Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EFP
EJ
ENG
Electronic field production
Electronic journalism
Electronic news gathering
Exchange against actuals
Exchange for physical
Exchange of futures for cash
Exchange versus cash
Explosively formed penetrator
Explosively formed projectile
SFF
Self-forging fragment
Self-forming fragment

Traduction de «EFP » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
exchange against actuals | exchange for physical | exchange of futures for cash | exchange versus cash | EFP [Abbr.]

exchange for physicals | EFP [Abbr.]


explosively formed penetrator | explosively formed projectile | self-forging fragment | self-forming fragment | EFP [Abbr.] | SFF [Abbr.]

explosief gevormd projectiel | EFP [Abbr.]


electronic field production | electronic journalism | electronic news gathering | EFP [Abbr.] | EJ [Abbr.] | ENG [Abbr.]

elektronisch journalisme | elektronische nieuwsgaring | EJ,ENG [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
R. whereas EFP is affected by national taxation rules, and whereas it is not appropriate to develop a comprehensive ‘one size fits all’ model for EFP at EU level; whereas EFP must be carefully decided upon by the individual company and its workers, taking due account of the wider national and sectoral context; whereas a set of basic guidelines could achieve public confidence and help EFP deliver on its objectives;

R. overwegende dat op FPW-regelingen de nationale belastingregels van toepassing zijn en dat het derhalve niet geëigend is één enkel, voor de hele EU geldend model voor FPW te ontwikkelen; overwegende dat FPW op het niveau van het afzonderlijke bedrijf en in goed overleg met de werknemers tot stand moet worden gebracht, waarbij terdege rekening moet worden gehouden met de algemene nationale en sectoriële context; overwegende dat een pakket fundamentele richtsnoeren kan bijdragen tot publiek vertrouwen en tot verwezenlijking van de met FPW nagestreefde doelstellingen;


R. whereas EFP is affected by national taxation rules, and whereas it is not appropriate to develop a comprehensive ‘one size fits all’ model for EFP at EU level; whereas EFP must be carefully decided upon by the individual company and its workers, taking due account of the wider national and sectoral context; whereas a set of basic guidelines could achieve public confidence and help EFP deliver on its objectives;

R. overwegende dat op FPW-regelingen de nationale belastingregels van toepassing zijn en dat het derhalve niet geëigend is één enkel, voor de hele EU geldend model voor FPW te ontwikkelen; overwegende dat FPW op het niveau van het afzonderlijke bedrijf en in goed overleg met de werknemers tot stand moet worden gebracht, waarbij terdege rekening moet worden gehouden met de algemene nationale en sectoriële context; overwegende dat een pakket fundamentele richtsnoeren kan bijdragen tot publiek vertrouwen en tot verwezenlijking van de met FPW nagestreefde doelstellingen;


5. Highlights the lack of national legislative measures favouring the development of EFP schemes; notes, in this connection, the differences between EU-15 and EU-13 countries as regards their levels of participation in EFP schemes; recognises the link between the introduction of legislative measures at national level in favour of EFP schemes and the number of employees participating in such schemes;

5. wijst op het ontbreken van nationale wettelijke maatregelen ter bevordering van FPW-regelingen; wijst in dit verband op het verschil bij de participatie in FPW-regelingen tussen EU-15-landen en EU-13-landen; erkent de correlatie tussen de invoering van wettelijke maatregelen op nationaal niveau ten faveure van FPW-regelingen en de aantallen werknemers die aan dergelijke regelingen deelnemen;


(a) objective-led: companies should determine the objectives of an EFP scheme in order to select the model that is most appropriate for them and to have the best chance of achieving the desired outcome; before the introduction, EFP schemes should be subject to consultation by the workers or their representatives ; collective agreements must not be undermined by agreements on EFP schemes;

(a) doelstellinggeoriënteerdheid: ondernemingen moeten de doelstellingen van een FPW-regeling vaststellen, teneinde te kunnen bepalen welk model voor hen het meest geschikt is en de grootste kans biedt op verwezenlijking van de doelstellingen; FPW-regelingen mogen pas worden ingevoerd na raadpleging van en instemming door de werknemers en hun vertegenwoordigers; overeenkomsten inzake FPW-regelingen mogen collectieve overeenkomsten niet ondermijnen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
27. Encourages Member States, in cooperation with social partners, employee ownership organisations and the Commission, to use existing single information portals – one stop shops – accessible to employers and employees, or to develop new ones, in order to explain the benefits and advantages as well as risks of EFP, the national incentives available and the different models which exist, with a view to allowing employers and workers to make informed judgements concerning EFP schemes and find the best option for agreements at company level and better assessing the options available to them and the challenges of entering into an EFP scheme; ...[+++]

27. verzoekt de lidstaten om samen met vakbonden, organisaties van werknemers met een eigendomsaandeel en de Commissie gebruik te maken van bestaande éénloketsystemen voor werkgevers en werknemers, of nieuwe éénloketsystemen op te zetten, teneinde uitleg te verschaffen over de voordelen en de risico’s van FPW, alsook over de beschikbare nationale stimulansen, en over de verschillende FPW-modellen die bestaan, teneinde werknemers en werkgevers in de gelegenheid te stellen met kennis van zaken te beslissen over FPW-regelingen en de beste optie te vinden voor overeenkomsten op bedrijfsniveau, en om ze beter in staat te stellen zich een oord ...[+++]


The first part will consist of an enhanced version of the existing Pre-Accession Economic Programmes (PEP) for candidate countries and Economic and Fiscal Programmes (EFP) for potential candidates and extended also to include Kosovo.

Het eerste deel is een uitgebreidere versie van de bestaande economische pretoetredingsprogramma's voor kandidaat-lidstaten en de economische en budgettaire programma’s voor potentiële kandidaat-lidstaten plus Kosovo.


The evaluation recommended that rules related to EFP are further defined at EU level (such as number of additional documents requested by national authorities and number of firearms that can be included in the EFP).

In de evaluatiestudie wordt aanbevolen dat voorschriften inzake de Europese vuurwapenpas op EU-niveau nader worden omschreven (zoals het aantal aanvullende documenten dat door nationale autoriteiten wordt vereist en het aantal vuurwapens dat kan worden opgenomen in de Europese vuurwapenpas).


-European Firearms Pass (EFP) (Article 12): the Directive has introduced more flexible rules in respect of weapons used for hunting and sport shooting in order not to hinder their movement across MS. With the introduction of the EFP, hunters with firearms of category C and D and marksmen with firearms of category B, C and D can travel to another MS without prior authorisation by the MS of destination.

-Europese vuurwapenpas (artikel 12): De richtlijn heeft flexibelere voorschriften voor wapens die worden gebruikt voor de jacht en het sportschieten ingevoerd om het verkeer daarvan tussen de lidstaten niet te belemmeren. Met de invoering van de Europese vuurwapenpas kunnen jagers met vuurwapens van de categorieën C en D en sportschutters met vuurwapens van de categorieën B, C en D naar een andere lidstaat reizen zonder voorafgaande toestemming van de lidstaat van bestemming.


Stakeholders (industry and users) raised a number of concerns related to specific obstacles and burdens on procedures, especially as they have to bear information costs to understand rules and procedures implemented in the other MS (in particular with reference to the EFP).

Belanghebbenden (de sector en gebruikers) hebben een aantal zorgen geuit met betrekking tot specifieke procedurele belemmeringen en lasten, in het bijzonder omdat zij de informatiekosten moeten dragen die ze moeten maken om in andere lidstaten toegepaste voorschriften en procedures te begrijpen (met name in verband met de Europese vuurwapenpas).


The partial harmonisation of the Directive results in indirect costs with negative effects in relation to specific provisions (and specific stakeholders categories), such as: EFP, categories, register of dealers and brokers, information sharing, firearms ownership requirements, deactivation, traceability, marking.

Doordat de richtlijn slechts gedeeltelijk is geharmoniseerd, ontstaan indirecte kosten met negatieve effecten ten aanzien van specifieke bepalingen (en specifieke categorieën belanghebbenden), zoals die inzake de Europese vuurwapenpas, de categorieën, de registers voor wapenhandelaars en -makelaars, het delen van informatie, de vereisten voor het bezit van vuurwapens, neutralisatie, traceerbaarheid en markering.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'EFP' ->

Date index: 2022-04-25
w