Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess a customers
Assess customers
Assessing a customer
Check
Check customers
Check out customer traits
Checks on persons
Community customs code
Customs check
Customs inspection
Customs legislation
Customs regulations
Customs treatment
Entry check
Monitor a check-out point
Monitor check-out point
Monitor customer behaviour
Monitor customers' behaviour
Monitoring check-out points
Observe clients' needs and attitude
Reduction of formalities
Simplification of customs checks
Simplification of formalities
Supervise check-out point
To be subjected to a customs check

Vertaling van "Customs check " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


assess a customers | assessing a customer | assess customers | check customers

klanten beoordelen | klanten inschatten


simplification of formalities [ reduction of formalities | simplification of customs checks ]

vereenvoudiging van de formaliteiten [ vereenvoudiging van de controles ]




simplification of customs checks

vereenvoudiging van de controles


to be subjected to a customs check

aan douanecontrole onderworpen zijn


check out customer traits | monitor customers' behaviour | monitor customer behaviour | observe clients' needs and attitude

klantgedrag volgen | reacties van klanten observeren | kijken hoe klanten zich gedragen | klantgedrag observeren


customs regulations [ community customs code | customs legislation | customs treatment ]

douaneregelingen [ communautair douanewetboek | douanewetgeving ]


monitor a check-out point | monitoring check-out points | monitor check-out point | supervise check-out point

kassa’s opvolgen


entry check (1) | check (2) | checks on persons (3)

personencontrole
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Tighten cash controls on people entering or leaving the EU with €10,000 or morein cash; Enable authorities to act on amounts lower than the customs declaration threshold of €10,000, where there are suspicions of criminal activity, and Improve the exchange of information between authorities and Member States; Extend customs checks to cash sent in postal parcels or freight shipments and to precious commodities such as gold, and to prepaid payment cards which are currently not covered by the standard customs declaration.

strengere controles op mensen die de EU binnenkomen of verlaten met 10 000 euro of meer aan contant geld; mogelijkheden voor autoriteiten om op te treden bij bedragen die onder de drempel voor douaneaangifte (10 000 euro) liggen, wanneer er een vermoeden van criminele activiteit bestaat; betere informatie-uitwisseling tussen de autoriteiten en de lidstaten; uitbreiding van de douanecontroles tot contanten die worden verzonden per post- of vrachtpakket, waardevolle grondstoffen, zoals goud, en prepaid betaalkaarten, die momenteel niet onder de standaarddouaneaangifte vallen.


Summary code: Customs / Customs controls and formalities / Customs checks and exemptions at internal and external borders Taxation / Indirect taxation / Tax exemptions

Code samenvatting: Douane / Controles en douaneformaliteiten / Controles en douanevrijstellingen aan de binnen- en de buitengrenzen Fiscaliteit / Indirecte belastingen / Belastingvrijstelling


43. Stresses that the correct operation of the customs system has direct consequences in terms of the calculation of VAT; is deeply worried that customs checks in the EU are not functioning properly, resulting in significant VAT losses ; finds it unacceptable that, in most Member States, the tax authorities have no direct access to customs data, and that automated cross-checking with tax data is therefore not possible; points out that organised crime is well aware of the weaknesses of the actual system;

43. beklemtoont dat een correcte uitvoering van het douanerechtenstelsel rechtstreekse gevolgen voor de btw-berekening heeft; is ernstig verontrust over het feit dat de douanecontrole in de EU niet goed werkt, met aanzienlijke derving van btw-inkomsten als gevolg ; acht het onaanvaardbaar dat de fiscus in de meeste lidstaten geen directe toegang tot de douanegegevens heeft en dat geautomatiseerde kruiscontrole met belastinggegevens dus niet mogelijk is; wijst erop dat de georganiseerde misdaad heel goed weet waar de zwakke punten in het huidige systeem zitten;


73. Calls on the Commission and the Member States to improve the organisation of customs procedures at the EU's external borders, to create better conditions for legal business activity, international trade and swift movement of persons and goods, to overhaul the infrastructure at customs offices at the EU's external borders, taking account of the implementing provisions of the Community Customs Code, to furnish customs offices with modern monitoring equipment and to ensure that these tools are used effectively in the carrying out of customs checks;

73. dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan de organisatie van de douaneprocedures aan de buitengrenzen van de EU te verbeteren, betere voorwaarden te creëren voor het legaal uitoefenen van een bedrijf en internationale handel, alsook voor het snelle verkeer van personen en goederen, de infrastructuurvoorzieningen bij de douanekantoren aan de buitengrenzen van de EU te actualiseren met inachtneming van het communautair douanewetboek, de douanekantoren te voorzien van moderne controleapparatuur en ervoor te zorgen dat deze instrumenten bij de uitvoering van douanecontroles effectief worden ingezet;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
73. Calls on the Commission and the Member States to improve the organisation of customs procedures at the EU’s external borders, to create better conditions for legal business activity, international trade and swift movement of persons and goods, to overhaul the infrastructure at customs offices at the EU’s external borders, taking account of the implementing provisions of the Community Customs Code, to furnish customs offices with modern monitoring equipment and to ensure that these tools are used effectively in the carrying out of customs checks;

73. dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan de organisatie van de douaneprocedures aan de buitengrenzen van de EU te verbeteren, betere voorwaarden te creëren voor het legaal uitoefenen van een bedrijf en internationale handel, alsook voor het snelle verkeer van personen en goederen, de infrastructuurvoorzieningen bij de douanekantoren aan de buitengrenzen van de EU te actualiseren met inachtneming van het communautair douanewetboek, de douanekantoren te voorzien van moderne controleapparatuur en ervoor te zorgen dat deze instrumenten bij de uitvoering van douanecontroles effectief worden ingezet;


1. For the purposes of discreet checks or specific checks, all or some of the following information shall be collected and communicated to the authority issuing the alert when border control or other police and customs checks are carried out within a Member State:

1. Ten behoeve van onopvallende of gerichte controles kunnen bij grenscontrole of andere politie- en douanecontroles in de lidstaat de onderstaande gegevens of een deel daarvan worden verzameld en aan de signalerende autoriteit worden meegedeeld:


other police and customs checks carried out within the Member State concerned, and the coordination of such checks by designated authorities.

andere politie- en douanecontroles die in de betrokken lidstaat worden uitgevoerd en de coördinatie daarvan door de daartoe aangewezen autoriteiten.


Karl von Wogau, on behalf of the PPE-DE Group. – (DE) Mr President, Commissioner, ladies and gentlemen, I propose to start by raising a number of issues relating to the Schengen Agreement, for I have a very clear recollection of the circumstances surrounding its adoption, which was heralded by a number of things happening at borders, where customs checks were abolished and VAT was no longer to be levied; veterinary controls at borders were abolished, the collection of statistics at borders was consigned to the past, and checks on branded products came to an end.

Karl von Wogau, namens de PPE-DE-Fractie (DE) Mijnheer de Voorzitter, mevrouw de commissaris, dames en heren, om te beginnen wil ik een paar vragen stellen in verband met het Akkoord van Schengen, want ik herinner mij nog heel goed dat dit Akkoord werd gesloten. Er waren toentertijd al wel een aantal grenszaken geregeld: de invoerrechten waren afgeschaft, er werd geen BTW meer geheven, de veterinaire controles waren afgeschaft, er werden geen statistieken meer bijgehouden en de controle op merkproducten behoorde tot het verleden.


Karl von Wogau, on behalf of the PPE-DE Group . – (DE) Mr President, Commissioner, ladies and gentlemen, I propose to start by raising a number of issues relating to the Schengen Agreement, for I have a very clear recollection of the circumstances surrounding its adoption, which was heralded by a number of things happening at borders, where customs checks were abolished and VAT was no longer to be levied; veterinary controls at borders were abolished, the collection of statistics at borders was consigned to the past, and checks on branded products came to an end.

Karl von Wogau, namens de PPE-DE-Fractie (DE) Mijnheer de Voorzitter, mevrouw de commissaris, dames en heren, om te beginnen wil ik een paar vragen stellen in verband met het Akkoord van Schengen, want ik herinner mij nog heel goed dat dit Akkoord werd gesloten. Er waren toentertijd al wel een aantal grenszaken geregeld: de invoerrechten waren afgeschaft, er werd geen BTW meer geheven, de veterinaire controles waren afgeschaft, er werden geen statistieken meer bijgehouden en de controle op merkproducten behoorde tot het verleden.


The reason for this is that, as set out in Article 92 of the 1990 Schengen Convention, the Schengen Information System is to enable the authorities designated by the Member States, by means of an automated search procedure, to have access to alerts on persons and property for the purposes of border checks and other police and customs checks carried out within the country in accordance with national law, as well as for the purposes of issuing visas, residence permits and the administration of legislation on aliens in the context of the application of the provisions of the Schengen acquis relating to the movement of persons.

De reden hiervoor is dat, zoals in artikel 92 van de Schengenovereenkomst van 1990 is vermeld, door middel van het Schengeninformatiesysteem signaleringen van personen en voorwerpen via geautomatiseerde bevraging ter beschikking moeten staan van de door de Overeenkomstsluitende Partijen aangewezen autoriteiten bij de uitoefening, naar nationaal recht, van grenscontroles aan de buitengrens en andere politie- en douanecontroles in het binnenland, alsmede ten behoeve van de visumverleningsprocedure, de afgifte van verblijfstitels en de toepassing van het vreemdelingenrecht uit hoofde van de bepalingen van het Schengenacquis inzake het perso ...[+++]


w