Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on social security benefits
Assess benefit plans
Benefit principle
Benefit taxation
Benefit theory of taxation
Evaluate benefit plans
Exportability principle
Gauge benefit plans
Help with on social security benefits
Instruct on social security benefits
Perform evaluation of benefit plans
Principle of exportability of benefits
Principle of mutual benefit
Provide cost benefit analysis report
Provide cost benefit analysis reports
Provide reports on cost benefit analysis
Providing cost benefit analysis reports
Social-security benefit
Welfare benefits recommendation

Traduction de «Benefit principle » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
benefit principle | benefit taxation | benefit theory of taxation

belasting naar gelang ontvangen voordeel


exportability principle | principle of exportability of benefits | principle of the exportability of social security benefits

beginsel van de exporteerbaarheid van socialezekerheidsprestaties | beginsel van exporteerbaarheid | exporteerbaarheidsbeginsel


principle of mutual benefit

beginsel van wederzijds voordeel | principe van wederzijdse uitwisseling


A rare chromosomal anomaly syndrome with a highly variable phenotype ranging from normal (in the majority of cases) to a mild, subtle phenotype. Principle characteristics are spinal abnormalities (stenosis, vertebral fusion, and kyphosis), hypotonia,

mozaïektrisomie 20


provide cost benefit analysis report | provide reports on cost benefit analysis | provide cost benefit analysis reports | providing cost benefit analysis reports

kosten-batenanalyserapporten verstrekken | kosten-batenanalyseverslagen verstrekken


assess benefit plans | perform evaluation of benefit plans | evaluate benefit plans | gauge benefit plans

uitkeringsregelingen beoordelen | uitkeringsregelingen evalueren


help with on social security benefits | welfare benefits recommendation | advise on social security benefits | instruct on social security benefits

raad geven over socialezekerheidsvoorzieningen | advies geven over socialezekerheidsvoorzieningen | adviseren over socialezekerheidsvoorzieningen




A rare chromosomal anomaly syndrome with a highly variable phenotype. Principle characteristics are a neonatal mewing cry, severe developmental delay and intellectual disability, short stature, hypotonia, dysmorphic features (including microcephaly,

ring 5


A rare chromosomal anomaly syndrome with a highly variable phenotype. Principle characteristics are prenatal and postnatal growth delay, mild to severe intellectual disability, hemiatrophy, webbed neck, ocular and cutaneous pigmentary anomalies, cran

mozaïektrisomie 22
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Calls on Eurostat to report clearly and in a timely manner to the GNI Committee on cases where the cost–benefit principle is considered to apply;

3. vraagt Eurostat duidelijk en tijdig aan het bni-comité verslag uit te brengen over gevallen waarin het kosten-batenbeginsel wordt geacht van toepassing te zijn;


3. Calls on Eurostat to report clearly and in a timely manner to the GNI Committee on cases where the cost–benefit principle is considered to apply;

3. vraagt Eurostat duidelijk en tijdig aan het bni-comité verslag uit te brengen over gevallen waarin het kosten-batenbeginsel wordt geacht van toepassing te zijn;


Under the EU Treaty, wherever EU students choose to study in the Union, they have the same rights to benefits as local students, unless EU law expressly excludes a benefit from the principle of equal treatment such as maintenance aid.

Krachtens het EU-Verdrag hebben studenten, ongeacht waar in de Unie zij studeren, dezelfde rechten op uitkeringen of voordelen als plaatselijke studenten, tenzij deze voordelen of uitkeringen door de EU-wetgeving uitdrukkelijk van het principe van gelijke behandeling worden uitgesloten, zoals dat het geval is met steun voor levensonderhoud.


3. Believes that key aspects of the final report by the CARS 21 Group have not been taken properly into account in the above-mentioned communication, and in particular deplores the failure to emphasise the policies needed to attain the accepted cost-benefit principle;

3. is van mening dat in de hierboven vermelde mededeling centrale aspecten van het eindverslag van de CARS 21-groep niet naar behoren in aanmerking zijn genomen en betreurt met name het feit dat te weinig aandacht wordt besteed aan de beleidsmiddelen die vereist zijn om een aanvaardbare kosten/batenverhouding te waarborgen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Suggests that the Commission conduct an impact assessment of the administrative costs of introducing a system to control energy efficiency gains; believes that the cost-benefit principle should be applied to each legislative initiative regarding energy efficiency and with regard being had to the economic costs of global warming and of energy insecurity, given that energy efficiency is important in cutting CO2 emissions and improving security of supply;

17. stelt voor dat de Commissie een effectbeoordeling uitvoert van de administratieve kosten van de invoering van een controlesysteem voor energie-efficiëntiewinst; meent dat voor elk wetgevend initiatief met betrekking tot energie-efficiëntie het kosten-batenbeginsel moet worden toegepast en dat daarbij aandacht moet worden geschonken aan de economische kosten van de opwarming van de aarde en energiezekerheid, aangezien energie-efficiëntie een belangrijke rol speelt bij de vermindering van de CO2-uitstoot en in het veilig stellen van de energievoorziening;


19. Suggests that the Commission conduct an impact assessment of the administrative costs of introducing a system to control energy efficiency gains; believes that the cost-benefit principle should be applied to each legislative initiative regarding energy efficiency and with regard being had to the economic costs of global warming and of energy insecurity, given that energy efficiency is important in cutting CO2 emissions and improving security of supply;

19. stelt voor dat de Commissie een effectbeoordeling uitvoert van de administratieve kosten van de invoering van een controlesysteem voor energie-efficiëntiewinst; meent dat voor elk wetgevend initiatief met betrekking tot energie-efficiëntie het kosten-batenbeginsel moet worden toegepast en dat daarbij aandacht moet worden geschonken aan de economische kosten van de opwarming van de aarde, aangezien energie-efficiëntie een belangrijke rol speelt bij de vermindering van de CO2-uitstoot en in het veilig stellen van de energievoorziening;


RECALLS its conclusions of May 2006 on the Commission White Paper on the Financial Services Policy 2005-2010, where it welcomed "the initiatives proposed by the Commission, stressing that progress in the greater integration of retail markets is a challenge for 2005-2010 in order to strengthen competition and ensure an appropriate level of consumer protection; " STRESSES the importance of mortgage credit for both EU citizens and the economy at large and of tackling barriers in order to achieve greater integration of mortgage credit markets, so that EU consumers and mortgage lenders can take full advantage of the benefits of the Single Marke ...[+++]

HERINNERT AAN zijn conclusies van 5 mei 2006 over het Witboek van de Commissie over het beleid op het gebied van financiële diensten (2005-2010) waarin hij de initiatieven van de kant van de Commissie verwelkomde, en benadrukte dat vorderingen op weg naar een grotere integratie van de retailmarkten een uitdaging zijn voor 2005-2010 als men het concurrentievermogen wil versterken en een adequaat niveau van consumentenbescherming wil waarborgen; BEKLEMTOONT het belang van hypothecair krediet voor de EU-burgers en de economie in het algemeen en van het wegnemen van hinderpalen voor een grotere integratie van de retailmarkten, waardoor cons ...[+++]


In general, this gain in spectrum shall be termed the "digital dividend"; The principle to ensure flexibility of usage of the digital dividend notwithstanding constraints necessary to avoid harmful interference or to promote general interest objectives such as large availability of the service or media pluralism and cultural and linguistic diversity; That, besides the extension of broadcasting services a potential of the digital dividend is to support the achievement of the Lisbon goals by inter alia increasing the availability of broadband access services to citizens and economic players throughout the EU territory, addressing the dig ...[+++]

Over het algemeen wordt het vrijgekomen spectrum het "digitale dividend" genoemd; het beginsel te zorgen voor flexibiliteit bij het gebruik van het digitale dividend ondanks de beperkingen die nodig zijn om schadelijke interferentie te voorkomen of doelstellingen van algemeen belang te bevorderen, zoals de brede beschikbaarheid van de dienst, pluriformiteit in de media en culturele en taaldiversiteit; dat, afgezien van de uitbreiding van omroepdiensten, een van de mogelijke voordelen van het digitale dividend ondersteuning van de verwezenlijking van de Lissabondoelstellingen is, onder meer door de beschikbaarheid van breedbanddiensten voor burgers en economische actoren op het gehele EU-grondgebied te vergroten en door de digitale kloof i ...[+++]


However, it is important to delimit and define clearly the category of benefit to which the principle of exportation would not apply or would apply in a restricted manner, while respecting the principle of freedom of movement.

Het is echter van belang om, met inachtneming van het beginsel van het vrije verkeer, de categorieën van prestaties waarop het exporteerbaarheidsbeginsel niet of restrictief van toepassing zou zijn, duidelijk af te bakenen en te definiëren.


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Ms Miet SMET Minister for Employment and Labour Mr Jean-Claude VAN CAUWENBERGHE Minister for the Budget, Employment and Training of the Walloon Government Denmark: Ms Karen JESPERSEN Minister for Social Affairs Ms Jytte ANDERSEN Minister for Labour Germany: Mr Horst GÜNTHER Parliamentary State Secretary to the Federal Minister for Labour and Social Affairs Greece: Mr Evangelos YIANNOPOULOS Minister for Labour and Social Security Mr Lampros KANELLOPOULOS State Secretary for Labour and Social Security Spain: Mr José Antonio GRIÑAN Minister for Labour and Social Security Mr Marcos PEÑA State Secretary for Labour and Social Security France: Ms ...[+++]

De Regeringen van de Lid-Staten en de Europese Commissie waren als volgt vertegenwoordigd : Belgie : mevrouw Miet SMET Minister van Tewerkstelling en Arbeid de heer Jean-Claude VAN CAUWENBERGHE Minister van Begroting, Tewerkstellingen Opleiding van de Waalse Regering Denemarken : mevrouw Karen JESPERSEN Minister van Sociale Zaken mevrouw Jytte ANDERSEN Minister van Arbeid Duitsland : de heer Horst GUNTHER Parlementair Staatssecretaris van Arbeid en Sociale Zaken Griekenland : de heer Evangelos YANNOPOULOS Minister van Arbeid en Sociale Zekerheid de heer Lampros KANELLOPOULOS Staatssecretaris van Arbeid en Sociale Zekerheid Spanje : de heer Jose Antonio GRINAN Minister van Arbeid en Sociale Zekerheid de heer Marcos PENA Staatssecretaris van ...[+++]


w