Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AVMSD
Audio-visual communications
Audio-visual communications policy
Audio-visual document
Audio-visual industry
Audiovisual Media Services Directive
Audiovisual aids operator
Audiovisual communications
Audiovisual communications policy
Audiovisual document
Audiovisual industry
Audiovisual materials
CICCE
Directive on television without frontiers
Plan an audiovisual recording
Plan audiovisual recording
Plan recording of sounds and images
Television without Frontiers Directive
Transfer audiovisual uncut material to computer
Transfer to computer uncut audiovisual material
Transfer unclipped audiovisual material to computer
Transfer uncut audiovisual material to computer

Vertaling van "Audiovisual communications " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
audiovisual communications policy [ audiovisual communications | audio-visual communications | audio-visual communications policy ]

audiovisueel beleid [ audiovisuele communicatie ]


transfer to computer uncut audiovisual material | transfer unclipped audiovisual material to computer | transfer audiovisual uncut material to computer | transfer uncut audiovisual material to computer

niet-bewerkt audiovisueel materiaal overzetten naar computer


receive appropriate permissions for recorded audiovisual example use | receiving appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | Gaining appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | receive appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples

gepaste toestemmingen krijgen voor het gebruik van opgenomen audiovisuele voorbeelden


Audiovisual Media Services Directive | Directive 2010/13/EU of the European Parliament and of the Council of 10 March 2010 on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the provision of audiovisual media services (Audiovisual Media Services Directive) | AVMSD [Abbr.]

Richtlijn 2010/13/EU van het Europees Parlement en de Raad van 10 maart 2010 betreffende de coördinatie van bepaalde wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in de lidstaten inzake het aanbieden van audiovisuele mediadiensten | richtlijn audiovisuele mediadiensten


Audiovisual Media Services Directive | Council Directive 89/552/EEC on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities | Directive 89/552/EEC of 3 October 1989 of the European Parliament and of the Council on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the provision of audiovisual media services (Audiovisual Media Services Dire ...[+++]

Richtlijn 89/552/EEG van 3 oktober 1989 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de coördinatie van bepaalde wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in de lidstaten inzake het aanbieden van audiovisuele mediadiensten (richtlijn Audiovisuele mediadiensten) | Richtlijn 89/552/EEG van de Raad van 3 oktober 1989 betreffende de coördinatie van bepaalde wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in de Lid-Staten inzake de uitoefening van televisie-omroepactiviteiten | richtlijn audiovisuele mediadiensten | Televisie zonder grenzen -richtlijn


audiovisual document [ audio-visual document | Audiovisual materials(ECLAS) ]

audiovisueel document


Committee for the cinematographic and audiovisual industries of the EC and extra-Community Europe | CICCE [Abbr.]

Comité van de Filmindustrie van de Europese Gemeenschap | CICCE [Abbr.]




audiovisual industry [ audio-visual industry ]

audiovisuele industrie


plan recording of sounds and images | plan an audiovisual recording | plan audiovisual recording

audiovisuele opnames plannen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The institutions of the public audiovisual communication sector, with respect to the performance of their missions, shall contribute to the external audiovisual action, the influence of the French-speaking world and the broadcasting of the French language and culture throughout the world.

De overheidsorganen op het gebied van de audiovisuele communicatie dragen, in het kader van de uitvoering van hun opdracht, bij aan audiovisuele activiteiten in het buitenland, aan het prestige van de francofonie en aan de verspreiding van de Franse taal en cultuur in de wereld.


In implementation of the above-mentioned commitment, Article 2 of Decree No 2007-958 of 15 May 2007 on the financial relations between the State and public sector bodies in the audiovisual communication sector (décret no 2007-958 du 15 mai 2007 relatif aux relations financières entre l’État et les organismes du secteur public de la communication audiovisuelle) takes up the wording of Article 53 of the Law of 30 September 1986, taking account ‘of the direct or indirect revenue derived from the public service mission’ and specifies that ...[+++]

Met het oog op de inachtneming van deze verbintenis werd in artikel 2 van decreet nr. 2007-958 van 15 mei 2007 inzake de financiële betrekkingen tussen de staat en de organen van de publieke sector van de audiovisuele communicatie, de formulering van artikel 53 van de wet van 30 september 1986 overgenomen, waarin wordt bepaald dat met de directe en indirecte ontvangsten uit de openbaredienstopdracht rekening moet worden gehouden en dat de kosten in verband met de uitvoering van de openbaredienstverplichtingen afzonderlijk moeten worden geboekt.


The principal terms of the new public financing mechanism are contained in Law No 2009-258 of 5 March 2009 on audiovisual communication and the new public television service (loi no 2009-258 du 5 mars 2009 relative à la communication audiovisuelle et au nouveau service public de la télévision).

De belangrijkste bepalingen van het nieuwe financieringsmechanisme zijn vervat in Wet nr. 2009-258 van 5 maart 2009 betreffende audiovisuele communicatie en de nieuwe openbaredienstopdracht van de televisie.


The estimated public service costs are and will be the subject of ex ante estimates in the agreement relating to objectives and means under Article 53 of Law No 86-1067 of 30 September 1986, amended, on Freedom of Communication, the annual grant provided for a draft finance law will be calibrated according to the estimated net costs and the balance between estimates and results will have to be established and, if necessary, corrected ex post in the report provided for on the implementation of Article 2 of Decree No 2007-958 of 15 May 2007 on the financial relations between the State and public sector bodies in the ...[+++]

De verwachte kosten van de openbaredienstopdracht worden echter overeenkomstig artikel 53 van gewijzigde Wet nr. 86-1067 van 30 september 1986 betreffende de vrijheid van communicatie in de vorm van voorafgaande ramingen in de overeenkomst over middelen en doelstellingen opgenomen, en de in het ontwerp van begrotingswet opgenomen jaarlijkse begrotingssubsidie wordt dienovereenkomstig aan de verwachte nettokosten aangepast; eventuele afwijkingen van de werkelijke waarden ten opzichte van de ramingen moeten worden vastgesteld en, indien nodig, achteraf in het kader van het verslag overeenkomstig artikel 2 van decreet nr. 2007-958 van 15 m ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
They shall endeavour to develop new services that may enrich or complete their programme offer, as well as the new technologies of production and broadcasting of audiovisual communication programmes and services.

Zij zetten zich in voor de ontwikkeling van nieuwe diensten die hun programma-aanbod kunnen verrijken of aanvullen en van nieuwe technieken voor de productie en verspreiding van programma’s en diensten op het gebied van audiovisuele communicatie.


After all, new commercial players, in the form of big telecommunications and Internet companies which have far greater financial resources than the traditional audiovisual communications companies, have entered the programme market and will no doubt rapidly expand there.

We moeten vaststellen dat nieuwe privé-actoren, grote telecommunicatie- en internetgroepen die financieel gezien veel machtiger zijn dan de grote klassieke audiovisuele communicatiegroepen, hun intrede hebben gedaan op de programmamarkt en dat zij zich daar ongetwijfeld snel zullen gaan ontwikkelen.


40. Believes that clear limits must be placed on the ownership and control of management of audiovisual communications media;

40. acht het noodzakelijk duidelijke grenzen vast te stellen op het gebied van eigendom van en zeggenschap over de audiovisuele communicatiemedia;


40. Believes that clear limits must be placed on the ownership and control of management of audiovisual communications media;

40. acht het noodzakelijk duidelijke grenzen vast te stellen op het gebied van eigendom van en zeggenschap over de audiovisuele communicatiemedia;


It takes into account all modes of audiovisual broadcast and communication, from radio and television broadcasting to the Internet.

Hierin wordt aandacht besteed aan alle audiovisuele en communicatiemedia, van de radio- en televisieomroep tot en met het internet.


It is doubtful whether simply treating the audiovisual sector in the same way as industry can work in terms of safeguarding cultural diversity, e.g. in international negotiating forums (WTO). The interconnections between IT and audiovisual media, and their transformation, is having a profound effect on their content and accessibility, on a range of connected rights, and on culture in the broad sense. The technological changes which are under way, such as switchover, i.e. the transition from analogue to digital radio and television broadcasting, constitute a 'complex process with social and economic implications going well beyond the pure ...[+++]

De technologische veranderingen, bijvoorbeeld de zogeheten switchover, d.w.z. de overgang van analoog naar digitaal, vormt (zoals de Commissie terecht stelt in haar mededeling over de overgang van analoge naar digitale omroep) een ingewikkeld proces met sociaal-economische vertakkingen die verder gaan dan een gewone technische migratie (COM(2003) 541, blz. 4).


w