Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Drive firetruck under emergency conditions
Emergency lane
Emergency parking shoulder
Emergency stopping lane
Emergency treework operations performing
Emergency treework operations preparing
Hard shoulder
Hard shoulder for emergency stop
Lane disease
Lay-by
Prepare emergency treework operations
Preparing emergency treework operations
Propel fire engine under emergency conditions
Provide pre-hospital emergency care of trauma
Provide pre-hospital emergency trauma care
Provide prehospital emergency care of trauma
Rule under emergency powers
Tube graft abdominal Aortic aneurysm
Use fire engine under emergency conditions
Use fire truck under emergency conditions

Traduction de «Emergency lane » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


emergency lane | emergency parking shoulder | hard shoulder | hard shoulder for emergency stop | lay-by

pechstrook | vluchtstrook




manage pre-hospital emergency trauma care, apply prehospital emergency trauma management | provide pre-hospital emergency trauma care | provide pre-hospital emergency care of trauma | provide prehospital emergency care of trauma

noodzorg van trauma's bieden voor aankomst in het ziekenhuis




Emergency procedure outside of Accident and Emergency department

spoedeisendehulpcontact buiten spoedeisende hulp afdeling


emergency treework operations preparing | preparing emergency treework operations | emergency treework operations performing | prepare emergency treework operations

kapactiviteiten in noodgevallen voorbereiden


Tube graft abdominal Aortic aneurysm (emergency)

spoedvervanging van abdominaal aorta-aneurysma door buisprothese


use fire engine under emergency conditions | use fire truck under emergency conditions | drive firetruck under emergency conditions | propel fire engine under emergency conditions

brandweerwagens in noodsituaties besturen


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
'use of a forbidden lane' means illegally using part of a road section, such as an emergency lane, public transport lane or temporary closed lane for reasons of congestion or road works, as defined in the law of the Member State of the offence;

„gebruiken van een verboden rijstrook” : illegaal gebruiken van een deel van de weg zoals een pechstrook, een voor het openbaar vervoer voorbehouden rijstrook of een tijdelijk afgesloten rijstrook vanwege congestie of wegwerkzaamheden, als gedefinieerd in het recht van de lidstaat van de overtreding;


‘use of a forbidden lane’ means illegally using part of a road section, such as an emergency lane, public transport lane or temporary closed lane for reasons of congestion or road works, as defined in the law of the Member State of the offence;

j) „gebruiken van een verboden rijstrook”: illegaal gebruiken van een deel van de weg zoals een pechstrook, een voor het openbaar vervoer voorbehouden rijstrook of een tijdelijk afgesloten rijstrook vanwege congestie of wegwerkzaamheden, als gedefinieerd in het recht van de lidstaat van de overtreding;


Additional requirements concerning cab strength, tyre-pressure monitoring, advanced emergency braking, lane departure warning, gear shift indicator and electronic stability control set out in Regulation (EC) No 661/2009 are not incorporated in the table in Annex I, but should still apply for the purposes of type-approval.

De in Verordening (EG) nr. 661/2009 vastgestelde aanvullende voorschriften met betrekking tot de sterkte van de cabine, controle van de bandenspanning, geavanceerde noodremmen, waarschuwingen voor het onbedoeld verlaten van de rijstrook, schakelindicator en elektronische stabiliteitscontrole zijn niet opgenomen in de tabel in bijlage I, maar moeten desondanks voor typegoedkeuring van toepassing zijn.


The Commission should assess the feasibility of extending the mandatory installation of tyre pressure monitoring systems, lane departure warning systems and advanced emergency braking systems to other categories of vehicle and, if appropriate, propose an amendment to this Regulation.

De Commissie moet onderzoeken of het haalbaar is de verplichte installatie van bandenspanningscontrolesystemen, waarschuwingssystemen voor het onbedoeld verlaten van de rijstrook en geavanceerde noodremsystemen uit te breiden naar andere voertuigcategorieën en, waar nodig, een wijziging van deze verordening voorstellen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Electronic stability control systems, advanced emergency braking systems and lane departure warning systems have a high potential to considerably reduce casualties.

Met elektronische stabiliteitscontrolesystemen, geavanceerde noodremsystemen en waarschuwingssystemen voor het onbedoeld verlaten van de rijstrook kan het aantal verkeersslachtoffers aanzienlijk worden beperkt.


In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for vehicles intended for the transport of dangerous goods by road within or between Member States; to exempt certain vehicles or classes of vehicles of categories M2, M3, N2 and N3 from the obligation to install advanced emergency ...[+++]

In het bijzonder moet aan de Commissie de bevoegdheid worden verleend om de specifieke procedures, tests en voorschriften voor de typegoedkeuring van motorvoertuigen, onderdelen en technische eenheden vast te stellen; om nauwkeuriger te bepalen welke eigenschappen een afzonderlijke band moet bezitten om als „band voor speciaal gebruik”, „professionele terreinband”, „versterkte band”, „band met een hoger draagvermogen”, „winterband”, „reserveband voor tijdelijk gebruik van het T-type” of „tractieband” te worden gedefinieerd; om specifieke veiligheidsvoorschriften vast te stellen voor voertuigen die bestemd zijn voor het vervoer van geva ...[+++]


1.2.3 With the exception of the emergency lane, the same number of lanes shall be maintained inside and outside the tunnel.

1.2.3. Met uitzondering van de vluchtstrook wordt hetzelfde aantal rijstroken binnen en buiten de tunnel gehandhaafd.


1.6.2 In existing bi-directional tunnels longer than 1 500m with a traffic volume higher than 2000 vehicles per lane, which do not have emergency lanes, the feasibility and effectiveness of providing lay-bys shall be evaluated.

1.6.2. Voor bestaande tunnels met tweerichtingsverkeer die langer zijn dan 1500 meter en met een verkeersintensiteit van meer dan 2000 voertuigen per rijstrook en waarbij vluchtstroken ontbreken, wordt de haalbaarheid en doeltreffendheid van uitwijkhavens geëvalueerd.


1.6.1 For new bi-directional tunnels longer than 1500m where the traffic volume is higher than 2000 vehicles per lane, lay-bys shall be provided at distances which do not exceed 1000m, if emergency lanes are not foreseen.

1.6.1. In nieuwe tunnels met tweerichtingsverkeer die langer zijn dan 1500 meter en met een verkeersintensiteit van meer dan 2000 voertuigen per rijstrook worden, indien vluchtstroken ontbreken, uitwijkhavens opgenomen met een onderlinge tussenruimte van maximaal 1000 meter.


1.2. 2a With the exception of the emergency lane, the same number of lanes shall be maintained inside and outside the tunnel.

1.2. 2 bis. Met uitzondering van de vluchtstrook wordt hetzelfde aantal rijstroken binnen en buiten de tunnel gehandhaafd.


w