Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BWMS
Baseline waste-management strategy
Develop hazardous waste management strategies
Develop non-hazardous waste management strategies
Develop waste management processes
Developing waste management processes
Devise waste management processes
Hazardous waste management strategy writing
Non-hazardous waste management strategies developing
Strategy for the management of radioactive waste
Waste management process developing
Write hazardous waste management strategies
Write non-hazardous waste management strategies
Write strategies for hazardous waste management

Traduction de «Develop non-hazardous waste management strategies » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
non-hazardous waste management strategies developing | write non-hazardous waste management strategies | develop non-hazardous waste management strategies | developing strategies for non-hazardous waste management

strategieën voor het beheer van niet-gevaarlijk afval ontwikkelen | strategieën voor het beheer van niet-gevaarlijke afvalstoffen ontwikkelen


hazardous waste management strategy writing | write strategies for hazardous waste management | develop hazardous waste management strategies | write hazardous waste management strategies

strategieën voor het beheer van gevaarlijk afval ontwikkelen | strategieën voor het beheer van gevaarlijke afvalstoffen ontwikkelen


Cairo Guidelines and Principles for the Environmentally Sound Management of Hazardous Wastes

Richtlijnen en beginselen van Kairo voor milieuhygiënisch verantwoord beheer van gevaarlijke afvalstoffen


baseline waste-management strategy | BWMS [Abbr.]

fundamentele richtijnen voor het beheer van afvalstoffen | BWMS [Abbr.]


devise waste management processes | waste management process developing | develop waste management processes | developing waste management processes

processen voor afvalbeheer ontwikkelen


strategy for the management of radioactive waste

strategie voor het beheer van radioactief afval
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
revises the current waste framework Directive and repeals Directive 91/689/EEC on hazardous waste and Directive 75/439/EEC on the disposal of waste oils , integrating some of their provisions into the current proposal, in line with the better Regulation approach to simplification, introduces an environmental objective into the Directive, and clarifies the concepts of recovery and disposal, makes provision for a procedure to clarify when waste ceases to be waste, for selected waste streams ...[+++]

een herziening inhoudt van de huidige richtlijn betreffende afvalstoffen en voorziet in intrekking van Richtlijn 91/689/EEG (gevaarlijke afvalstoffen) en Richtlijn 75/439/EEG (verwijdering van afgewerkte olie) , die gedeeltelijk in het onderhavige voorstel worden overgenomen, zulks in het kader van het streven naar vereenvoudiging middels betere regelgeving; aan de richtlijn een milieudoelstelling koppelt, en duidelijkheid schept met betrekking tot de begrippen terugwinning en verwijdering; de invoering behelst van een procedure aan de hand waarvan, voor bepaalde afvalstromen, wordt aangegeven ...[+++]


It mainly addresses the definition of hazardous waste; the ban on mixing hazardous waste with other hazardous or non-hazardous waste; specific permit requirements for establishments and undertakings dealing with hazardous waste; periodic inspections and record-keeping by producers of hazardous waste; appropriate packaging and labelling of hazardous waste during collection, transport and temporary storage; and management plans for hazardous ...[+++]

Zij handelt voornamelijk over de definitie van het begrip “gevaarlijke afvalstoffen”; een verbod op het mengen van gevaarlijke afvalstoffen met andere gevaarlijke of niet-gevaarlijke afvalstoffen; specifieke vergunningsvoorwaarden voor bedrijven en ondernemingen die activiteiten verrichten met gevaarlijke afvalstoffen; periodieke inspecties en het bijhouden van registers door producenten van gevaarlijke afvalstoffen; een passende verpakking en etikettering van gevaarlijke afvalstoffen tijdens inzameling, vervoer en tijdelijke opslag; en afvalbeheersplannen voor gevaarlijke afvalstoffen.


Implementation of the acquis is a key driver for the development of new waste management strategies and policies by Acceding and Candidate countries.

Voor de toetredende en kandidaat-lidstaten is de uitvoering van het acquis een belangrijke stimulans om nieuwe strategieën en beleidsvormen te ontwikkelen.


Countries with less developed waste management systems usually aim at improving basic waste management practices, especially as regards landfilling of municipal waste and management of hazardous waste.

Landen met minder geavanceerde afvalbeheersystemen proberen meestal de afvalbeheerpraktijken op een basaal niveau te verbeteren, vooral op het stuk van storten van huishoudelijk afval en beheer van gevaarlijk afval.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Council Directive 91/689/EEC of 12 December 1991 on hazardous waste (9) established Community rules on the management of hazardous waste obliging Member States to take the necessary measures to require that establishments and undertakings which dispose of, recover, collect or transport hazardous waste do not mix different categories of hazardous waste or mix hazardous waste with non-hazardous waste ...[+++]

In richtlijn 91/689/EEG van de Raad van 12 december 1991 betreffende gevaarlijk afval (9) zijn communautaire voorschriften voor het beheer van gevaarlijk afval vastgelegd die de lidstaten ertoe verplichten de nodige maatregelen te nemen om te eisen dat bedrijven en ondernemingen die gevaarlijke afvalstoffen verwijderen, nuttig toepassen, inzamelen of vervoeren, de verschillende categorieën gevaarlijke afvalstoffen van elkaar gescheiden houden en gevaarlijke afvalstoffen gescheiden houden van niet-gevaarlijke afvalstoffen.


[131] Similarly, the Austrian Federal Waste Management Plan 2001 states that "the significant increase in the volume of hazardous waste [...] is not due to the additional production of hazardous waste but rather to changes in the definition of hazard-relevant properties of waste as a result of the Ordinance on the classification of hazardous waste and hazardous household waste (Waste Classification Ordinance of 1997)".

[131] Op gelijke wijze stelt het Oostenrijkse federale afvalbeheersplan voor 2001 dat de significante groei van het volume van gevaarlijk afval niet wordt veroorzaakt door een gestegen productie van gevaarlijk afval maar door wijzigingen in de definitie van risico-eigenschappen van afvalstoffen op grond van de verordening inzake de indeling van gevaarlijk afval en gevaarlijk huishoudelijk afval (verordening inzake de indeling van afval van 1997) [132].


Greece is also to receive a formal request to put in place an adequate plan for the management of hazardous waste in the region of Thriassio (near Athens), and to avoid the pollution of groundwater by hazardous waste, as required by the Framework Waste and Hazardous Waste Directives.

Tot Griekenland wordt voorts een formeel verzoek gericht om een adequaat plan op te stellen voor het beheer van gevaarlijke afvalstoffen in de streek van Thriassio (bij Athene) en ter voorkoming van verontreiniging van het grondwater door gevaarlijke afvalstoffen, zoals vereist door de kaderrichtlijn betreffende afvalstoffen en de richtlijn betreffende gevaarlijke afvalstoffen.


The distinction between hazardous and non-hazardous waste is primarily based on considerations of waste management and handling rather than on incineration characteristics.

Het onderscheid tussen gevaarlijk en ongevaarlijk afval is hoofdzakelijk gebaseerd op criteria in verband met het beheer en de behandeling van de afvalstoffen en niet zozeer op het gedrag ervan bij verbranding.


The European Commission has decided to notify Reasoned Opinions to several Member States for their failure to adopt and communicate to the Commission waste management plans complying with all of the following three European Union (EU) directives on waste: The Framework Waste Directive, the Hazardous Waste Directive and the Packaging Waste Directive.

De Europese Commissie heeft besloten ten aanzien van diverse lidstaten een met redenen omkleed advies uit te brengen, omdat deze landen hebben verzuimd plannen voor afvalbeheer vast te stellen en aan de Commissie mede te delen, en derhalve niet hebben voldaan aan hun verplichtingen in het kader van drie EU-richtlijnen, namelijk de kaderrichtlijn afvalstoffen, de richtlijn gevaarlijke afvalstoffen en de richtlijn verpakkingsafval.


Having regard to the existing Community legislation in the field of waste management, in particular Council Directive 75/442/EEC of 15 July 1975 on waste, as amended by Directive 91/156/EEC, Council Directive 91/689/EEC of 12 December 1991 on hazardous waste, Council Regulation (EEC) No 259/93 of 1 February 1993 on the supervision and control of shipments of waste within, into and out of the European Community, Council Decision of 1 February 1993 on the conclusion, on behalf of the Community, of the Convention on the control of transb ...[+++]

gezien de bestaande Gemeenschapswetgeving op het gebied van het afvalbeheer en met name Richtlijn 75/442/EEG van de Raad van 15 juli 1975 betreffende afvalstoffen als gewijzigd bij Richtlijn 91/156/EEG, Richtlijn 91/689/EEG van de Raad van 12 december 1991 betreffende gevaarlijke afvalstoffen, Verordening (EEG) nr. 259/93 van de Raad van 1 februari 1993 betreffende toezicht en controle op de overbrenging van afvalstoffen binnen, naar en uit de Europese Gemeenschap, Besluit 93/98/EEG van de Raad van 1 februari 1993 betreffende de sluiting namens de Gemeenschap van het Verdrag inzake de beheersing van de grensoverschrijdende overbrenging v ...[+++]


w