28. Takes the view that public and private stakeholders should strengthen their efforts to develop new transnational European tourism products, while taking full account of the role of macro-regional strategies in their development; notes that macro-regions such as the Adriatic-Ionian macro-region offer distinctive natural, cultural and historical bases for the development of such products; calls on public and private stakeholders in the EU’s Baltic, Danube, Adriatic-Ionian and Alpine macro-regional strategies to devise, each in their own area, joint strategies for the development of tourism;
28. stelt dat openbare en particuliere belanghebbenden zich meer inspanningen moeten getroosten voor de ontwikkeling van nieuwe transnationale Europese toeristische producten, met volledige inachtneming van macro-regionale strateg
ieën; merkt op dat macroregio's zoals die rond de Adriatische en Ionische zee onderscheidende natuurlijke, culturele en historische bases bieden voor de ontwikkeling van dergelijke producten; roept publieke en private partijen in de respectieve macroregionale strategieën van de EU voor de regio's rond de Oostzee, de Donau, de Adriatische en Ionische zee en de Alpen op om, ieder vanuit eigen gebied, gezamenlijk
...[+++]e strategieën voor de ontwikkeling van het toerisme op te zetten;