Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on career
Advising on career
Career development
Career monographs
Career officer
Careers adviser
Careers teacher
Counsel on career
Decide on a sporting career
Give recommendations on career
Make career counselling available
Manage a sport career
Manage career in sports
Manage sporting career
Offer career counselling
Professional career
Professor
Promotion
Provide career counselling
Providing career counselling
Relief teacher
Substitute teacher
Supply teacher
Teacher
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff

Traduction de «Careers teacher » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
careers adviser | careers teacher

schooldecaan | schooldekaan


advising on career | counsel on career | advise on career | give recommendations on career

adviseren over carrière | advies geven over carrière | raad geven over carrière


offer career counselling | providing career counselling | make career counselling available | provide career counselling

loopbaanbegeleiding bieden


decide on a sporting career | manage career in sports | manage a sport career | manage sporting career

sportcarrière uitstippelen | sportcarrière managen | sportcarrière plannen


promotion [ career development | career development(UNBIS) ]

bevordering in een loopbaan [ loopbaanontwikkeling ]


teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

uitwisselingsprogramma van leraren | TES [Abbr.]


relief teacher | substitute teacher | supply teacher

invaller


professional career [ Career monographs(ECLAS) ]

beroepsloopbaan




teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This concerns mainly: a) young and in-career teachers and trainers in initial and adult education, in particular concerning open and flexible teaching methods and e-learning, the use of ICT, the renovation of curricula in initial education and continuing education courses and the availability multimedia; b) heads and administrative staff at all level to underpin the decentralisation of curricular and management issues; and c) staff providing customised guidance and counselling.

Dit heeft voornamelijk betrekking op: a) jonge onderwijsgevenden en opleiders en docenten en praktijkopleiders die reeds werkzaam zijn in het initieel en volwassenenonderwijs, met name in verband met open en flexibele onderwijsmethoden en e-leren, het gebruik van ICT, de vernieuwing van de curricula in het initieel onderwijs en cursussen voor bij- en nascholing en de toegang tot multimedia; b) administratief personeel op alle niveaus ter ondersteuning van de decentralisering van kwesties in verband met curricula en management; en c) personeel dat op maat gesneden begeleiding en advisering biedt.


·Develop online communities and resources for school professionals, including new eTwinning opportunities for student teachers, online networks for early career teachers and their mentors, online courses (including MOOCs), exchange of best practice among providers of Initial Teacher Education and a Digital Competence Frameworkto support teachers' self-assessment and development.

·onlinegemeenschappen en –leermiddelen ontwikkelen voor schoolpersoneel, waaronder nieuwe mogelijkheden via eTwinning voor leerkrachten in opleiding, onlinenetwerken voor leerkrachten aan het begin van hun loopbaan en hun mentoren, onlinecursussen (zoals MOOC's), de uitwisseling van beste praktijken tussen de aanbieders van de initiële lerarenopleiding en een kader voor digitale competentie ter ondersteuning van de zelfbeoordeling en ontwikkeling van leerkrachten.


The report shows that at the beginning of their careers, teachers' gross basic salaries are lower than national GDP per capita in all countries with the exception of Germany, Spain and Portugal.

Uit het verslag blijkt dat het brutobasissalaris van leerkrachten bij het begin van hun loopbaan in alle landen behalve Duitsland, Spanje en Portugal lager is dan het nationale bbp per hoofd van de bevolking.


Actions could include strengthening teacher education programmes; exploring flexible pathways into the profession (also at mid-career); opportunities for professional development and career progression based on transparent criteria.

Daarbij valt te denken aan onder andere verbetering van opleidingsprogramma's; het openen van nieuwe trajecten naar het beroep (ook later in het beroepsleven); meer mogelijkheden voor professionele ontwikkeling; en bevordering gebaseerd op transparante criteria.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EU Education Ministers recently agreed to strengthen teacher education and to develop competence frameworks that clearly state the skills and qualities required from teachers at different stages of their careers.

De ministers van onderwijs van de EU zijn onlangs overeengekomen lerarenopleidingen te versterken en competentiekaders te ontwikkelen die duidelijk aangeven welke vaardigheden en kwaliteiten van leraren verwacht worden in de verschillende fasen van hun loopbaan.


Recommendation: Teacher education should cover all these areas to better prepare teachers for their career.

Aanbeveling: de lerarenopleiding zou al deze terreinen moeten bestrijken teneinde leraren beter op hun beroep voor te bereiden.


“That is why I urge all Member States to improve training and support for teachers so that they can fully develop their competences throughout their careers and ensure high quality and innovative teaching to equip young people with the skills they need for modern life”.

Daarom dring ik er bij alle lidstaten op aan de opleiding en ondersteuning van leraren te verbeteren, zodat zij hun competenties ten volle kunnen ontwikkelen tijdens hun loopbaan en kunnen zorgen voor innovatief onderricht van hoge kwaliteit, dat jongeren de vaardigheden meegeeft die zij nodig hebben in het moderne leven".


revising and strengthening the professional profile of the teaching profession (including teachers, school leaders and teacher educators), in cooperation with relevant stakeholders, for instance by ensuring effective initial teacher education and by providing coherent and adequately resourced systems for recruitment, selection, initial teacher education, early career support and competence-based continuing professional development of teaching staff.

het beroepsprofiel van leraren (met inbegrip van leraren, schoolleiders en opleiders van leraren) herzien en versterken, in samenwerking met de relevante belanghebbenden, bijvoorbeeld door te zorgen voor doeltreffende initiële lerarenopleiding, en door samenhangende en goed toegeruste systemen op te zetten voor het aanwerven en selecteren van onderwijzend personeel en voor het bieden van een initiële lerarenopleiding, ondersteuning bij het begin van de loopbaan en op competenties gebaseerde continue beroepsopleiding.


Teacher mobility is currently very low due to: difficulties in accessing the teaching profession abroad, lack of career incentives, or even career penalties, and, last but not least, rigid mechanisms for bilateral and multilateral exchanges, which combine to discourage most teachers from applying[32].

De mobiliteit van leerkrachten is momenteel zeer laag. Dat komt doordat in het buitenland moeilijk toegang kan worden verkregen tot het beroep van leerkracht, maar ook doordat mobiliteit voor de loopbaan niet wordt gevaloriseerd of de loopbaan zelfs negatief beïnvloedt, en, niet in de laatste plaats, doordat de regelingen voor bilaterale en multilaterale uitwisselingen zeer stroef zijn. Al deze factoren samen ontmoedigen de meeste leerkrachten om zich voor mobiliteit aan te melden[32].


Employers and/or funders should ensure that the entry and admission standards for researchers, particularly at the beginning at their careers, are clearly specified and should also facilitate access for disadvantaged groups or for researchers returning to a research career, including teachers (of any level) returning to a research career.

Werkgevers en/of financiers zouden ervoor moeten zorgen dat de instroom- en toelatingsnormen voor onderzoekers, in het bijzonder aan het begin van hun loopbaan, duidelijk zijn gespecificeerd, en zouden eveneens de toegang moeten vergemakkelijken voor minder bevoorrechte groepen of voor onderzoekers die een onderzoeksloopbaan hervatten, inclusief leraren (van elk niveau) die een onderzoeksloopbaan hervatten.


w