Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Akwé Kon Voluntary Guidelines
Assess implementing developments feasibility
Assess larval development
Assess the development of youth
Assess the feasibility of implementing developments
Assess youth-development
Assessing larval development
CEB
Council of Europe Development Bank
Council of Europe Resettlement Fund
Council of Europe fund
Determine the feasibility of implementing developments
EYF
European Youth Foundation
Evaluate the feasibility of implementing developments
Larval development assessing
Monitor larval development
Observe the development of children and young people
Promote the development of children and young people
SFYM
Secure residential Youth Development Complex
Solidarity Fund for Youth Mobility

Traduction de «Assess youth-development » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assess youth-development | observe the development of children and young people | assess the development of youth | promote the development of children and young people

ontwikkeling van de jeugd beoordelen | ontwikkeling van kinderen en jongeren beoordelen


assess larval development | larval development assessing | assessing larval development | monitor larval development

ontwikkeling van larven monitoren | ontwikkeling van larven controleren | ontwikkeling van larven volgen


assess implementing developments feasibility | evaluate the feasibility of implementing developments | assess the feasibility of implementing developments | determine the feasibility of implementing developments

haalbaarheid van de implementatie van ontwikkelingen beoordelen


secure residential Youth Development Complex

beveiligd wooncomplex voor jongeren


Akwé: Kon Voluntary Guidelines | Akwé: Kon Voluntary Guidelines for the Conduct of Cultural, Environmental and Social Impact Assessment regarding Developments Proposed to Take Place on, or which are Likely to Impact on, Sacred Sites and on Lands and Waters Traditionally Occupied or Used by Indigenous and Local Communities

Akwé: Kon-richtlijnen


Assessment using EuroQol Five Dimension (Youth) instrument

beoordelen met EQ-5D-Y-vragenlijst


Assessment using Participation and Environment Measure for Children and Youth

evaluatie met 'Participation and Environment Measure for Children and Youth'


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a give ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandi ...[+++]


Council of Europe fund [ CEB | Council of Europe Development Bank | Council of Europe Resettlement Fund | European Youth Foundation | EYF | SFYM | Solidarity Fund for Youth Mobility ]

fondsen van de Raad van Europa [ Europees Jeugdfonds | Ontwikkelingsbank van de Raad van Europa | Solidariteitsfonds voor de mobiliteit van jongeren | Statuut van het Fonds voor sociale ontwikkeling van de Raad van Europa | Vestigingsfonds van de Raad van Europa ]


Recommendation concerning Special Youth Employment and Training Schemes for Development Purposes

Aanbeveling betreffende speciale programma's voor het verschaffen van werkgelegenheid en opleiding aan jongeren voor ontwikkelingsdoeleinden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the context of the Europe 2020 Strategy and the Renewed Framework for European Cooperation in the Youth Field (2012-2018), continue its intentions to assess the Structured Dialogue process to ensure that the scope, scale and content of the process are reflective of and responsive to the current needs of young people and which, in turn, usefully informs the development of youth policy.

Haar voornemen in het kader van de Europa 2020-strategie en het nieuwe kader voor Europese samenwerking in jeugdzaken (2010-2018) doorzetten om het proces van de gestructureerde dialoog te beoordelen teneinde te waarborgen dat de reikwijdte, de omvang en de inhoud ervan rekening houden met en een antwoord vormen op de huidige behoeften van jongeren, hetgeen op zijn beurt nuttige inbreng vormt voor de ontwikkeling van jongerenbeleid.


9. Calls on the Commission to thoroughly assess and then put an end to incoherent and sometimes destructive crisis measures; stresses that more than public commitment to Youth Employment is urgently needed; calls on the Commission to exclude investments in areas targeting youth employment, such as job creation, education, training and research, and development from deficit targets, since they are key for a sustainable exit from the crisis, and also to consolidate the EU economy on a path of competitiveness and sustainable productivi ...[+++]

9. verzoekt de Commissie onsamenhangende en soms destructieve crisismaatregelen grondig te beoordelen en vervolgens te beëindigen; benadrukt dat er dringend meer nodig is dan publieke toezeggingen op het gebied van jeugdwerkloosheid; verzoekt de Commissie niet te besparen op investeringen die gericht zijn op werkgelegenheid voor jongeren, zoals het scheppen van banen, onderwijs, opleiding en onderzoek en ontwikkeling, aangezien deze niet alleen van essentieel belang zijn om de crisis op duurzame wijze te boven te komen maar ook om de economie van de EU te verankeren in concurrentievermogen en duurzame productiviteit;


22. Stresses that the crisis countries currently have extremely alarming rates of youth unemployment; therefore, calls on the Commission to assess crisis measures in terms of their impact on youth employment and calls on the Member States and the Commission to consider ending those crisis measures which have a negative impact on youth employment; calls on the Commission to exclude investments in areas targeting youth employment such as job creation, education, training and research and development from deficit targets, since they ar ...[+++]

22. benadrukt dat de in crisis verkerende landen momenteel met zeer alarmerende jeugdwerkloosheidspercentages kampen; dringt er derhalve bij de Commissie op aan crisismaatregelen te beoordelen op grond van het effect ervan op de jeugdwerkloosheid, en verzoekt de lidstaten en de Commissie te overwegen crisismaatregelen die een negatief effect op de jeugdwerkloosheid hebben, te beëindigen; verzoekt de Commissie niet te besparen op investeringen die zijn gericht op werkgelegenheid voor jongeren, zoals het scheppen van banen, onderwijs, opleiding en onderzoek en ontwikkeling, aangezien deze van essentieel belang zijn om een duurzame uitweg ...[+++]


2. Calls on the Commission to first assess and then put an end to incoherent and sometimes destructive crisis measures; stresses that more than public commitment to Youth Employment is urgently needed; calls on the Commission to exclude investments in areas targeting youth employment such as job creation, education, training and research and development from deficit targets, since they are key for a sustainable exit for the crisis but also to consolidate the EU economy in a path of competitiveness and sustainable productivity;

2. verzoekt de Commissie onsamenhangende en vaak destructieve crisismaatregelen eerst te beoordelen en vervolgens te beëindigen; benadrukt dat er dringend meer nodig is dan publieke toezeggingen op het gebied van jeugdwerkloosheid; verzoekt de Commissie niet te besparen op investeringen die gericht zijn op werkgelegenheid voor jongeren, zoals het scheppen van banen, onderwijs, opleiding en onderzoek en ontwikkeling, aangezien deze niet alleen van essentieel belang zijn om de crisis op duurzame wijze te boven te komen maar ook om de economie van de EU te verankeren in concurrentiële en duurzame productiviteit;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Points out the importance of an evaluation of the state of implementation of the EU Strategy for Youth; stresses that Member States' progress reports in the youth field should be made publicly available in order to increase public awareness; stresses the need to monitor the way the lives of young people in Europe are developing and changing so that the actual progress made can be assessed;

12. merkt op dat er een evaluatie moet worden gemaakt van de stand van zaken in de uitvoering van de EU-strategie voor jongeren; benadrukt dat de voortgangsverslagen op jeugdgebied openbaar moeten worden gemaakt om het publiek bewust te maken; benadrukt dat de wijze waarop het leven van jongeren in Europa zich ontwikkelt en verandert, moet worden gevolgd zodat de daadwerkelijke vooruitgang kan worden beoordeeld;


12. Points out the importance of an evaluation of the state of implementation of the EU Strategy for Youth; stresses that Member States’ progress reports in the youth field should be made publicly available in order to increase public awareness; stresses the need to monitor the way the lives of young people in Europe are developing and changing so that the actual progress made can be assessed;

12. merkt op dat er een evaluatie moet worden gemaakt van de stand van zaken in de uitvoering van de EU-strategie voor jongeren; benadrukt dat de voortgangsverslagen op jeugdgebied openbaar moeten worden gemaakt om het publiek bewust te maken; benadrukt dat de wijze waarop het leven van jongeren in Europa zich ontwikkelt en verandert, moet worden gevolgd zodat de daadwerkelijke vooruitgang kan worden beoordeeld;


Develop and support the development of user-friendly European tools (e.g. Youthpass) for both independent assessment and self-assessment, as well as instruments for the documentation of competences of youth workers and youth leaders which would help to recognise and evaluate the quality of youth work in Europe.

gebruiksvriendelijke Europese instrumenten (bijvoorbeeld Youthpass) voor onafhankelijke beoordeling en zelfbeoordeling te ontwikkelen en te helpen ontwikkelen, alsmede instrumenten voor het documenteren van vaardigheden van jeugdwerkers en jeugdleiders die kunnen helpen de kwaliteit van het jeugdwerk in Europa aan te tonen en te evalueren.


Develop and support the development of user-friendly European tools (e.g. Youthpass) for both independent assessment and self-assessment, as well as instruments for the documentation of competences of youth workers and youth leaders which would help to recognise and evaluate the quality of youth work in Europe.

gebruiksvriendelijke Europese instrumenten (bijvoorbeeld Youthpass) voor onafhankelijke beoordeling en zelfbeoordeling te ontwikkelen en te helpen ontwikkelen, alsmede instrumenten voor het documenteren van vaardigheden van jeugdwerkers en jeugdleiders die kunnen helpen de kwaliteit van het jeugdwerk in Europa aan te tonen en te evalueren;


Within the context of youth work, promote, where appropriate, the development of a systematic assessment of skills and competences required for any form of training aiming at acquiring knowledge and upgraded skills.

in het kader van het jeugdwerk, waar mogelijk, de ontwikkeling te bevorderen van een systematische beoordeling van de vaardigheden en competenties die vereist zijn voor op kennisverwerking of verbetering van vaardigheden gerichte opleidingen.


to use existing means and work with established European networks to propose guiding principles in order to enable youth information structures to develop quality assessment.

uitgaande van de bestaande instrumenten en tezamen met de bestaande Europese netwerken richtsnoeren voor te stellen, teneinde de jongereninformatiestructuren in staat te stellen een kwaliteitsbeoordeling te ontwikkelen.


w