Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assist with luggage storage
Biculturalism
Compulsory mandate
Create cultural venue outreach policies
Create outreach policies for cultural venues
Cultural pluralism
Democracy
Democratic equality
Direct cultural facility
Draft policies of outreach for cultural venues
Draw up outreach policies for target cultural groups
Elective office
Freedom and pluralism of the media
Handle guest luggage
Local mandate
Manage cultural facilities
Manage cultural facility
Managing cultural facility
Multicultural society
National mandate
Outgoing cabinet
Outgoing government
Outgoing member
Pack and unpack guest luggage
Parliamentary mandate
Plurality of cultures
Plurality of offices
Plurality of the media
Political pluralism
Protecting cultural belief
Representative mandate
Resignation of an elected representative
Resigning member
Term of office
The ecu

Vertaling van "Cultural pluralism " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
cultural pluralism [ biculturalism | multicultural society | plurality of cultures ]

culturele verscheidenheid [ cultureel pluralisme | dubbele cultuur | multiculturaliteit ]




assist with luggage storage | comment: luggage is singular and plural. Should be singular handle guests' luggages | handle guest luggage | pack and unpack guest luggage

koffers van de gasten in- en uitpakken | op een bagagedepot werken | bagage van de gasten bewaren | voor de bagage van de gasten zorgen


the ecu (plural : the ecus)

de ecu (meervoud : de ecu's)


freedom and pluralism of the media

eerbiediging van de vrijheid en het pluralisme van de media


democracy [ democratic equality | political pluralism ]

democratie [ democratische gelijkheid | politiek pluralisme ]


elective office [ compulsory mandate | local mandate | national mandate | outgoing cabinet | outgoing government | outgoing member | parliamentary mandate | representative mandate | resignation of an elected representative | resigning member | term of office | Plurality of offices(ECLAS) ]

mandaat [ aftreden van een gekozen vertegenwoordiger | demissionair kabinet | demissionair lid | duur van het mandaat | einde van de ambtstermijn | lokaal mandaat | nationaal mandaat | parlementair mandaat | representatief mandaat | verplicht mandaat ]


Protecting cultural belief

beschermen van culturele overtuiging


direct cultural facility | manage cultural facilities | manage cultural facility | managing cultural facility

culturele faciliteit beheren


create outreach policies for cultural venues | draw up outreach policies for target cultural groups | create cultural venue outreach policies | draft policies of outreach for cultural venues

beleid opstellen om de betrokkenheid te vergroten bij culturele ontmoetingsplaatsen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In this regard the Finnish NAP acknowledges the need to target support for cultural plurality in response to the projected growth in Finland's immigrant population.

In dit verband erkent het Finse NAP de noodzaak van gerichte steun voor culturele pluraliteit als reactie op de verwachte groei van de immigrantenbevolking van Finland.


While respecting cultural pluralism, the Commission will work with public and private partners to identify areas where it is possible to establish consensus on ethical guidelines/standards or best practise.

Met respect voor het culturele pluralisme zal de Commissie met openbare en particuliere partners samenwerken om gebieden te identificeren waar een consensus over ethische richtsnoeren en normen of over goede praktijkvoorbeelden kan worden bereikt.


EUROVOC descriptor: vocational training Council of the European Union integration of migrants anti-discriminatory measure schooling cultural pluralism migrant worker child of migrant teaching

Eurovoc-term: beroepsopleiding Raad van de Europese Unie integratie van migranten bestrijding van discriminatie aantal schoolgaanden culturele verscheidenheid migrerende werknemer migrantenkind onderwijs


EUROVOC descriptor: culture industry cultural cooperation cultural pluralism EU programme cultural promotion language policy

Eurovoc-term: cultuurindustrie culturele samenwerking culturele verscheidenheid EU-programma bevordering van culturele activiteiten taalbeleid


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Mr President, what we have here is an extraordinary project that shows what European value added really is, and I believe that the greatest thing is to unite Europeans around their cultures plural, around their respective histories plural, which are things of beauty and which have been developed through creativity. This really is the best of what we have.

Mijnheer de Voorzitter, dit is een buitengewoon project dat uiting geeft aan de Europese meerwaarde. Het mooiste is dat wij de Europeanen verenigen rond hun culturen en hun geschiedenissen, vol schoonheid en creativiteit.


3. The programme will strengthen the consensus in an area in which social and cultural pluralism flourishes. Such a consensus cannot be generated solely by the EU institutions - the involvement of the general public in a process of continuous communication is required.

3. Het programma moet de consensus versterken in een ruimte waarin het cultureel en sociaal pluralisme toeneemt, een consensus die niet alleen via de Europese instellingen kan worden bewerkstelligd maar waarin de burgers in een proces van continue communicatie een aandeel moeten hebben.


13. Recalls that cultural services are not to be compared to most other services and are therefore treated differently in existing agreements; recognises the European audiovisual sector's special role in sustaining cultural pluralism, economic performance and freedom of expression; reaffirms its commitment to the freedom of action in the sphere of audiovisual policy obtained at the Uruguay Round; takes the view that the GATS rules on cultural services, in particular in the audiovisual sector, should not jeopardise the cultural diversity and autonomy of the WTO contracting parties;

13. wijst er nogmaals op dat culturele diensten niet kunnen worden vergeleken met de meeste andere diensten en dat zij derhalve in bestaande overeenkomsten anders behandeld worden; erkent de bijzondere rol die de Europese audiovisuele sector speelt bij de ondersteuning van de culturele verscheidenheid, de economische prestaties en de vrijheid van meningsuiting; bevestigt nogmaals zijn inzet voor de vrijheid van handelen in de sector audiovisueel beleid, die tijdens de Uruguay-Ronde is verworven; stelt zich op het standpunt dat de GATS-voorschriften inzake culturele diensten, met name in de audiovisuele sector, de culturele verscheiden ...[+++]


13. Recalls that cultural services are not to be compared to most other services and are therefore treated differently in existing agreements; recognises the European audiovisual sector’s special role in sustaining cultural pluralism, economic performance and freedom of expression; reaffirms its commitment to the freedom of action in the sphere of audiovisual policy obtained at the Uruguay Round; takes the view that the GATS rules on cultural services, in particular in the audiovisual sector, should not jeopardise the cultural diversity and autonomy of the WTO contracting parties;

13. wijst er nogmaals op dat culturele diensten niet kunnen worden vergeleken met de meeste andere diensten en dat zij derhalve in bestaande overeenkomsten anders behandeld worden; erkent de bijzondere rol die de Europese audiovisuele sector speelt bij de ondersteuning van de culturele verscheidenheid, de economische prestaties en de vrijheid van meningsuiting; bevestigt nogmaals zijn inzet voor de vrijheid van handelen in de sector audiovisueel beleid, die tijdens de Uruguay-Ronde is verworven; stelt zich op het standpunt dat de GATS-voorschriften inzake culturele diensten, met name in de audiovisuele sector, de culturele verscheiden ...[+++]


8. Recalls that cultural services are not to be compared to most other services and are therefore treated differently in existing agreements; shares the Commission’s view that the existing rules on audiovisual services are sufficient; recognises the European audiovisual sector’s special role in sustaining cultural pluralism, economic performance and freedom of expression; reaffirms its commitment to the freedom of action in the sphere of audiovisual policy obtained at the Uruguay Round; takes the view that the GATS rules on cultural services, in particular in the audiovisual sector, should not jeopardise the cultural diversity and au ...[+++]

8. wijst er nogmaals op dat culturele diensten niet kunnen worden vergeleken met de meeste andere diensten en dat zij derhalve in bestaande overeenkomsten op verschillende wijze worden behandeld; is het met de Commissie eens dat de huidige voorschriften inzake audiovisuele diensten voldoende zijn; erkent de bijzondere rol die de Europese audiovisuele sector speelt bij de ondersteuning van de culturele verscheidenheid, de economische prestaties en de vrijheid van meningsuiting; bevestigt nogmaals zijn inzet voor vrijheid van handeling in de sector audiovisueel beleid die tijdens de Uruguay-Ronde is verworven; stelt zich op het standpu ...[+++]


(16) Taking the same approach, the European Parliament, in its Resolution of 18 November 1999, recognised the European audiovisual sector's special role in sustaining cultural pluralism, a healthy economy and freedom of expression, reaffirmed its commitment to the freedom of action in the sphere of audiovisual policy obtained at the Uruguay Round, and took the view that the General Agreement on Trade in Services (GATS) rules on cultural services, in particular in the audiovisual sector, should not jeopardise the cultural diversity and autonomy of the WTO contracting parties.

(16) Vanuit diezelfde benadering en met het oog op de speciale rol van de Europese audiovisuele sector bij de instandhouding van een cultureel pluralisme, een gezonde economie en de vrijheid van meningsuiting, heeft het Europees Parlement in zijn resolutie van 18 november 1999 zijn verknochtheid bevestigd aan het beginsel van vrijheid van actie in de sector van het audiovisuele beleid, zoals dat ook in de Uruguayronde werd erkend en gesteld dat de regels van de GATS inzake culturele diensten, met name in de audiovisuele sector, geen bedreiging mogen vormen voor de culturele verscheidenheid en autonomie van de verdragspartijen bij de WTO.


w