Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerosol delivery tubing
Analyse actions influencing health care delivery
Analyse processes influencing health care delivery
Analyze processes influencing health care delivery
Consignment
Date and time of delivery of placenta
Delivery
Delivery costs
Delivery lead time
Delivery period
Delivery time
Delivery times
Handle delivery of furniture goods
Handle the delivery of furniture goods
Handling the delivery of furniture goods
Implement delivery of furniture goods
Maintain vehicle delivery documentation
Maintaining vehicle delivery documents
Means of delivery
Observe processes influencing health care delivery
Preserve vehicle delivery documentation
Schedule of deliveries
Shipment
Sustain vehicle delivery documentation
Term of delivery
Time of delivery

Traduction de «Delivery time » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


delivery lead time | delivery time | term of delivery | time of delivery

leveringstermijn | levertijd


delivery lead time | delivery period | delivery time

leveringstermijn


Date and time of delivery of placenta

datum en tijd van geboorte van placenta


handle the delivery of furniture goods | implement delivery of furniture goods | handle delivery of furniture goods | handling the delivery of furniture goods

bezorging van meubilair afhandelen | levering van meubilair afhandelen


analyse actions influencing health care delivery | analyze processes influencing health care delivery | analyse processes influencing health care delivery | observe processes influencing health care delivery

processen analyseren die zorgverstrekking beïnvloeden


preserve vehicle delivery documentation | sustain vehicle delivery documentation | maintain vehicle delivery documentation | maintaining vehicle delivery documents

leveringsdocumentatie van voertuigen bijhouden


delivery [ consignment | delivery costs | means of delivery | shipment ]

levering [ expeditie | leverwijze | verzending ]


Delivery of placenta following delivery of infant outside of hospital

geboorte van placenta na partus buiten ziekenhuis


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Delivery-related problems (e.g. unexpectedly high delivery costs or lengthy delivery times) are responsible for almost 70% of abandoned online shopping transactions.

Problemen in verband met de levering (bv. onverwacht hoge leveringskosten of lange leveringstermijnen) zijn in bijna 70% van de gevallen de oorzaak van afgebroken online bestellingen.


4. Notes that the e-retailer places the order with the deliverer, and should therefore take responsibility for information on the conditions for parcel delivery, based on the various options it offers, such as price, average delivery times, delivery guarantees and tracking and return possibilities; calls in this respect for better information and transparency standards, notably through the proper enforcement of Directive 2011/83/EU on consumer rights, and in particular the clauses therein relating to distance contracts which lay down the responsibilities of the e-retailers;

4. wijst erop dat de opdrachtgever van de besteldienst de webwinkel is, die dus de verantwoordelijkheid op zich moet nemen voor de informatie over de afleveringsvoorwaarden bij de verschillende voorgestelde opties, bijvoorbeeld wat betreft prijs, gemiddelde of gegarandeerde levertijd, en de mogelijkheden van tracking en terugname; dringt in dat verband aan op betere normen inzake informatie en transparantie, onder meer door correcte handhaving van de richtlijn consumentenbescherming (2011/83/EU) en met name de bepalingen inzake buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten, waarin de verantwoordelijkheden van webwinkels vastgelegd zijn; ...[+++]


Some users pointed out the longer delivery time for the like product by the Union producers compared to the delivery time of the product concerned from India.

Enkele gebruikers wezen erop dat voor de levering van het soortgelijk product door producenten in de Unie een langere leveringstijd geldt dan voor de levering van het betrokken product door producenten-exporteurs in India.


Delivery lead times being a crucial factor nowadays in international trade, deadlines of over ninety days would seriously affect the competitiveness of EU companies vis-à-vis their competitors elsewhere in the world, as the latter often benefit from very short delivery times and are thus in a better position to compete on international markets.

Termijnen van meer dan 90 dagen zouden zeer nadelig zijn voor het concurrentievermogen van het Europese bedrijfsleven ten opzichte van bedrijven in derde landen die vaak over zeer korte leveringstermijnen beschikken en dus een veel gunstiger concurrentiepositie zouden innemen op de internationale markten. Leveringstermijnen spelen vandaag de dag een doorslaggevende rol in de internationale handel.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On average, quality of service – measured in delivery time – remained high during the reporting period and far exceeds the performance objectives set by the Postal Directive for delivery of 85% of cross-border intra-EU mail within three days and 97% within five days.

De aan de hand van de bezorgtijd gemeten kwaliteit van de diensten is in de verslagperiode op een hoog peil gebleven en overtreft ruimschoots de in de Postrichtlijn vastgestelde prestatiedoelstelling dat 85% van alle grensoverschrijdende post in de EU binnen drie dagen en 97% binnen vijf dagen moet zijn bezorgd.


draft measures that change the technical details of previously imposed regulatory remedies and do not have an appreciable impact on the market (e.g. annual updates of costs and estimates of accounting models, reporting times, delivery times); and

ontwerp-maatregelen die de technische details van eerder opgelegde regelgevende verplichtingen wijzigen en geen merkbare invloed hebben op de markt (bv. jaarlijkse updates van de kosten en ramingen van berekeningsmodellen, verslagleggingstermijnen, leveringstermijnen), en tevens


national regulatory authority with the obligation to define, in consultation with stakeholders, including consumer organisations, the universal service obligation in more detail, in particular the details concerning delivery times, collection and delivery frequency and security and reliability of the universal service.

(a) Iedere lidstaat verplicht zijn regelgevende instantie om in overleg met de belanghebbenden, o.m. consumentenorganisaties de universele dienstverleningsverplichting nader te omschrijven, met name de bijzonderheden inzake de besteltijden, de regelmaat waarmee post wordt opgehaald en bezorgd, en de veiligheid en betrouwbaarheid van de universele dienstverlening.


1a. Without prejudice to Article 3, each Member State shall in cooperation with the national regulatory authority and interested parties, including consumer organisations and businesses especially dependent on the quality of postal services, define delivery times, collection and delivery frequency and the security and reliability of the universal service.

1 bis. Onverminderd het bepaalde in artikel 3 stelt elke lidstaat, in samenwerking met de nationale regelgevende autoriteit en de belanghebbende partijen, zoals consumentenorganisaties en bedrijven die speciaal afhankelijk zijn van de kwaliteit van postdiensten, het tijdstip van bezorging, de frequentie van ophaling en bezorging en de zekerheid en de betrouwbaarheid van de universele dienst vast.


It should, for example, be emphasised that throughout the reference period of this report service quality among postal operators in Europe – measured in delivery time – continued at a high level and exceeded the EU's performance objectives for delivery of 85% of intra-EU mail within three days, and 97% within five days.

Zo is de aan de hand van de bezorgtijd gemeten kwaliteit van de diensten van postexploitanten in Europa in de gehele referentieperiode op een hoog peil gebleven en is zelfs de EU-doelstelling dat 85% van alle post in de EU binnen drie dagen en 97% binnen vijf dagen moet zijn bezorgd, overtroffen.


Supply chain management and collaboration has reduced delivery times enormously with the support of IT applications linking all actors involved. If the customs process stays out of this circuit, it is a stumbling block to just-in-time delivery.

Door een beter beheer van de toeleveringsketen en nauwere samenwerking zijn de leveringstermijnen aanzienlijk korter geworden, mede dankzij de IT-toepassingen die alle betrokkenen met elkaar verbinden. Indien de douane geen schakel is van deze keten, zal zij een obstakel vormen voor de "just-in-time" levering.


w