Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid to compulsory education
Basic nutrition education
Caregiver education
Compulsory education
Compulsory mandate
Compulsory school attendance
Compulsory schooling
Education policy
Elective office
Examination for admission to preschool
Full-time compulsory education
Full-time compulsory schooling
Local mandate
National mandate
Outgoing cabinet
Outgoing government
Outgoing member
Parliamentary mandate
Plurality of offices
Representative mandate
Resignation of an elected representative
Resigning member
Term of office
Trach care education

Traduction de «Compulsory education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
compulsory education | compulsory school attendance | compulsory schooling

leerplicht


compulsory education [ compulsory school attendance | compulsory schooling ]

schoolplicht [ gebrek aan scholing | verplicht onderwijs | verplicht schoolbezoek ]


aid to compulsory education

stimulans tot het vervullen van de leerplicht


full-time compulsory education | full-time compulsory schooling

volledige leerplicht




elective office [ compulsory mandate | local mandate | national mandate | outgoing cabinet | outgoing government | outgoing member | parliamentary mandate | representative mandate | resignation of an elected representative | resigning member | term of office | Plurality of offices(ECLAS) ]

mandaat [ aftreden van een gekozen vertegenwoordiger | demissionair kabinet | demissionair lid | duur van het mandaat | einde van de ambtstermijn | lokaal mandaat | nationaal mandaat | parlementair mandaat | representatief mandaat | verplicht mandaat ]








Examination for admission to preschool (education)

onderzoek voor toelating tot basisschool
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the majority of EU Member States, teachers' minimum basic salaries are lower than per capita GDP for teachers working in compulsory education (primary and lower secondary education).

In de meeste EU-lidstaten ligt het minimale basissalaris van leraren die werken in het leerplichtonderwijs (lager en lager secundair onderwijs) lager dan het bbp per hoofd van de bevolking.


35. Stresses that in order to guarantee the participation of girls in compulsory primary education and to prevent them being deprived of their chances to study or being forced into early marriages, it is crucial that, as is currently the case, the entirety of the formal compulsory primary education system should consist of a block which cannot be replaced by open learning or distance education; is concerned, therefore, at the recent legislative proposal which increases compulsory education from 8 to 12 years but while doing so also aims at introducing the possibility to opt for open learning alternatives after the first four years of pr ...[+++]

35. benadrukt dat, om de deelname van meisjes in het verplicht basisonderwijs te waarborgen en te voorkomen dat zij geen kansen krijgen om te studeren of gedwongen worden op jonge leeftijd te huwen, het essentieel is dat, zoals nu het geval is, het geheel van het officieel verplicht basisonderwijssysteem één blok vormt, dat niet kan worden vervangen door open leren of afstandsonderwijs; is dan ook verontrust over het recente wetgevingsvoorstel dat het verplicht onderwijs uitbreidt van 8 tot 12 jaar, maar dat tegelijk de mogelijkheid introduceert om te kiezen voor 'open leren' na de eerste vier jaar van basisonderwijs;


Across Europe around 50% of all students in upper secondary education receive vocational education and training, which makes it the most popular choice after compulsory education.

In heel Europa ontvangt ongeveer 50% van alle leerlingen in het hoger middelbaar onderwijs een vorm van beroepsonderwijs of –opleiding. Hiermee is het de meest gemaakte keuze na het verplichte onderwijs.


Brussels, 30 September 2011 – Vocational education and training, which nearly half of all Europeans choose to enrol in after their compulsory education, has a generally positive image among most age groups, linked to the high quality of training on offer and the strong job prospects that this brings.

Brussel, 30 september 2011 – Beroepsonderwijs en beroepsopleidingen, waarvoor bijna de helft van alle Europeanen na de leerplicht kiest, heeft bij de meeste leeftijdsgroepen globaal een positief imago, dat verbonden is met de hoge kwaliteit van de opleiding en de goede kansen op een baan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Benchmark 2020: By 2020 at least 95% of children between 4 years old and the starting age of compulsory education should participate in early childhood education.

Benchmark 2020: in 2020 moet ten minste 95% van de kinderen tussen vier jaar en de leerplichtige leeftijd aan voorschools onderwijs deelnemen.


As an instrument for the promotion of lifelong learning, the EQF encompasses qualifications of all levels, from those achieved through compulsory education or adult education to those awarded in higher education and in professional or vocational education and training.

Als instrument voor de bevordering van levenslange scholing omvat het EKK kwalificaties op alle niveaus, van kwalificaties die worden verworven aan de hand van verplicht onderwijs en volwassenenonderwijs tot hoger onderwijs en beroepsonderwijs en -training.


European citizens are not being told that 45% of future jobs will go to university graduates, 40% will go to people who have completed secondary school and that only 15% of jobs will go to people who have completed compulsory education and that this compulsory education does not reduce the percentage of those who abandon it.

De Europese burgers worden niet geïnformeerd over het feit dat 45 procent van de toekomstige banen naar mensen met een universitaire opleiding zal gaan, 40 procent naar mensen met middelbaar onderwijs en slechts 15 procent naar degenen die alleen het verplicht onderwijs hebben genoten. Zelfs met de leerplicht neemt het percentage van vroegtijdige schoolverlaters echter niet af.


European citizens are not being told that 45% of future jobs will go to university graduates, 40% will go to people who have completed secondary school and that only 15% of jobs will go to people who have completed compulsory education and that this compulsory education does not reduce the percentage of those who abandon it.

De Europese burgers worden niet geïnformeerd over het feit dat 45 procent van de toekomstige banen naar mensen met een universitaire opleiding zal gaan, 40 procent naar mensen met middelbaar onderwijs en slechts 15 procent naar degenen die alleen het verplicht onderwijs hebben genoten. Zelfs met de leerplicht neemt het percentage van vroegtijdige schoolverlaters echter niet af.


8. Points out with concern that one of the main problems of women immigrants remains that of language skills and as 50% of women immigrants have not advanced beyond compulsory education, while only 17% percent have completed tertiary education, calls on the Member States to promote access to education and training systems in the host countries for young women immigrants and to continue initiatives to integrate them into education and culture by means of the Socrates, Leonardo de Vinci, Culture and Youth programmes; considers it especially important for the Member States to recognise the vocational training and skills of highly educated ...[+++]

8. is bezorgd over het feit dat de taalvaardigheid tot de voornaamste problemen van immigrerende vrouwen blijft behoren, in aanmerking nemende dat 50% van de immigrerende vrouwen niet verder is gekomen dan het verplichte onderwijs, terwijl nauwelijks 17% het tertiaire onderwijs heeft gehaald; roept de lidstaten op te stimuleren dat jonge immigrerende vrouwen toegang krijgen tot de onderwijs- en scholingsstelsels van de ontvangende landen en de initiatieven voor hun integratie in onderwijs en cultuur voort te zetten door middel van de programma's Socrates, Leonardo da Vinci, Cultuur en Jeugd; acht het vooral belangrijk dat de lidstaten ...[+++]


1. Encouraging young people to remain in education or training after the end of compulsory education; and motivating and enabling adults to participate in learning through later life

1. Jongeren aanmoedigen om na de leerplicht onderwijs of opleidingen te blijven volgen en volwassenen motiveren en in staat stellen om gedurende het hele leven deel te nemen aan onderwijs en beroepsopleidingen


w