Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aircraft maintenance
Aircraft maintenance coordinator
Aircraft maintenance manager
Aircraft maintenance manual
Aircraft maintenance programme
Aviation maintenance coordinator
Buildings maintenance manager
Coordinate maintenance activities for aircraft
Make arrangements for aircraft maintenance
Organise aircraft maintenance
Perform aircraft maintenance
Perform airplane maintenance
Perform helicopter maintenance
Perform the maintenance of aircrafts
Plane maintenance coordinator
Rotary aircraft maintenance coordinator

Traduction de «Aircraft maintenance manager » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Aircraft maintenance manager

manager vliegtuigonderhoud


liaise with engineering centres to plan scheduled aircraft maintenance | make arrangements for aircraft maintenance | coordinate maintenance activities for aircraft | organise aircraft maintenance

vliegtuigonderhoud organiseren


aviation maintenance coordinator | rotary aircraft maintenance coordinator | aircraft maintenance coordinator | plane maintenance coordinator

coördinator vliegtuigonderhoud | hoofd vliegtuigonderhoud


perform airplane maintenance | perform helicopter maintenance | perform aircraft maintenance | perform the maintenance of aircrafts

vliegtuigonderhoud uitvoeren


aircraft maintenance programme

onderhoudsprogramma voor luchtvaartuigen




aircraft maintenance manual

onderhoudshandleiding van het luchtvaartuig | onderhoudslicentie


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the longer run, there is no reason why aircrafts should have sophisticated communication, navigation and automation, and not ships, trains or cars. New technologies coming to market in the near future will gradually provide new services to citizens and allow improved real-time management of traffic movements and capacity use, as well as the tracing and tracking of flows for environmental and security purposes. In addition to the obvious benefits to transport operators and clients, new systems will provide public administration with ...[+++]

Op lange termijn is er geen enkele reden waarom alleen vliegtuigen zouden worden uitgerust met geavanceerde communicatiesystemen, navigatieapparatuur en automatisering en dat niet het geval zou zijn voor schepen, treinen of auto’s. Nieuwe technologieën die binnenkort op de markt zullen komen, zullen de burger nieuwe diensten bieden en een beter real-time beheer van verkeersbewegingen en –capaciteit mogelijk maken, alsmede tracking en tracking van stromen voor milieu- en veiligheidsdoeleinden. Naast de duidelijke voordelen voor vervoersexploitanten en hun klanten zullen de nieuwe systemen de overheid snel en gedetailleerd informeren over de noden inzake infra ...[+++]


‘When the continuing airworthiness of the aircraft is managed by a continuing airworthiness management organisation approved in accordance with Section A, Subpart G of this Annex (Part M) or when there is a limited contract between the owner and this organisation in accordance with point M.A.201(e)(ii), the aircraft maintenance programme and its amendments may be approved through an indirect approval procedure’.

„Als de permanente luchtwaardigheid van het luchtvaartuig wordt beheerd door een overeenkomstig sectie A, subdeel G, van deze bijlage (deel M) erkende managementorganisatie voor permanente luchtwaardigheid of als er een beperkt contract bestaat tussen de eigenaar en deze organisatie overeenkomstig punt M.A.201, onder e), punt ii), mogen het onderhoudsprogramma en de wijzigingen worden goedgekeurd via een indirecte goedkeuringsprocedure”.


The regulation applies, pursuant to Article 1, to the design, production, maintenance and operation of aeronautical products and to personnel and organisations involved in design and maintenance, to personnel involved in the operation of aircraft, to the design and maintenance of airports and the relevant personnel, and lastly, to the ATM/ANS air traffic management and air navigation services (air traffic services, aviation meteoro ...[+++]

Zoals in artikel 1 wordt bepaald, is de verordening van toepassing op het ontwerpen, de productie, het onderhoud en de werking van luchtvaartproducten, alsook op personeel en organisaties die zijn betrokken bij het ontwerpen, de productie en het onderhoud, op het personeel dat betrokken is bij de vluchtuitvoering, het ontwerpen en het onderhoud van luchthavens en tot slot op het personeel dat betrokken is bij het luchtverkeersbeheer en bij de luchtnavigatiediensten ATM/ANS (luchtverkeersdiensten, meteorologische diensten voor de luchtvaart, luchtvaartinformatiediensten en communicatie-, navigatie- en toezichtdiensten).


In aviation, it has adopted a comprehensive set of common, uniform and mandatory legislation covering all the key elements affecting safety (aircrafts, maintenance, airports, air traffic management systems, etc).

In de luchtvaart heeft de EU een uitgebreid pakket gemeenschappelijke, uniforme en bindende wetgeving aangenomen betreffende alle essentiële elementen die van invloed zijn op de veiligheid (vliegtuigen, onderhoud, luchthavens, systemen voor luchtverkeersbeheer, enz.).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
When the continuing airworthiness of the aircraft is managed by a continuing airworthiness management organisation approved in accordance with Section A, Subpart G of this Annex (Part M), the aircraft maintenance programme and its amendments may be approved through an indirect approval procedure.

Als de permanente luchtwaardigheid van het luchtvaartuig wordt beheerd door een overeenkomstig sectie A, subdeel G, van deze bijlage (deel M) erkende managementorganisatie voor permanente luchtwaardigheid, mogen het onderhoudsprogramma en de wijzigingen worden goedgekeurd via een indirecte goedkeuringsprocedure.


The continuing airworthiness management organisation shall not use the indirect approval procedure when this organisation is not under the oversight of the Member State of Registry, unless an agreement exists in accordance with point M.1, paragraph 4(ii) or 4(iii), as applicable, transferring the responsibility for the approval of the aircraft maintenance programme to the competent authority responsible for the continuing airworthiness management organisation.

De managementorganisatie voor permanente luchtwaardigheid maakt geen gebruik van de procedure voor indirecte goedkeuring indien de organisatie niet onder toezicht staat van de lidstaat van registratie, tenzij in overeenstemming met punt M.1, lid 4, punt ii) of iii), naar gelang van toepassing, is overeengekomen de verantwoordelijkheid voor de goedkeuring van het onderhoudsprogramma voor luchtvaartuigen over te dragen aan de bevoegde autoriteit die verantwoordelijk is voor de managementorganisatie voor permanente luchtwaardigheid.


An aircraft in a controlled environment is an aircraft (i) continuously managed during the previous 12 months by a unique continuing airworthiness management organisation approved in accordance with Section A, Subpart G, of this Annex (Part M), and (ii) which has been maintained for the previous 12 months by maintenance organisations approved in accordance with Section A, Subpart F of this Annex (Part M), or with Annex II (Part 145).

Een luchtvaartuig in een gecontroleerde omgeving is een luchtvaartuig dat i) tijdens de afgelopen 12 maanden doorlopend werd beheerd door een krachtens sectie A, subdeel G, van deze bijlage (deel M), erkende managementorganisatie voor permanente luchtwaardigheid en ii) tijdens de afgelopen 12 maanden onderhouden werd door krachtens sectie A, subdeel F, van deze bijlage (deel M), of bijlage II (deel 145) erkende onderhoudsorganisaties.


It will include improved simulation capabilities and automation, technologies and methods for the realisation of the zero-maintenance aircraft, as well as lean aircraft, airport and air traffic management operations.

Daarbij wordt aandacht besteed aan verbeterde simuleringsmogelijkheden en automatisering, technologieën en methoden voor de verwezenlijking van het onderhoudsvrije vliegtuig, alsmede een "slanke" exploitatie van vliegtuigen, luchthavens en luchtverkeersregeling.


It will include improved simulation capabilities and automation, technologies and methods for the realisation of the zero-maintenance aircraft, as well as lean aircraft, airport and air traffic management operations.

Daarbij wordt aandacht besteed aan verbeterde simuleringsmogelijkheden en automatisering, technologieën en methoden voor de verwezenlijking van het onderhoudsvrije vliegtuig, alsmede een “slanke” exploitatie van vliegtuigen, luchthavens en luchtverkeersregeling.


Issues such as improved aircraft operations at the airport (airside and landside) and air traffic management, manufacturing, maintenance and recycling processes will be included.

Er zal ook aandacht worden besteed aan onderwerpen als een verbeterde vliegtuigafhandeling op het vliegveld (airside en landside) en luchtverkeersleiding, fabricage, onderhoud en recyclingprocessen.


w