Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident involving logging car
Caught or dragged by
Fall or jump from
Ice-yacht
Land-yacht
Object thrown from or in
Ski chair-lift
Ski-lift with gondola

Traduction de «Accident involving logging car » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Accident involving logging car

ongeval met controle-auto


accident to, on or involving:cable-car, not on rails | ice-yacht | land-yacht | ski chair-lift | ski-lift with gondola | caught or dragged by | fall or jump from | object thrown from or in |

gegrepen of meegesleurd doorkabelwagen, niet op rails | val of sprong van (uit)kabelwagen, niet op rails | voorwerp geworpen uit of inkabelwagen, niet op rails | ongeval met, in of op | gondelbaan (ski) | ongeval met, in of op | ijsboot | ongeval met, in of op | kabelwagen [gondel], niet op rails | ongeval met, in of op | landzeilboot | ongeval met, in of op | stoeltjeslift (ski)


Accident involving object thrown in cable car, not running on rails

ongeval met voorwerp gegooid in kabelbaan, niet lopend op rails


Accident involving jump from cable car, not on rails

ongeval met sprong van kabelbaan, niet op rails
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* Improve cars to reduce the severity of accidents involving pedestrians and cyclists.

* Auto's zodanig verbeteren dat de ernst van ongevallen met voetgangers en fietsers wordt verminderd.


Main measures: to introduce universal anchorage systems for child restraint devices, improve cars to reduce the severity of accidents involving pedestrians and cyclists, eliminate blind spots in heavy goods vehicles, facilitate the movement of persons with reduced mobility, and improve motorcycle safety, etc.

Voornaamste maatregelen: veralgemening van de universele bevestigingssystemen voor kinderzitjes, verbeteringen aan wegvoertuigen teneinde de ernst van ongevallen waarbij voetgangers en fietsers betrokken zijn, te verminderen, wegwerken van de 'dode hoek' van vrachtwagens, vereenvoudiging van het rijden voor personen met een mobiliteitshandicap, verbetering van de veiligheid van motorfietsen, enz.


Cars involved in a serious accident will call 112 for help in the near future.

In de nabije toekomst bellen auto's die bij een ernstig ongeval zijn betrokken zelf het hulpnummer 112.


Therefore, we should already be thinking about how to avoid accidents involving hybrid cars, because the only noise they make is the sound of their tyres running on the asphalt.

We zouden daarom nu al moeten nadenken over hoe we ongevallen met hybride auto's kunnen voorkomen, gelet op het feit dat het enige lawaai dat deze voertuigen maken het geluid van hun banden op het asfalt is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Also, the visibility improvement systems equipping cars with adaptive headlights could reduce deadly accidents involving pedestrian victims by 30% and the number of accidents involving bicyclists by 15%.

Daarnaast kunnen systemen ter verbetering van de zichtbaarheid, die auto’s uitrusten met verstelbare koplampen, het aantal dodelijke ongevallen waarbij voetgangers betrokken zijn met dertig procent verminderen, en het aantal ongevallen waarbij fietsers betrokken zijn met vijftien procent.


As well as saving casualties, the widespread use of ESC in vehicles could significantly reduce the traffic congestion caused by accidents involving large vehicles. Advance Emergency Braking (AEBS) on large vehicles employing sensors to alert the driver when a vehicle is too close to the vehicle in front and, in certain situations, apply emergency braking to prevent or reduce the consequences of a collision (from 2013). Lane Departure Warning (LDW) Systems on large vehicles to assist drivers by warning them when their vehicle is in danger of leaving the lane ...[+++]

Een brede toepassing van ESC kan niet alleen het aantal verkeersslachtoffers terugbrengen, maar ook de files als gevolg van ongevallen met grote voertuigen beperken; geavanceerde noodremsystemen (AEBS) op grote voertuigen, waarbij sensoren de bestuurder waarschuwen wanneer de voorganger te dicht wordt genaderd en in bepaalde situaties het noodremsysteem in werking wordt gesteld om een botsing te voorkomen of de gevolgen ervan te beperken (vanaf 2013); waarschuwingssystemen voor het onbedoeld verlaten van de rijstrook (LDW) op grote ...[+++]


The main problem with this proposal is that of striking a balance between, on the one hand, the need to improve victim protection cover – cover for personal and material damage – in the event of a car accident involving a car of relatively low value and the fact, on the other hand, that improvement in cover of this nature will result in a rise in insurance premiums, when the ‘prices’ charged by insurers are not monitored.

Het belangrijkste probleem bij dit voorstel bestaat in het vinden van een evenwicht tussen een betere bescherming van slachtoffers van verkeersongevallen (door een verhoging van de momenteel relatief lage dekking van persoonlijke en materiële schade) en de weerslag die zo’n betere bescherming tegen risico’s op de premies zal hebben. Als er geen controle wordt uitgeoefend op de door de verzekeringsmaatschappijen gehanteerde “prijzen”, zullen die premies namelijk hoger uitvallen.


Statistics show that two thirds of accidents involving motorcycles and cars are the fault of the car drivers.

Uit statistieken blijkt dat automobilisten twee derden van de ongevallen veroorzaken waarbij motorrijders betrokken zijn.


In the absence of adequate implementation of the Directive in the remaining eight Member States, drivers from one Member State involved in an accident with a car registered and insured in another Member States will still have to face serious difficulties to claim compensation quickly.

Zolang de richtlijn in de overige acht lidstaten niet doeltreffend ten uitvoer is gelegd, ondervinden bestuurders uit een lidstaat die bij een ongeluk met een in een andere lidstaat geregistreerde en verzekerde auto betrokken raken, aanzienlijke moeilijkheden om snel de schade vergoed te krijgen.


As Mr Rothley pointed out, every year there are more than 500 000 car accidents involving vehicles from different Member States.

Zoals de heer Rothley al aangaf, gebeuren er jaarlijks meer dan 500.000 ongevallen waarbij voertuigen uit verschillende lidstaten betrokken zijn.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Accident involving logging car' ->

Date index: 2023-06-11
w