Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASOR
Bus and coach service operative
Bus parts operative
LGV service operative
Motor vehicles parts advisor
Regular service by coach and bus between Member States

Traduction de «Bus and coach service operative » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bus parts operative | LGV service operative | bus and coach service operative | motor vehicles parts advisor

verkoopster auto-onderdelen | verkoper van auto-onderdelen | adviseur auto-onderdelen | verkoper auto-onderdelen


international carriage of passengers by bus and coach carried out in the form of occasional services

internationaal verkeer van personen over de weg met autobussen


regular service by coach and bus between Member States

geregeld vervoer met autobus tussen de lidstaten


Agreement on the International Carriage of Passengers by Road by means of Occasional Coach and Bus Services | ASOR [Abbr.]

overeenkomst betreffende internationaal ongeregeld personenvervoer over de weg met autobussen | ASOR [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
*regular services: ordinary bus and coach services carrying passengers along specified routes with pre-determined pick-up/stopping points.

*Geregelde vervoersdiensten: gewone bus- en touringcardiensten die passagiers langs bepaalde trajecten vervoeren met vooraf bepaalde opstap-/halteplaatsen.


In Greece the designated national authorities cannot enforce the rules, including penalties, regarding certain bus and coach services covered by the Regulation.

In Griekenland kunnen de aangewezen nationale autoriteiten voor sommige onder de verordening vallende autobus- en touringcardiensten de regels, inclusief sancties, niet afdwingen.


2. Point (b) of Article 21 shall not apply where the carrier proves that the cancellation or delay is caused by severe weather conditions or major natural disasters endangering the safe operation of bus or coach services.

2. Artikel 21, onder b), is niet van toepassing indien de vervoerder bewijst dat de annulering of vertraging het gevolg is van zware weersomstandigheden of grote natuurrampen waardoor de veilige bedrijfsvoering van de autobus- of touringcardiensten in het gedrang komt.


*regular services: ordinary bus and coach services carrying passengers along specified routes with pre-determined pick-up/stopping points.

*Geregelde vervoersdiensten: gewone bus- en touringcardiensten die passagiers langs bepaalde trajecten vervoeren met vooraf bepaalde opstap-/halteplaatsen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Consequently, disabled persons and persons with reduced mobility, whether caused by disability, age or any other factor, should have opportunities for using bus and coach services that are comparable to those of other citizens.

Bijgevolg moeten personen met een handicap of personen met beperkte mobiliteit, ongeacht of deze veroorzaakt wordt door een functiebeperking, leeftijd of een andere factor, mogelijkheden krijgen om gebruik te maken van autobus- en touringcarvervoersdiensten welke vergelijkbaar zijn met die van andere burgers.


Similar legislation has already been adopted in the field of air and rail transport, and has been proposed for bus and coach services.

Soortgelijke wetgeving is reeds vastgesteld op het vlak van lucht- en treinvervoer, en is voorgesteld voor autobus- en touringcardiensten.


Rights of bus and coach passengers should include the receipt of information regarding the service before and during the journey.

De gebruikersrechten van autobus- en touringcarpassagiers moeten onder meer het recht op informatie over de dienstverlening vóór en gedurende de reis inhouden.


The Commission and the representatives of the sector exchanged views on the Community legislation in force on international transport by bus and coach, cabotage, social aspects, taxation and other problems affecting the operation of the industry.

De Commissie en de vertegenwoordigers van de sector hebben de gelegenheid gehad van gedachten te wisselen over de bestaande regelgeving van de Gemeenschap voor het internationaal vervoer in touringcars en autobussen, de cabotageregeling, de sociale aspecten, de belastingheffing en andere problemen waarmee de sector wordt geconfronteerd.


Regarding the first option (limited scope with no further exemption), a clear majority of delegations favour this option and consider that the scope of the proposed Regulation should be limited to national long-distance and international regular bus/coach transport services, bearing in mind the need to protect the rights of passengers as well as to adopt provisions which are proportionate and feasible as regards bus and coach undertakings.

De eerste optie (beperkt toepassingsgebied zonder verdere vrijstelling) werd door een duidelijke meerderheid van de delegaties gesteund; zij zijn van oordeel dat het toepassingsgebied van de voorgestelde verordening moet worden beperkt tot nationale en internationale geregelde langeafstandsvervoersdiensten, omdat de rechten van de passagiers beschermd moeten worden en er bepalingen moeten worden vastgesteld die voor bus- en touringcarbedrijven proportioneel en haalbaar zijn.


This option seems to be too prescriptive and lacking the necessary flexibility to be applied in an effective way to the whole sector of bus and coach transport services.

Die optie lijkt te prescriptief en mist de nodige flexibiliteit om doeltreffend op de volledige sector van bus- en touringcarvervoersdiensten te worden toegepast.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Bus and coach service operative' ->

Date index: 2020-12-14
w