy

belasting op CO2/energie | CO2/energieheffing | heffing op de uitstoot van kooldioxide en op het gebruik van energie


Committee on the Carbon Dioxide/Energy Tax

Comité voor de kooldioxide/energiebelasting


energy monitoring manager | environmental compliance manager | energy demand forecasting manager | energy manager

duurzaamheidsmanager | manager energie-inkoop | manager energievoorziening | verantwoordelijke duurzame ontwikkeling
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EU rules (the Energy Tax Directive, Council Directive 2003/96/EC) require businesses benefitting from such exemptions due to their introduction of environmental or energy efficiency improvements, to go beyond what is required by binding EU instruments such as the EU ETS.

Krachtens de EU-voorschriften (de energiebelastingrichtlijn (Richtlijn 2003/96/EG van de Raad)) moeten bedrijven die op grond van de door hen ingevoerde verbeteringen op het gebied van milieu of energie-efficiëntie van dergelijke vrijstellingen gebruikmaken, grotere inspanningen leveren dan voorgeschreven door de bindende EU-instrumenten zoals de EU-ETS.


Question 8: How can environmental effectiveness (in terms of fulfilling the Kyoto Protocol's commitments) and transparency be safeguarded using a mix of emissions trading, energy taxes and environmental agreements with targets based on energy efficiency per unit of output-

Vraag 8: Hoe kunnen milieueffectiviteit (in de zin van tenuitvoerlegging van het Kyoto-protocol) en doorzichtigheid worden gewaarborgd als gebruik wordt gemaakt van een combinatie van VER-handel, energieheffingen en milieuconvenanten met doelstellingen die zijn gebaseerd op energiebesparing per eenheid product-


The Commission will prepare a Green Paper on indirect taxation (2007) and will subsequently review the Energy Tax Directive[38] in 2008 to facilitate a more targeted and coherent use of energy taxation by integrating notably energy efficiency considerations and environmental aspects.

De Commissie zal werken aan een groenboek inzake indirecte belastingen (2007) en vervolgens in 2008 de richtlijn betreffende de belasting van energieproducten [38] herzien teneinde een meer gericht en samenhangend gebruik van dergelijke belastingen te vergemakkelijken door met name rekening te houden met energie-efficiëntie en milieuaspecten.


- prepare a Green Paper on indirect taxation (2007) and, subsequently review the Energy Tax Directive to incorporate better energy efficiency and environmental considerations (2008)

· een groenboek over indirecte belastingen voorbereiden (2007) en vervolgens de richtlijn inzake de belasting van energieproducten herzien om rekening te houden met betere energie-efficiëntie en milieuaspecten (2008)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
151. Estimates that transport represents over 30 % of final energy consumption in Europe and that 94 % of transport relies on oil products; considers, therefore, that a cleaner energy system, with a clear link to the decarbonisation of the transport sector, should be at the core of a framework strategy for a resilient energy union with a forward-looking climate change policy; stresses that combining measures to promote energy efficiency and renewable energy, and develop innovative energy technologies, is of crucial importance to efforts to a ...[+++]

151. schat dat vervoer verantwoordelijk is voor meer dan 30 % van het eindenergieverbruik in Europa en dat vervoer voor 94 % afhankelijk is van olieproducten; meent daarom dat een schoner energiesysteem dat duidelijk verbonden is met decarbonisatie van de vervoerssector een centrale plek moet innemen in een kaderstrategie voor een schokbestendige energie-unie met een toekomstgericht beleid inzake klimaatverandering; beklemtoont dat gecombineerde maatregelen om energie-efficiëntie te stimuleren en innovatieve energietechnologie te ontwikkelen van cruciaal belang zijn voor het streven naar verwezenlijking van een milieuvriendelijke duurzame energiemix voor het ...[+++]


148. Estimates that transport represents over 30 % of final energy consumption in Europe and that 94 % of transport relies on oil products; considers, therefore, that a cleaner energy system, with a clear link to the decarbonisation of the transport sector, should be at the core of a framework strategy for a resilient energy union with a forward-looking climate change policy; stresses that combining measures to promote energy efficiency and renewable energy, and develop innovative energy technologies, is of crucial importance to efforts to a ...[+++]

148. schat dat vervoer verantwoordelijk is voor meer dan 30 % van het eindenergieverbruik in Europa en dat vervoer voor 94 % afhankelijk is van olieproducten; meent daarom dat een schoner energiesysteem dat duidelijk verbonden is met decarbonisatie van de vervoerssector een centrale plek moet innemen in een kaderstrategie voor een schokbestendige energie-unie met een toekomstgericht beleid inzake klimaatverandering; beklemtoont dat gecombineerde maatregelen om energie-efficiëntie te stimuleren en innovatieve energietechnologie te ontwikkelen van cruciaal belang zijn voor het streven naar verwezenlijking van een milieuvriendelijke duurzame energiemix voor het ...[+++]


4. Estimates that transport represents over 30 % of final energy consumption in Europe and that 94 % of transport relies on oil products; considers, therefore, that a cleaner energy system with a clear link to the decarbonisation of the transport sector should be at the core of a framework strategy for a resilient energy union with a forward-looking climate change policy; stresses that combining measures to promote energy efficiency and renewable energy and develop innovative energy technologies is of crucial importance in order to a ...[+++]

4. schat dat vervoer verantwoordelijk is voor meer dan 30 % van het eindenergieverbruik in Europa en dat vervoer voor 94 % afhankelijk is van olieproducten; vindt daarom dat een schoner energiesysteem dat duidelijk verbonden is met het koolstofvrij maken van de vervoerssector een centrale plek moet innemen in een kaderstrategie voor een schokbestendige energie-unie met een toekomstgericht beleid inzake klimaatverandering; beklemtoont dat gecombineerde maatregelen om energie-efficiëntie te stimuleren en innovatieve energietechnologie te ontwikkelen van cruciaal belang zijn voor de verwezenlijking van een milieuvriendelijke duurzame energiemix voor het Europese v ...[+++]


11. Underlines that in order for the EU 2°C climate target to be met, a shift towards the increased use of renewable energy sources must be accompanied by substantial improvements in energy efficiency, strategies to make fossil fuels cleaner, and a change in lifestyles and consumption and productionpatterns, with the aim of making better use of energy and achieving energy savings wherever possible; calls for the elimination of public subsidies for environmentally unsustainable modes of energy production and for the swift introduction ...[+++]

11. benadrukt dat de doelstelling van de EU om de wereldwijde klimaatverandering tot 2 graden Celsius te beperken alleen kan worden gehaald wanneer een toenemend gebruik van hernieuwbare energiebronnen gepaard gaat met een duidelijke verhoging van de energie-efficiëntie, strategieën om fossiele brandstoffen schoner te maken en een wijziging van levensstijlen en consumptie- en productiepatronen die ertoe leiden dat beter met energie wordt omgesprongen en waar mogelijk energie wordt bespaard; dringt aan op afschaffing van de overheidssubsidies voor milieu-onvriendelijke wijzen van energieproductie en op de snelle invoering in de hele EU v ...[+++]


assessing policies impacting on the environment (environmental, economic, tax, farm, fishery, energy and transport policies, etc.) to determine how far policy choices in these different areas are compatible with the aim of decoupling economic growth from environmental degradation.

een evaluatie van het vigerende beleid ter vermindering van milieueffecten (beleid op het gebied van het milieu, de economie, de belastingen, de landbouw en visserij, de energie, het vervoer, enz.) teneinde te bepalen in welke mate de op die gebieden gemaakte keuzes verenigbaar zijn met de doelstelling van ontkoppeling van economische groei en milieuontwaarding.


25. Calls on the European Council and Member States to give high priority to the issue of European tax coordination by tackling energy tax issues, in particular, in a coordinated manner and adopting the 1997 draft directive on the taxation of energy products in accordance with the environmental objectives of the European Union; draws attention, therefore, to the need to move at the IGC towards a qualified majority in certain aspects of decision-making on indirect taxation;

25. verzoekt de Europese Raad en de lidstaten hoge prioriteit toe te kennen aan de coördinatie van de belastingen op Europees niveau door met name een gecoördineerde aanpak van kwesties in verband met de energieheffing en door goedkeuring van de ontwerprichtlijn inzake de heffing op energieproducten van 1997, conform de milieudoelstellingen van de Europese Unie; wijst erop dat het daarom nodig is dat op de IGC ten aanzien van bepaalde aspecten van de indirecte belastingen de aanzet wordt gegeven tot een besluitvorming bij gekwalificeerde meerderheid van stemmen;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Environmental energy tax' ->

Date index: 2021-10-29
w