Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aquaculture environmental impact assessing
Assess environmental impact
Assess environmental impact and risks
Assess environmental impact in aquaculture operations
Assess groundwater environmental impact
Assessing aquaculture environmental impact
Assessing environmental impact of groundwater
Assessment of environmental impact
Assessment of the environmental effects
Assessment of the impact on the environment
Carry out environmental impact assessments
EIA
Eco-balance
Ecological assessment
Ecological balance sheet
Effect on the environment
Environmental assessment
Environmental damage
Environmental effect
Environmental footprint
Environmental impact
Environmental impact assessment
Environmental impact statement
Environmental impact study
Environmental sustainability
Groundwater environmental impact assessment
Groundwater environmental impact estimation
Kiev Protocol
Monitor aquaculture environmental impact
Protocol on Strategic Environmental Assessment
SEA Protocol

Vertaling van "Aquaculture environmental impact assessing " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
assessing aquaculture environmental impact | monitor aquaculture environmental impact | aquaculture environmental impact assessing | assess environmental impact in aquaculture operations

milieu-effecten van aquacultuuractiviteiten beoordelen


environmental impact [ eco-balance | ecological assessment | ecological balance sheet | effect on the environment | environmental assessment | environmental effect | environmental footprint | Environmental assessment(ECLAS) | environmental assessment(GEMET) | environmental damage(GEMET) | environmental impact statement(GEMET) | environmental impact study(GEMET) | Environmental sustainability(STW) | environmental impact assessment(UNBIS) ]

invloed op het milieu [ ecologische balans | mer | milieueffect | milieueffectrapport | milieuvoetafdruk ]


assess environmental impact and risks | assessment of environmental impact | assess environmental impact | carry out environmental impact assessments

gevolgen voor het milieu beoordelen | milieu-effecten beoordelen


groundwater environmental impact assessment | groundwater environmental impact estimation | assess groundwater environmental impact | assessing environmental impact of groundwater

gevolgen voor het milieu van grondwater beoordelen | milieu-effecten van grondwater beoordelen


assessment of the environmental effects | assessment of the impact on the environment | environmental impact assessment | EIA [Abbr.]

milieueffectbeoordeling | milieueffectrapportage | MEB [Abbr.] | MER [Abbr.]


Kiev Protocol | Protocol on Strategic Environmental Assessment | Protocol on Strategic Environmental Assessment to the Convention on Environmental Impact Assessment in a Transboundary Context | SEA Protocol [Abbr.]

Protocol inzake strategische milieubeoordeling | Protocol inzake strategische milieubeoordeling bij het Verdrag inzake milieueffectrapportage in grensoverschrijdend verband


environmental impact assessment | EIA [Abbr.]

evaluatie van de invloed op de milieueffecten | evaluatie van de invloed op het milieu | evaluatie van de milieu-effecten | inschatting van de invloed op de milieueffecten | inschatting van de invloed op het milieu | milieu-effectrapportage | MER [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
'1. Where an environmental impact assessment is required , the developer shall prepare and submit an environmental impact assessment report. The information to be provided by the developer shall include at least:

1. Wanneer een milieueffectbeoordeling is vereist , dient de opdrachtgever een milieueffectbeoordelingsrapport op te stellen en in te dienen . De door de opdrachtgever te verstrekken informatie bevat ten minste:


Member States may set thresholds or criteria to determine when projects need not undergo either the determination under paragraphs 4 and 5 or an environmental impact assessment, and/or thresholds or criteria to determine when projects shall in any case be made subject to an environmental impact assessment without undergoing a determination set out under paragraphs 4 and 5.

De lidstaten kunnen drempelwaarden of criteria vaststellen om te bepalen wanneer projecten niet hoeven te worden onderworpen aan het besluit op grond van de leden 4 en 5, en evenmin aan een milieueffectbeoordeling, en/of drempelwaarden of criteria vaststellen om te bepalen wanneer projecten in elk geval worden onderworpen aan een milieueffectbeoordeling, maar niet aan een besluit op grond van de leden 4 en 5.


5. Support shall not be granted to aquaculture operations in marine protected areas, if it has been determined by the competent authority of the Member State, on the basis of an environmental impact assessment, that the operation would generate significant negative environmental impact that cannot be adequately mitigated.

5. Voor concrete aquacultuuracties in mariene beschermde gebieden wordt geen steun verleend indien de bevoegde autoriteit van de lidstaat op grond van een milieueffectbeoordeling vaststelt dat de concrete actie significante, niet naar behoren te matigen milieuschade zou veroorzaken.


The Parties agree to develop economic and technical cooperation in the fisheries and aquaculture sector, especially in aspects such as the sustainable exploitation, management and conservation of fisheries resources, including environmental impact assessment.

De partijen komen overeen economische en technische samenwerking in de sector visserij en aquacultuur te ontwikkelen, met name wat betreft duurzame exploitatie, beheer en behoud van de visbestanden, met inbegrip van milieueffectbeoordelingen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Stresses the need for a firmer commitment from the EU on investments in sustainable aquaculture, in the form of additional financing under the Community Fisheries Fund, giving preference to best environmental practice; points out, however, that future financing of aquaculture related activities should only be possible with the effective implementation of the Environmental Impact Assessment (EIA) Directive, to ensure that proje ...[+++]

19. onderstreept de noodzaak dat de Unie zich op een overtuigender manier moet verbinden tot investeringen in de sector van de duurzame aquacultuur door middel van subsidies uit het communautaire visserijfonds, waarbij voorrang moet worden verleend aan beste milieupraktijken; is echter van mening dat financiering van met aquacultuur verband houdende activiteiten in de toekomst slechts mogelijk dient te zijn indien de richtlijn inzake milieueffectrapportage (MEB-richtlijn) daadwerkelijk wordt uitgevoerd, ten einde te waarborgen dat gefinancierde projecten niet leiden tot een aantasting ...[+++]


19. Stresses the need for a firmer commitment from the EU on investments in sustainable aquaculture, in the form of additional financing under the Community Fisheries Fund, giving preference to best environmental practice; points out, however, that future financing of aquaculture related activities should only be possible with the effective implementation of the Environmental Impact Assessment (EIA) Directive, to ensure that proje ...[+++]

19. onderstreept de noodzaak dat de Unie zich op een overtuigender manier moet verbinden tot investeringen in de sector van de duurzame aquacultuur door middel van subsidies uit het communautaire visserijfonds, waarbij voorrang moet worden verleend aan beste milieupraktijken; is echter van mening dat financiering van met aquacultuur verband houdende activiteiten in de toekomst slechts mogelijk dient te zijn indien de richtlijn inzake milieueffectrapportage (MEB-richtlijn) daadwerkelijk wordt uitgevoerd, ten einde te waarborgen dat gefinancierde projecten niet leiden tot een aantasting ...[+++]


The measures provided for in this Regulation should be without prejudice to Council Directive 85/337/EEC of 27 June 1985 on environmental impact assessment (2), Council Directive 92/43/EEC of 21 May 1992 on the conservation of natural habitats and of wild fauna and flora (3), Directive 2000/60/EC of the European Parliament and the Council of 23 October 2000 establishing a framework for Community action in the field of water policy (4) and Council Directive 2006/88/EC of 24 October 2006 on animal health requirements for aquaculture animals a ...[+++]

De in deze verordening vastgestelde maatregelen mogen geen afbreuk doen aan Richtlijn 85/337/EEG van de Raad van 27 juni 1985 betreffende de milieu-effectbeoordeling van bepaalde openbare en particuliere projecten (2), Richtlijn 92/43/EEG van de Raad van 21 mei 1992 inzake de instandhouding van de natuurlijke habitats en de wilde flora en fauna (3), Richtlijn 2000/60/EG van het Europees Parlement en de Raad van 23 oktober 2000 tot vaststelling van een kader voor communautaire maatregelen betreffende het waterbeleid (4), noch aan Richtlijn 2006/88/EG van de Raad van 24 oktober 2006 betreffende veterinairrechtelijke voorschri ...[+++]


A second series of measures focuses on the safety of aquaculture products and protection of the environment. Among the most important, there is the re-casting of Community legislation on food hygiene, more research on and control of harmful algal blooms and diseases, the updating and regular simplification of animal health legislation, mitigating the impact of waste discharges, and of escapees, alien species and GMOs, aquaculture Environmental Impact As ...[+++]

- Een tweede reeks maatregelen heeft te maken met de veiligheid van aquacultuurproducten en milieubescherming, vooral grondige herziening van de Europese wetgeving op de voedselveiligheid, uitbreiding van het onderzoek en betere beheersing van de wildgroei van toxische algen en de verspreiding van ziekten, regelmatige bijwerking en vereenvoudiging van de wetgeving op de gezondheid van dieren, beperking van de weerslag van lozingen en ontsnapte vissen, niet inheemse en transgene soorten, evaluatie van de weerslag van de aquacultuur op ...[+++]


At the national level, Member States can use the outcomes of environmental impact assessments[14] as well as of strategic environmental assessments[15] to reduce the negative environmental impacts of resource use of individual projects or plans, programmes and policies.

Op nationaal niveau kunnen de lidstaten gebruik maken van de resultaten van “klassieke”[14] en “strategische” milieueffectbeoordelingen[15] om de negatieve milieueffecten van hulpbronnengebruik in het kader van individuele plannen of projecten, programma’s en beleidsoriëntaties te verminderen.


(7) The United Nations/Economic Commission for Europe Convention on Environmental Impact Assessment in a Transboundary Context of 25 February 1991, which applies to both Member States and other States, encourages the parties to the Convention to apply its principles to plans and programmes as well; at the second meeting of the Parties to the Convention in Sofia on 26 and 27 February 2001, it was decided to prepare a legally binding protocol on strategic environmental assessment which would supplement the existing ...[+++]

(7) Het VN/ECE-Verdrag inzake milieueffectbeoordeling in grensoverschrijdend verband van 25 februari 1991, dat zowel op de lidstaten als op andere staten van toepassing is, moedigt de verdragsluitende partijen aan de beginselen ervan eveneens op plannen en programma's toe te passen. Tijdens de tweede, op 26-27 februari 2001 te Sofia gehouden bijeenkomst, besloten de verdragsluitende partijen een bindend protocol betreffende strategische milieubeoordeling voor te bereiden als aanvulling op de bestaande bepalingen inzake milieueffectbeoordeling in grensoverschrijdend verband, en dit met het oog op de mogelijke goedkeuring ervan in het kade ...[+++]


w