Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communication with community resources
Community budget
Community nurse
Community's budget
Drawing up of the Community budget
Drawing up of the EU budget
Drawing up of the European Union budget
EU budget
Establishment of the Community budget
European Union budget
Financing of the Community budget
Financing of the EC budget
Financing of the EU budget
Financing of the European Union budget
Financing of the European Union's budget
Financing of the budget of the European Union
Globality of the Community budget
Inclusion in the budget
Incorporation in the Community budget
Integrity of the Community Budget
Moderate mental subnormality
To enter in the budget

Vertaling van "Community budget " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Community budget | Community's budget

communautaire begroting | Gemeenschapsbegroting


financing of the EU budget [ financing of the budget of the European Union | financing of the Community budget | financing of the EC budget | financing of the European Union's budget | financing of the European Union budget ]

financiering van de EU-begroting [ financiering van de begroting van de Europese Unie | financiering van de EG-begroting | financiering van de Gemeenschapsbegroting ]


drawing up of the EU budget [ drawing up of the Community budget | drawing up of the European Union budget | establishment of the Community budget ]

opstelling van de EU-begroting [ opstellen van de communautaire begroting | opstelling van de begroting van de Europese Unie ]


EU budget [ European Union budget | Community budget(GEMET) ]

EU-begroting [ begroting van de Europese Unie ]


inclusion in the budget | incorporation in the Community budget | to enter in the budget

in de begroting opnemen | opneming in de begroting


globality of the Community budget | integrity of the Community Budget

integriteit van de communautaire begroting | volledigheid van de Gemeenschapsbegroting




Communication with community resources

bevinding betreffende communicatie met maatschappelijke voorzieningen


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Regrets that the communications budget is lacking instruments enabling DG Communication to apply the general gender budgeting approach; stresses the importance and the role of the EU Communication policy in raising awareness about gender issues and calls for appropriate financial means to be found for this kind of action.

8. betreurt dat de begroting met betrekking tot communicatie geen instrumenten omvat die het DG Communicatie in staat zouden kunnen stellen een algemene aanpak van genderbudgettering door te voeren; benadrukt het belang en de rol van het EU-communicatiebeleid voor de verhoging van het bewustzijn van de bevolking inzake genderkwesties en vraagt dat voldoende financiële middelen worden vrijgemaakt voor actie op dit vlak.


Basically, all these proposals for the 2008 Community budget run counter to the requirements of the rich countries which impose a ceiling on the budget of about 1% of Community GNI, thereby reducing its share of this budget and minimising its redistributive role.

In feite zijn al deze voorstellen voor de communautaire begroting 2008 contrair aan de behoeften van de rijke landen die een begrotingsplafond van rond 1 procent van het EU-BNI kennen, om het eigen aandeel in deze begroting te verlagen en de herverdelingsrol tot een minimum te beperken.


As regards CFSP expenditure which is charged to the general budget of the European Communities in accordance with Article 28 of the Treaty on European Union, the institutions will endeavour, in the conciliation procedure provided for in Annex II, Part C, and on the basis of the preliminary draft budget established by the Commission, to secure agreement each year on the amount of the operating expenditure to be charged to the Community budget and on the distribution of this amount between the articles of the CFSP budget chapter suggested in the fourth paragraph of this Point.

Ten aanzien van de uitgaven van het GBVB die overeenkomstig artikel 28 van het Verdrag betreffende de Europese Unie ten laste van de algemene begroting van de Europese Gemeenschappen komen, trachten de instellingen elk jaar volgens de in bijlage II, onder C, bedoelde overlegprocedure en op de grondslag van het door de Commissie opgestelde voorontwerp van begroting overeenstemming te bereiken over de op de begroting van de Gemeenschappen aan te rekenen huishoudelijke uitgaven en de verdeling ervan over de in de vierde alinea van dit punt voorgestelde artikelen van het hoofdstuk „GBVB” van de begroting.


In 2007 the cost of the Community budget will be less than 1% of the Community’s GNP.

In 2007 zullen de uitgaven van de communautaire begroting minder dan 1 procent van het communautair bnp bedragen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, pointless expenses only exist in national budgets of Member States, not in our tiny community budget.

De grote verspillingen vinden echter plaats in de nationale begrotingen van de lidstaten, en niet in onze microscopisch kleine communautaire begroting.


Nevertheless, national expenses are outside the European Parliament’s jurisdiction and because we cannot make expense cuts on national budgets we are forced to make cuts on necessary expenses of our community budget.

De nationale uitgaven vallen natuurlijk buiten de bevoegdheid van het Europees Parlement, maar omdat wij niet kunnen bezuinigen op de nationale begrotingen, zetten wij noodgedwongen het mes in communautaire begrotingsuitgaven die onontbeerlijk zijn.


‘irregularity’ has the meaning assigned to it by Article 1(2) of Regulation (EC, Euratom) No 2988/95, that is any infringement of a provision of Community law resulting from an act or omission by an economic operator which has, or would have, the effect of prejudicing the general budget of the Communities either by reducing or losing revenue accruing from own resources collected directly on behalf of the Communities, or by charging an unjustified item of expenditure to the Community budget;

„onregelmatigheid”, wat daaronder wordt verstaan in artikel 1, lid 2, van Verordening (EG) nr. 2988/95, namelijk elke inbreuk op het Gemeenschapsrecht die bestaat in een handeling of een nalaten van een marktdeelnemer waardoor de algemene begroting van de Gemeenschappen of de door de Gemeenschappen beheerde begrotingen worden of zouden kunnen worden benadeeld, hetzij door de vermindering of het achterwege blijven van ontvangsten uit de eigen middelen, die rechtstreeks voor rekening van de Gemeenschappen worden geïnd, hetzij door een onverschuldigde uitgave;


- Serious damage to the Community's financial interests (fraud with implications for the Community budget, or violation of Community law in relation to a project receiving financial support from the Community budget [23]).

- ernstige inbreuken op de financiële belangen van de Gemeenschappen (achterwege laten van maatregelen ter bestrijding van fraude met gevolgen voor de communautaire begroting, schending van het Gemeenschapsrecht bij een actie die financiële steun uit de communautaire begroting ontvangt [23]).


39. For the CFSP expenditure charged to the general budget of the European Communities in accordance with Article 28 of the Treaty on European Union, the institutions will endeavour, in the conciliation procedure provided for in Annex III and on the basis of the preliminary draft budget established by the Commission, to secure each year agreement on the amount of the operational expenditure to be charged to the Community budget and on the distribution of this amount between the articles of the CFSP budget chapter suggested in the fourth subparagraph of this paragraph.

39. Voor de uitgaven van het GBVB die overeenkomstig artikel 28 van het Verdrag betreffende de Europese Unie op de algemene begroting der Europese Gemeenschappen worden aangerekend, trachten de instellingen elk jaar in het raam van de in bijlage III bedoelde overlegprocedure en op basis van het door de Commissie opgestelde voorontwerp van begroting overeenstemming te bereiken over de op de begroting van de Gemeenschappen aan te rekenen operationele uitgaven en de verdeling ervan over de in de vierde alinea van dit punt voorgestelde artikelen van het hoofdstuk "GBVB" van de begroting.


WHEREAS THE TREND IN THE PRODUCTION OF COLZA AND RAPE SEED HAS GIVEN RISE TO CERTAIN MARKETING DIFFICULTIES AND HAS PLACED A HEAVY BURDEN ON THE COMMUNITY BUDGET ; WHEREAS , UNLESS FRESH MEASURES ARE TAKEN , THIS TREND WILL CERTAINLY BECOME MORE PRONOUNCED ; WHEREAS STEPS SHOULD ALSO BE TAKEN TO AVOID THE UNDESIRABLE CONSEQUENCES FOR THIS SECTOR WHICH MIGHT RESULT FROM THE MEASURES TO LIMIT THE COMMUNITY PRODUCTION FOR COMPETING AGRICULTURAL PRODUCTS ; WHEREAS THE FIXING OF A MAXIMUM LEVEL FOR PRODUCTION AND A REDUCTION OF THE PRICE GUARANTEE FOR THE FOLLOWING MARKETING YEAR IF THIS LEVEL WAS EXCEEDED MAY HELP TO REDIRECT THE COMMUNIT ...[+++]

Overwegende dat de ontwikkeling van de produktie van koolzaad en raapzaad heeft geleid tot bepaalde afzetmoeilijkheden en tot aanzienlijke uitgaven ten laste van de communautaire begroting ; dat , zonder nieuwe beleidsmaatregelen , deze ontwikkeling ongetwijfeld zal verergeren ; dat in deze sector voorts ongewenste consequenties moeten worden voorkomen die zouden kunnen voortvloeien uit ten aanzien van concurrerende landbouwprodukten genomen produktiebeperkende maatregelen ; dat de vaststeiling van een maximumproduktie bij overschrijding waarvan de prijsgarantie voor het volgende verkoopseizoen wordt beperkt , kan bijdragen tot een be ...[+++]


w