Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CPC Regulation
Data Protection Law Enforcement Directive
Directive on Law Enforcement
Eurodac Regulation
Regulation on consumer protection cooperation

Traduction de «Data Protection Law Enforcement Directive » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Data Protection Law Enforcement Directive | Directive on Law Enforcement | Directive on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data by competent authorities for the purposes of the prevention, investigation, detection or prosecution of criminal offences or the execution of criminal penalties, and on the free movement of such data

richtlijn van het Europees Parlement en de Raad betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens door bevoegde autoriteiten met het oog op de voorkoming, het onderzoek, de opsporing en de vervolging van strafbare feiten of de tenuitvoerlegging van straffen, en betreffende het vrije verkeer van die gegevens | richtlijn wetshandhaving


Council Regulation (EC) No 2725/2000 of 11 December 2000 concerning the establishment of 'Eurodac' for the comparison of fingerprints for the effective application of the Dublin Convention | Eurodac Regulation | Regulation no 603/2013 on the establishment of Eurodac for the comparison of fingerprints for the effective application of Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member State ...[+++]

Eurodac-verordening | Verordening (EG) nr. 2725/2000 van de Raad van 11 december 2000 betreffende de instelling van Eurodac voor de vergelijking van vingerafdrukken ten behoeve van een doeltreffende toepassing van de Overeenkomst van Dublin


CPC Regulation | Regulation (EC) No 2006/2004 of the European Parliament and of the Council of 27 October 2004 on cooperation between national authorities responsible for the enforcement of consumer protection laws | Regulation on consumer protection cooperation

SCB-verordening | Verordening (EG) nr. 2006/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 27 oktober 2004 betreffende samenwerking tussen de nationale instanties die verantwoordelijk zijn voor handhaving van de wetgeving inzake consumentenbescherming | Verordening betreffende samenwerking met betrekking tot consumentenbescherming
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
13. Calls on the Commission to adopt a communication, including a thorough analysis with a detailed impact assessment, on the impacts and risks regarding safety, security, respect for fundamental rights (especially the rights to privacy and data protection), law enforcement and intelligence, that are associated with RPAS, in order to stimulate and inform the public debate, and to outline the initiatives planned in this field in a detailed action plan;

13. verzoekt de Commissie een mededeling, met inbegrip van een diepgaande analyse met een gedetailleerde effectbeoordeling, uit te brengen over de aan RPAS verbonden gevolgen en risico's in verband met veiligheid, beveiliging, eerbiediging van de grondrechten (met name het recht op privacy en gegevensbescherming), rechtshandhaving en inlichtingenactiviteiten, om het openbare debat aan te zwengelen en er voeding aan te geven, alsook de hieromtrent geplande initiatieven aan te geven in een gedetailleerd actieplan;


Therefore this processing is subject to EU data protection law, namely Directives 95/46/EC and 2002/58/EC (e-Privacy Directive) so as to ensure that the rights of individuals are respected.

Deze verwerking valt onder de EU-regelgeving inzake gegevensbescherming, met name Richtlijn 95/46/EG en Richtlijn 2002/58/EG (e-privacyrichtlijn), om ervoor te zorgen dat de rechten van individuen worden geëerbiedigd.


The stakeholders further suggested that a regular exchange of information with consumer organisations and European Consumer Centres, their involvement in the CPC alert mechanism and in the identification of enforcement priority areas would boost effectiveness and efficiency of EU consumer protection law enforcement.

De belanghebbenden waren ook van mening dat de effectiviteit en efficiëntie van EU-wetgeving inzake consumentenbescherming kan worden vergroot door de regelmatige uitwisseling van informatie met consumentenorganisaties en Europese consumentencentra, en de betrokkenheid van deze organisaties bij het waarschuwingsmechanisme van de SCB en bij de vaststelling van prioriteitsgebieden voor handhaving.


These mission-oriented actions will integrate the demands of different end-users (citizens, businesses, civil society organisations and administrations, including national and international authorities, civil protection, law enforcement, border guards, etc.) in order to take into account the evolution of security threats and privacy protection and the necessary societal aspects.

In deze doelgerichte maatregelen zullen de behoeften van verschillende eindgebruikers (burgers, bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheden, waaronder nationale en internationale instanties, instanties op het gebied van civiele bescherming, wetshandhaving, grensbewaking, enz.) worden geïntegreerd, zodat rekening kan worden gehouden met het ontstaan van veiligheidsrisico's, de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en de nodige maatschappelijke aspecten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, it should be noted that specific restrictions or limitations to data subjects’ rights of access, rectification, erasure or blocking of data may be applicable under national data protection laws transposing Directive 95/46/EC (36).

Opgemerkt moet echter worden dat krachtens de nationale wetgeving inzake gegevensbescherming tot omzetting van Richtlijn 95/46/EG specifieke restricties op of beperkingen van de rechten van betrokkenen op toegang tot en rectificatie, uitwissing en afscherming van gegevens van toepassing kunnen zijn (36).


It is of the utmost importance to note that national data protection laws transposing Directive 95/46/EC also apply to the storage and further processing, outside the EWRS, of personal data obtained through the system.

Het is van het grootste belang om op te merken dat nationale gegevensbeschermingswetgeving tot omzetting van Richtlijn 95/46/EG ook van toepassing is op de opslag en verdere verwerking, buiten het EWRS, van persoonsgegevens die via het systeem zijn verkregen.


More generally, it should be noted that specific restrictions or limitations to data subjects’ right to information may be applicable under national data protection laws transposing Directive 95/46/EC (33).

Meer in het algemeen dient te worden opgemerkt dat er krachtens de nationale wetgeving inzake gegevensbescherming tot omzetting van Richtlijn 95/46/EG specifieke restricties op of beperkingen van de rechten van betrokkenen op informatie van toepassing kunnen zijn (33).


This responsibility is governed by the relevant provisions of the national data protection laws transposing Directive 95/46/EC.

Deze verantwoordelijkheid wordt geregeld door de desbetreffende bepalingen van de nationale gegevensbeschermingswetgeving tot omzetting van Richtlijn 95/46/EG.


H. regretting that repeated concerns raised by Parliament in connection with racial, ethnic and behavioural profiling in the context of data protection, law enforcement cooperation, exchange of data and intelligence, aviation and transport security, immigration and border management and anti-discrimination measures have not so far been adequately addressed in order to reach agreement on legitimate practice and identify any legal gaps,

H. betreurende dat aan de voortdurende bezorgdheid van het Europees Parlement over het opstellen van rassen-, etnische en gedragsprofielen in het kader van de gegevensbescherming, samenwerking bij de rechtshandhaving, uitwisseling van gegevens en inlichtingen, veiligheid in de luchtvaart en het vervoer, immigratie en grensbeheer en maatregelen tegen discriminatie tot op heden niet voldoende aandacht is geschonken om tot overeenstemming te komen over legitieme praktijken en om eventuele juridische lacunes op te sporen,


H. regretting that repeated concerns raised by Parliament in connection with racial, ethnic and behavioural profiling in the context of data protection, law enforcement cooperation, exchange of data and intelligence, aviation and transport security, immigration and border management and anti-discrimination measures have not so far been adequately addressed in order to reach agreement on legitimate practice and identify any legal gaps,

H. betreurende dat aan de voortdurende bezorgdheid van het Europees Parlement over het opstellen van rassen-, etnische en gedragsprofielen in het kader van de gegevensbescherming, samenwerking bij de rechtshandhaving, uitwisseling van gegevens en inlichtingen, veiligheid in de luchtvaart en het vervoer, immigratie en grensbeheer en maatregelen tegen discriminatie tot op heden niet voldoende aandacht is geschonken om tot overeenstemming te komen over legitieme praktijken en om eventuele juridische lacunes op te sporen,




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Data Protection Law Enforcement Directive' ->

Date index: 2022-11-11
w