Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Control bottom supported CPT vehicles
Operate bottom supported CPT vehicles
Operate bottom supported cable-propelled vehicles

Vertaling van "Control bottom supported CPT vehicles " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
carry out bottom supported cable-propelled vehicle operations | control bottom supported CPT vehicles | operate bottom supported cable-propelled vehicles | operate bottom supported CPT vehicles

aan de grond verankerde kabelvoertuigen bedienen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the Sector Understanding, the term “hovercraft” is defined as follows: an amphibious vehicle of at least 100 tons designed to be supported wholly by air expelled from the vehicle forming a plenum contained within a flexible skirt around the periphery of the vehicle and the ground or water surface beneath the vehicle, and capable of being propelled and controlled by airscrews or ducted air from fans or similar devices.

In deze sectorovereenkomst wordt onder „hovercraft” verstaan een amfibievoertuig van ten minste 100 ton, ontworpen om uitsluitend te worden gedragen door lucht die uit het voertuig wordt geblazen en een luchtkussen vormt, vastgehouden binnen een soepele rok langs de rand van het voertuig en het grond- of wateroppervlak onder het voertuig, en dat kan worden voortgestuwd en bestuurd door middel van luchtschroeven of door omsloten ventilatoren of soortgelijke toestellen.


(7) In order to achieve Union air quality objectives and to ensure a continuous effort to reduce vehicle emissions, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFUE) should be delegated to the Commission in respect of the detailed rules on the application of Regulation (EC) No 715/2007 to vehicles of categories M1, M2, N1 and N2 with a reference mass exceeding 2 610 kg but with a maximum vehicle mass not exceeding 7 500 kg, the specific procedures, tests and requirements for type approval, the requirements for the implementation of the prohibition on the use of defeat dev ...[+++]

(7) Teneinde de doelstellingen van de Unie inzake luchtkwaliteit te behalen en te garanderen dat onverminderd wordt gestreefd naar een vermindering van de voertuigemissies, moet aan de Commissie de bevoegdheid worden overgedragen om overeenkomstig artikel 290 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie (VWEU) handelingen vast te stellen ten aanzien van uitvoeringsbepalingen voor de toepassing van Verordening (EG) nr. 715/2007 op voertuigen van de categorieën M1, M2, N1 en N2 met een referentiemassa van meer dan 2 610 kg maar met een maximale massa van hoogstens 7 500 kg, de specifieke procedures, tests en voorschriften vo ...[+++]


Where the towed vehicle braking system does not support braking via the electric control line check that message EBS 22 byte 4 bits 7 to 8 are set to 00.

Controleer, als het remsysteem van het getrokken voertuig remmen via de elektrische bedieningsleiding niet ondersteunt, of bericht EBS22, byte 4, bits 7 en 8, de waarde 00 heeft.


ATC support tools at the aerodrome shall provide the detection of Conflicting ATC Clearances and shall be performed by the ATC system based on the knowledge of data including the clearances given to aircraft and vehicles by the air traffic controller, the assigned runway and holding point. The air traffic controller shall input all clearances given to aircraft or vehicles into the ATC system using a digital system, such as the EFS.

Instrumenten ter ondersteuning van de luchtverkeersleiding op het luchtvaartterrein detecteren conflicterende verkeersklaringen; ze worden toegepast door het luchtverkeersleidingssysteem op basis van gegevens, waaronder de verkeersklaringen die door de luchtverkeersleider aan luchtvaartuigen en voertuigen zijn gegeven, de toegewezen baan en de wachtpositie. De luchtverkeersleider voert alle aan luchtvaartuigen of voertuigen gegeven verkleersklaringen in het luchtverkeersleidingssysteem in met behulp van een digitaal systeem, zoals EFS.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Finally, I should like to reiterate our desire, with Mr Billström, to engage with Libya, on the one hand, and with Turkey, on the other, in a real dialogue that will allow us to get to the bottom of matters, to be able to cooperate on border control in order to prevent illegal migration, but also to see how, with the support of the High Commissioner for Refugees, we can try to initiate procedures in these Mediterranean countries th ...[+++]

Tot slot wil ik nogmaals onze wens uitspreken om, samen met de heer Billström, een echte dialoog aan te gaan met enerzijds Libië en anderzijds Turkije. Deze dialoog moet ons in staat stellen om tot de kern van de zaak door te dringen, om samen te werken in het bewaken van de grenzen om illegale migratie te voorkomen, maar ook om te bekijken hoe wij in deze landen aan de Middellandse Zee, met de steun van de Hoge Commissaris voor de vluchtelingen, procedures kunnen opstellen waardoor echte asielzoekers niet langer hun toevlucht hoeven te nemen tot mensensmokkelaars of -handelaars om het Europese vasteland te bereiken en waardoor hun asiel ...[+++]


50. Is concerned at the negative impact on road safety resulting from increases in the speed of vehicles; in this connection, recommends the implementation of recommendations of the Study for Future Options for Roadworthiness Enforcement in the European Union published by the International Motor Vehicle Inspection Committee (CITA) in 2007; recommends support for a campaign for "safe tuning" and moves to phase in electronic ...[+++]

50. uit zijn bezorgdheid over het negatieve effect dat voertuigen bij hogere snelheden op de verkeersveiligheid kunnen hebben; pleit in dit verband voor toepassing van de aanbevelingen die worden gedaan in de in 2007 door het Internationaal Comité voor de keuring van motorvoertuigen (CITA) gepubliceerde studie naar de toekomstige opties voor het toezicht op de geschiktheid voor het wegverkeer van motorvoertuigen; pleit voor ondersteuning van een campagne voor "veilige tuning" en voor maatregelen om zo snel mogelijk over te gaan tot het geleidelijk als standaarduitrusting introduceren van elektronische stabiliteitscontrolesystemen (ESC) ...[+++]


50. Is concerned at the negative impact on road safety resulting from increases in the speed of vehicles; in this connection, recommends the implementation of recommendations of the Study for Future Options for Roadworthiness Enforcement in the European Union published by the International Motor Vehicle Inspection Committee (CITA) in 2007; recommends support for a campaign for safe "tuning" and moves to phase in electronic ...[+++]

50. uit zijn bezorgdheid over het negatieve effect dat voertuigen bij hogere snelheden op de verkeersveiligheid kunnen hebben; pleit in dit verband voor toepassing van de aanbevelingen die worden gedaan in de in 2007 door het Internationaal Comité voor de keuring van motorvoertuigen (CITA) gepubliceerde "Evaluatie van toekomstige opties voor het toezicht op de geschiktheid voor het wegverkeer van motorvoertuigen"; pleit voor ondersteuning van een campagne voor veilige "tuning" en voor maatregelen om zo snel mogelijk over te gaan tot het geleidelijk als standaarduitrusting introduceren van elektronische stabiliteitscontrolesystemen (ESC ...[+++]


In the case of vehicle types that use a communication link in accordance with ISO 15765-4 ‘Road vehicles diagnostics on controller area network (CAN) — part 4: requirements for emissions-related systems’, a comprehensive explanation for the data given in service $06 Test ID $00 to FF, for each OBD monitor ID supported, shall be provided.

In het geval van voertuigtypen die gebruikmaken van een communicatielink volgens ISO 15765-4 „Road vehicles — Diagnostics on Controller Area Network (CAN) — Part 4: requirements for emissions-related systems”, moet voor elke bewaakte ID van het OBD-systeem een uitvoerige toelichting worden gegeven op de in modus $06 Test ID $00 tot FF verstrekte gegevens.


Electronic Stability Control (ESC): points out that worldwide research is unanimous of the significant life saving potential of vehicle stability control systems such as ESC ; supports the rapid introduction of ESC systems - possibly by a voluntary agreement - as well as the development of an internationally harmonised validation test for vehicle stability systems;

Elektronische stabiliteitscontrole (ESC): wijst erop dat resultaten van wereldwijd onderzoek unaniem zijn wat het aanzienlijke levensreddende potentieel van systemen voor de stabiliteitscontrole van voertuigen betreft zoals ESC ; steunt de snelle invoering van ESC-systemen, eventueel door een vrijwillige overeenkomst, alsmede de ontwikkeling van een internationaal geharmoniseerde valideringstest van systemen voor de stabiliteit van voertuigen,


In the case of vehicle types that use a communication link in accordance with ISO 15765-4 "Road vehicles, diagnostics on controller area network (CAN) - part 4: requirements for emissions-related systems", a comprehensive explanation for the data given in service $06 Test ID $00 to FF, for each OBD monitor ID supported, must be provided.

In het geval van voertuigtypen die gebruikmaken van een communicatielink volgens ISO 15765-4 "Road vehicles - Diagnostics on Controller Area Network (CAN) - Part 4: Requirements for emissions-related systems", moet een uitvoerige toelichting op de in modus $06 Test ID $00 tot FF verstrekte gegevens worden opgesteld voor elke bewaakte ID van het OBD-systeem.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Control bottom supported CPT vehicles' ->

Date index: 2022-03-27
w