Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EI
EI - Extensor indicis
EIS
Electronic impact ionisation
Employee involvement
European Information System
Participation of workers

Traduction de «EI » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


electronic impact ionisation | EI [Abbr.]

elektronimpactionisatie | EI [Abbr.]


European Information System | EIS [Abbr.]

Europees Informatiesysteem | Europees systeem voor de uitwisseling van informatie | EIS [Abbr.]


employee involvement | participation of workers | EI [Abbr.]

inspraak van werknemers | medezeggenschap van werknemers | werknemersparticipatie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
If the EIS is not satisfactory, the EIS is not accepted and must be supplemented.

Als het tekortschiet, wordt het niet aanvaard en moet het worden aangevuld.


The drafting of an EIS is guided by an informal process which includes a refining of the legal scoping requirements and a check of the draft-EIS before it is submitted for formal approval by the EIA-Unit of the Environment Administration.

Het opstellen van een MER verloopt volgens een informeel proces waarbij de wettelijke scopingeisen worden uitgewerkt en het ontwerp-MER wordt gecontroleerd voordat het formeel ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de m.e.r.-eenheid van de milieuadministratie.


Flanders Where there is a delay between the final approved EIS and development consent, an updating note is added to the EIS.

Vlaanderen Als er vertraging optreedt tussen het definitieve goedgekeurde MER en de vergunningverlening, wordt een 'updating note' bij het MER gevoegd.


The competent authority reviews the adequacy of final EIS report, although prior to this a draft EIS is often submitted to the competent authority for unofficial comment.

Het bevoegd gezag controleert of het definitieve milieueffectrapport voldoet. Vaak wordt daarvoor nog een concept-rapport voor inofficieel commentaar aan het bevoegd gezag voorgelegd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Whilst scoping is not mandatory, it exists as an informal requirement and a scoping meeting including all relevant governmental services, the developer and the EIA-experts is part of standard EIA practice. A draft-EIS is considered at a second meeting of this group and the final EIS has to be approved by the EIA-unit of the Environment Administration.

Hoewel scoping niet verplicht is, worden op dit terrein wel informele eisen gesteld en is een standaardonderdeel van de m.e.r.-procedure dat vertegenwoordigers van alle relevante overheidsdiensten, de opdrachtgever en de m.e.r.-deskundigen bijeenkomen om te praten over de gewenste inhoud van het milieueffectrapport. Tijdens de tweede bijeenkomst van deze groep wordt gesproken over het concept-rapport.


6. Draws attention to the EU’s efforts to support further institutional development and capacity building within host governments so as to establish the necessary institutional and legal framework to manage and allocate revenues from extractive industries (EI) in a transparent and effective manner; draws attention, further, to the partnerships developed between the EU and the African Development Bank; in particular, urges the EU to prioritise assistance for the development of legislation and taxation policy so as to maximise the local and national benefits of EI development, resulting in the creation of local employment, living wages f ...[+++]

6. steunt de inspanningen van de EU om verdere institutionele ontwikkeling en capaciteitsopbouw binnen de regeringen van de gastlanden te ondersteunen om het vereiste institutionele en juridische kader te creëren om de inkomsten uit de winningsindustrieën (WI) te beheren en op een transparante en doeltreffende manier aan te wenden; ondersteunt tevens de opgerichte partnerschappen tussen de EU en de Afrikaanse ontwikkelingsbank; dringt er met name bij de EU op aan prioriteit te geven aan haar steun aan de ontwikkeling van wetgeving en fiscaal beleid teneinde de plaatselijke en nationale voordelen van de ontwikkeling van de WI's te maxim ...[+++]


6. Draws attention to the EU’s efforts to support further institutional development and capacity building within host governments so as to establish the necessary institutional and legal framework to manage and allocate revenues from extractive industries (EI) in a transparent and effective manner; draws attention, further, to the partnerships developed between the EU and the African Development Bank; in particular, urges the EU to prioritise assistance for the development of legislation and taxation policy so as to maximise the local and national benefits of EI development, resulting in the creation of local employment, living wages f ...[+++]

6. steunt de inspanningen van de EU om verdere institutionele ontwikkeling en capaciteitsopbouw binnen de regeringen van de gastlanden te ondersteunen om het vereiste institutionele en juridische kader te creëren om de inkomsten uit de winningsindustrieën (WI) te beheren en op een transparante en doeltreffende manier aan te wenden; ondersteunt tevens de opgerichte partnerschappen tussen de EU en de Afrikaanse ontwikkelingsbank; dringt er met name bij de EU op aan prioriteit te geven aan haar steun aan de ontwikkeling van wetgeving en fiscaal beleid teneinde de plaatselijke en nationale voordelen van de ontwikkeling van de WI's te maxim ...[+++]


41. Notes with concern that the exploitation of high-value natural resources, including oil, gas, minerals and timber, is a major source of conflicts around the world; believes that for conflict prevention strategies to be successful they must address: the poor engagement of communities in the EI development process; the inadequate benefit sharing; the negative economic, social and environmental impacts; the mismanagement of funds; corruption; the role of armies and rebel movements; the inadequate institutional and legal frameworks for governing the development of EI; and the lack of attention to natural resource issues in peace ...[+++]

41. merkt met bezorgdheid op dat de winning van hoogwaardige natuurlijke rijkdommen, waaronder olie, gas, mineralen en hout, wereldwijd een belangrijke oorzaak is van conflicten; is van mening dat willen conflictpreventiestrategieën succesvol zijn de volgende problemen moeten worden aangepakt: de geringe betrokkenheid van gemeenschappen in het WI-ontwikkelingsproces; de oneerlijke winstdeling; de negatieve economische, sociale en milieugevolgen; het wanbeheer van de financiële middelen; de corruptie; de rol van legers en rebellenbewegingen; de ontoereikende institutionele en wettelijke kaders voor de ontwikkeling van WI's; en het ...[+++]


41. Notes with concern that the exploitation of high-value natural resources, including oil, gas, minerals and timber, is a major source of conflicts around the world; believes that for conflict prevention strategies to be successful they must address: the poor engagement of communities in the EI development process; the inadequate benefit sharing; the negative economic, social and environmental impacts; the mismanagement of funds; corruption; the role of armies and rebel movements; the inadequate institutional and legal frameworks for governing the development of EI; and the lack of attention to natural resource issues in peace ...[+++]

41. merkt met bezorgdheid op dat de winning van hoogwaardige natuurlijke rijkdommen, waaronder olie, gas, mineralen en hout, wereldwijd een belangrijke oorzaak is van conflicten; is van mening dat willen conflictpreventiestrategieën succesvol zijn de volgende problemen moeten worden aangepakt: de geringe betrokkenheid van gemeenschappen in het WI-ontwikkelingsproces; de oneerlijke winstdeling; de negatieve economische, sociale en milieugevolgen; het wanbeheer van de financiële middelen; de corruptie; de rol van legers en rebellenbewegingen; de ontoereikende institutionele en wettelijke kaders voor de ontwikkeling van WI's; en het ...[+++]


– having regard to the Commission communication entitled ‘Towards interoperability for European public services – European Interoperability Strategy (EIS) for European public services (Annex 1) and European Interoperability Framework (EIF) for European public services (Annex 2)’ (COM(2010)0744),

– gezien de mededeling van de Commissie „Naar interoperabele Europese overheidsdiensten, met name Europese interoperabiliteitsstrategie (EIS) voor Europese overheidsdiensten (bijlage 1) en het Europees interoperabiliteitskader (EIF) voor Europese overheidsdiensten (bijlage 2)” (COM(2010)0744),




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'EI' ->

Date index: 2024-01-17
w